וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"

בתדרוך סגור פני חברי פרלמנט מסרה הסוכנות כי בידי "המדינה האיסלאמית" טילי כתף חדישים שאותם השיג מבסיס חיל אוויר סורי."טילי הכתף קלים לשימוש וגם לוחמים לא מאומנים יכולים לפגוע במדויק במטוסים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(גרמניה: עימותים קשים בין המשטרה לפעילי ימין נגד האיסלאם הקיצוני)

סוכנות הביון הפדרלית הגרמנית (BND) סבורה כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מחזיק מערכות נשק נגד מטוסים מודרניות והוא עשוי להשתמש בו נגד מטוסי נוסעים – כך דווח אתמול (ראשון) בעיתון "בילד" הגרמני. על פי הדיווח, הסוכנות הזהירה חברי פרלמנט גרמנים לגבי האפשרות שהנשק נפל בידי הלוחמים בצפון עיראק במהלך תדרוך סגור שנערך בשבוע שעבר.

לוחמי דאעש, כך דווח, מחזיקים במשגרים ניידים שנלקחו ממחסני צבא סוריה. בעוד חלקם ישנים ויוצרו בשנות ה-70', חלק מהציוד הוא חדיש ומתקדם, כמו טילי כתף ניידים אשר יכולים להיות משוגרים על ידי אדם אחד בלבד. לנוכח העובדה שלארגון יש רצף טריטוריאלי בין חלקים שונים של עיראק ושל סוריה, הוא הצליח להעביר את הנשק מהמחסנים של צבא אסד לשכנה ממזרח.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
יום קרבות בעיראק: דאעש ספג אבידות והפסיד שטחים
דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק

מטוס רוסי שנחתת בשדה התעופה בבגדאד ועליו סיוע הומניטרי, 21 באוקטובר 2014. AP
"הנשק מסוכן במיוחד לכלי טיס בזמן ההמראה או הנחיתה". מטוס רוסי בשדה התעופה בבגדאד, בשבוע שעבר/AP

"בשונה ממערכות נ"מ אחרות, טילי הכתף קלים לשימוש וגם לוחמים לא מאומנים יכולים לפגוע במדויק", נכתב בדוח. "הנשק מסוכן במיוחד לכלי טיס בזמן הנחיתה או ההמראה". עם זאת, שלטונות גרמניה טרם אישרו את הדיווח. כמה חברות תעופה, בהן "אוסטריה איירליינס" ו"קטאר איירווייס", עדיין טסות במרחב האווירי של צפון עיראק, שבשליטת לוחמי הארגון הקיצוני. לאחרונה הצליח דאעש להתקרב לבגדאד, מה שהעלה את החשש מפני פגיעה בשדה התעופה הבינלאומי שבפאתי בירת עיראק.

לפני הדוח של ה-BND, התפרסמו כמה דיווחים דומים שלפיהם דאעש מחזיק בנשק מסוג זה. בחודש אוגוסט כבשו לוחמי הארגון את בסיס חיל האוויר טבקה שבא-רקה, בצפון-מזרח סוריה. שם, ככל הנראה, הצליחו החמושים להשיג את השלל. בחודש אוקטובר, צבא עיראק דיווח שבארסנל של "המדינה האיסלאמית" נמצאים גם טילי כתף נגד מטוסים.

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחם דאעש במטוס של צבא סוריה בבסיס טבקה, שממנו נלקחו טילי הכתף/AP

בתוך כך, כ-2,000 ניאו-נאצים הפגינו אתמול בעיר קלן שבגרמניה נגד ה"איסלאם קיצוני". במהלך ההפגנה התפתחו עימותים אלימים עם כוחות המשטרה במקום. המשטרה השתמשה בתותחי מים ובגז פלפל לאחר שהמפגינים השליכו בקבוקים וקרשים בוערים לעבר השוטרים. איש לא נפגע בהפגנות.

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully