וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה במכתב סודי לחמינאי: הסכם גרעין תמורת סיוע נגד דאעש

7.11.2014 / 0:01

בשעה שבישראל מזהירים מפני ההסכם המסתמן, נשיא ארה"ב פנה בחשאי למנהיג העליון של איראן ודחק בו להסכים לעסקה המתגבשת, עד תאריך היעד המתקרב. "מאבק משותף במדינה האיסלאמית"

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא ארה"ב ברק אובמה שיגר בחודש שעבר איגרת חשאית למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ותיאר בפניו את האינטרס המשותף של שתי המדינות בלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

המכתב שוגר לחמינאי בישורת האחרונה של שיחות הגרעין בין שש המעצמות לטהראן. אובמה הדגיש בפני חמינאי כי שיתוף הפעולה נגד "דאעש" תלוי במידה רבה בגיבוש הסכם הגרעין עד תאריך היעד - 24 בנובמבר.

זו הפעם הרביעית לפחות שאובמה משגר מכתבים למנהיג איראן מאז שנכנס לבית הלבן ב-2009.

עוד בוואלה! חדשות:
בנט: "לממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות אין זכות קיום"
מצרים לישראל: המתיחות בהר הבית - סכנה להידרדרות אזורית
הסרטונים שחשפו את הצד האלים של "אמן הפיתוי"

נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 5 בנובמבר 2014. AP
הנשיא ברק אובמה, אתמול בבית הלבן/AP

שלשום, בנאום שנשא בתגובה לתבוסה שנחלה מפלגתו הדמוקרטית בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים, התייחס אובמה גם למשא ומתן עם איראן על תכניתה הגרעינית. "הסנקציות מחצו את כלכלתה ואילצו אותה לשבת ברצינות סביב שולחן הדיונים", אמר. לגבי האפשרות של השגת הסכם עד תאריך היעד ב-24 בחודש, הבהיר כי "הדיונים טובים, אך נוכל לדעת מה יקרה רק בעוד כמה שבועות".

בתחילת השבוע, גורם ישראלי בכיר הזהיר כי ההסכם המתגבש בין איראן לשש המעצמות יהיה גרוע באותה מידה כמו הארכת השיחות בין הצדדים. לדברי הגורם, עד כה נסוגה איראן מעמדותיה, ואילו הצד האמריקני מוסיף להתקדם לעברה. "זה יהיה הסכם רע", אמר הגורם לוואלה! חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג איראן, עלי חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "מספר הצנטריפוגות שהאמריקנים מסכימים להן הולך וגדל, אך בנושא הצבאי אין שום שינוי. כך גם לגבי מחקר ופיתוח. כבר כעת מדברים איתם על 5,000 צנטריפוגות, וברור שהם לא זקוקים לכך למטרות אזרחיות. ברור גם שנעשים ניסויים במתקן בפרצ'ין, ועד עכשיו הם לא נותנים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק את המקום". הוא הזהיר כי "פיתוח הטילים לטווח ארוך כלל לא נמצא על השולחן. דחייה של השיחות תעניק להם עוד זמן לפיתוח פרויקט הגרעין".

(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully