וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בכובאני: הכורדים מעיראק החלו להילחם בדאעש

לוחמי מיליציית הפשמרגה, שהגיעו לעיר הנצורה בצפון סוריה כדי לסייע לאחיהם הכורדים, ירו רקטות לעבר עמדות "המדינה האיסלאמית". בתוך כך, לוחמי דאעש בעיראק הוציאו להורג עשרות חברי שבט המתנגד להם

לוחמי פשמרגה בדרכם לעיר כובאני, 1 בנובמבר 2014. רויטרס
לוחמי הפשמרגה בדרכם לכובאני, שלשום/רויטרס

כ-150 לוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, החלו אמש (שבת) להשתתף בלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר כובאני, שבצפון סוריה. על פי רשת אל-ג'זירה, הלוחמים ירו לפחות שש רקטות על עמדות של דאעש בעיר, שאותה מנסה לכבוש הארגון הקיצוני במשך 40 הימים האחרונים. על פי הדיווח, הלוחמים, שהגיעו לעיר דרך הגבול עם טורקיה, התמקמו במערב העיר והניפו את דגל כורדיסטן מעל מבנה שבו הם נמצאים.

לוחמי הפשמרגה אמור לסייע לכוחות הכורדים הסורים בעיר, שמצליחים להחזיק בעיר במהלך התקופה האחרונה בזכות תקיפות מרובות של כוחות הקואליציה נגד מטרות "המדינה האיסלאמית" בכובאני. זאת למרות עליונות ברורה של לוחמי דאעש באיכות הנשק שבו הם עושים שימוש, הכולל טנקים ותותחים. המיליציה הכורדית המרכזית בסוריה, "יחידות ההגנה של העם" (YPG), המתינה זמן רב לעזרה מצד אחיהם בעיראק, שהביאו עמם נשק כבד, הכולל נשק נגד מטוסים ומשגרי רקטות ניידים.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
ארדואן תקף את כוחות הקואליציה: למה להפציץ רק בכובאני?
בשל חשש מפיגועים: ארה"ב תתגבר האבטחה במבני ממשל
הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"

פליטים כורדים צופים בעשן העולה מהקרבות המתחוללים בעיר הסורית כובאני, אוקטובר 2014. רויטרס
פליטים כורדים צופים בעשן המיתמר מכובאני, בשבוע שעבר/רויטרס

עם זאת, ה-YPG הדגיש כי הוא אינו זקוק ללוחמים נוספים, אלא רק לתחמושת. המיליציה אינה סומכת על כוונותיה של טורקיה, שאפשרה את מעבר הלוחמים ושיירות הנשק לאחר זמן רב, וחוששת שהיא מעוניינת להחליש את השפעתה בכובאני. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הדגיש פעמים רבות כי מבחינתה של אנקרה, ה-YPG הוא חלק מהמחתרת הכורדית בטורקיה (PKK), ולכן הוא רואה גם בו ארגון טרור. דובר ה-YPG, שורש חסן, אמר כי לכוחות הפשמרגה שהגיעו לכובאני יש "תפקיד" במלחמה ב"מדינה האיסלאמית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סונים נטבחו על ידי דאעש בעיר הית. מתוך טוויטר, צילום מסך
כמה מחברי שבט אל-בו נימר שהוצאו להורג/צילום מסך, מתוך טוויטר

לדבריו, "העדיפות היא לכבוש מחדש את השכונות בעיר שעליהן השתלטו דאעש, ואז לשחרר את כל הכפרים באזור".
כמו כן, הארגון הסורי לזכויות אדם, שלו יש רשת פעילים ענפה במדינה, דיווח כי יותר ממאה לוחמי דאעש נהרגו בקרבות ובהפצצות האוויריות בשלושת הימים האחרונים. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית דיווח אתמול כי כלי טיס אמריקנים ביצעו חמש פשיטות בכובאני בשישי ובשבת שפגעו בתשע עמדות לחימה של "המדינה האיסלאמית" וגרמו לנזק באחד המבנים שבו הארגון משתמש.

בתוך כך, דווח אתמול כי חמושי דאעש הרגו בשבוע שעבר במחוז אנבאר, שבמערב עיראק, יותר מ-85 בני אדם, חברי השבט אל-בו נימר הסוני. אחד ממנהיגי השבט מסר כי דאעש הרגו 50 מבני השבט שנמלטו וגורם ביטחוני אמר כי 35 גופות נמצאו בקבר אחים. השבוע הוצאו להורג 81 בני אדם נוספים מאותו השבט המתנגד לארגון הסוני הקיצוני: 46 לוחמים מהעיר הית ו-35 נוספים מהעיר רמאדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully