וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אחרי התבוסה: "העם האמריקני אמר את דברו"

6.11.2014 / 0:39

אחרי איבוד הסנאט לטובת הרפובליקנים, הבטיח הנשיא לעבוד עם הקונגרס החדש. "הבוחרים רוצים לראות סוף ל'מבוי הסתום'". על תכנית הגרעין של איראן: "הסקנציות ריסקו את כלכלתה ואילצו אותה לשבת למשא ומתן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (רביעי) לתבוסה שנחלה מפלגתו הדמוקרטית בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים שנערכו שלשום. "אני רוצה שכל מי שהצביע אתמול יידע – אני מקשיב לכם", אמר אובמה שהבטיח לעבוד עם הקונגרס החדש. "העם האמריקני מצפה מנבחרי הציבור שלו לעבוד קשה כמוהו. הם מצפים מאתנו להתמקד בשאיפות שלהם, ולא בשלנו. הם רוצים לראות סוף ל'מבוי הסתום' בוושינגטון".

על המשא ומתן עם איראן על תכניתה הגרעינית אמר: "הסנקציות מחצו את כלכלתה ואילצו אותה לשבת ברצינות סביב שולחן הדיונים". לגבי האפשרות של השגת הסכם עד תאריך היעד ב-24 בחודש, הבהיר כי "הדיונים טובים, אך נדע נוכל לדעת מה יקרה רק בעוד כמה שבועות".

כמו כן, אובמה הבהיר כי הוא יתחיל לעבוד עם הקונגרס על חקיקה חדשה במלחמה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה, שם תוקפים כלי טיס של חיל האוויר האמריקני מטרות של הארגון בחודשיים האחרונים.


בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית - סיקור מיוחד
איים להרוג עיתונאי ונבחר מחדש לקונגרס: "כולנו משפחה"
פרשנות: לישראל אין ברירה אלא להתקרב לאובמה המובס
המריחואנה החוקית בדרך לוושינגטון הבירה

ברק אובמה נואם בבית הקברות ארלינגטון – וירג'יניה, מאי 2014. GettyImages
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/GettyImages

בבחירות אמצע הכהונה רשמה המפלגה הרפובליקנית הישגים ניכרים. על פי המדגמים שפורסמו בכלי התקשורת בארה"ב, המפלגה הדמוקרטית הפסידה לפחות שבעה מושבים בסנאט, ובכך איבדה את הרוב שנהנתה ממנו בסנאט מאז 2006.

הרפובליקנים יהנו מ-52 מושבים בסנאט, בעוד שלדמוקרטים יהיו 43 מושבים לפחות, בתוספת שני סנאטורים עצמאיים המזוהים עמה. במדינות וירג'יניה ואלסקה רשתות הטלוויזיה לא דיווחו על מנצח חזוי, בשל התוצאות הצמודות, ובלואיזיאנה, שבה נרשם מרוץ צמוד, ייערך סיבוב שני בחודש ינואר.

משמעות התוצאות היא שהשנתיים האחרונות לכהונתו של אובמה בבית הלבן צפויות להיות קשות עוד יותר משש השנים שקדמו להן; הנשיא יתקשה להעביר רפורמות וניסיונות חקיקה, וגם המינויים שהוא ימליץ עליהם צפויים להיתקל בקשיים בסנאט ובבית הנבחרים ה"לעומתיים".

מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודתה כי מדובר ב"לילה קשה" עבור מפלגתו של הנשיא ברק אובמה. מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, שניצח בעצמו במרוץ במדינתו קנטאקי, צפוי להתמנות למנהיג הרוב במקום הארי ריד הדמוקרטי.

לצד הרפובליקנים ששמרו על מושביהם בסנאט, מועמד המפלגה בקולורדו, קורי גארדנר, הדיח את הסנאטור הדמוקרטי מארק יודאל; המועמדת הרפובליקנית במערב וירג'יניה, שלי מור קפיטן הביסה ברוב גדול את המועמדת הדמוקרטית נטלי טננט, ובארקנסו זכה המועמד הרפובליקני טום קוטון במושבו של הסנאטור הדמוקרטי המכהן, מארק פריור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הסנאטור הדמוקרטי של ארקנסו מארק פריור, לאחר היוודע דבר הפסדו בבחירות לסנאט, 04 בנובמבר 2014. רויטרס
סנאטור הדמוקרטי של ארקנסו מארק פריור, לאחר היוודע דבר הפסדו בבחירות לסנאט, אמש/רויטרס

המועמד הרפובליקני של דקוטה הדרומית, מייק ראונדס, זכה במושב הדמוקרטי, כאשר גבר על ריק ווילנד הדמוקרטי. הרפובליקנים זכו במושב חמישי בסנאט בבחירות במונטנה, בעזרת המועמד סטיב דיינס, ובמושב השישי - בקרולינה הצפונית - זכה טום תיליס. במושב שביעי זכתה ג'וני ארנסט מאייווה.

כמו כן, שמרה המפלגה הרפובליקנית, כצפוי, על הרוב שנהנתה ממנו בבית הנבחרים. לפי מדגם שפורסם ברשת CNN, עולה כי הרפובליקנים זכו ב-246 מושבים לפחות – הרוב הגדול ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה. כיום מחזיקה המפלגה ב- 233 מושבים מתוך כלל 435 המושבים.

מיץ' מקונל, מנהיג הרפובליקנים בסנאט ומתמודד על מושב מטעם מדינת קנטאקי – 3 בנובמבר 2014. GettyImages
הסנאטור מיץ' מקונל הרפובליקני הביס את יריבתו הדמוקרטית וזכה בכהונה נוספת/GettyImages

גם ברמת המושלים, חיזקו הרפובליקנים את כוחם. הסנאטורית הדמוקרטית מטקסס, וונדי דיוויס, שריגשה רבים כאשר נאמה במשך 13 שעות נגד חוק הפלות, לא הצליחה להיבחר לתפקיד המושל. היא הובסה על ידי יריבה הרפובליקני גרג אבוט, שיחליף את המושל ריק פרי, הפורש אחרי 14 שנים.

סקוט ווקר, איש "מסיבת התה", נבחר מחדש לתפקיד המושל בוויסקונסין. באיווה, המושל הרפובליקני טרי ברנסטד נבחר בפעם השישית.

המושל הרפובליקני של פלורידה, ריק סקוט, נבחר מחדש לתפקידו בתום מרוץ צמוד עם המועמד הדמוקרטי, צ'רלי קריסט. פלורידה נחשבת למדינת מפתח קלאסית בבחירות לנשיאות, והמאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים צפוי לעמוד במוקד העניין בפלורידה גם ב-2016.

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully