וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המריחואנה החוקית בדרך לוושינגטון הבירה

5.11.2014 / 9:41

המצביעים במחוז קולומביה ובאורגון אישרו שני חוקים המאפשרים להחזיק בכמות קטנה של הסם. בפלורידה נדחתה הצעה לשימוש מריחואנה רפואית – ולא מעט בזכות שלדון אדלסון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המצביעים באורגון ובוושינגטון הבירה שבמחוז קולומביה אישרו שימוש אישי במריחואנה. החוק בשתי המדינות עבר ברוב גדול, במשאלי עם שנכללו בטפסי ההצבעה לבחירות לקונגרס. גם באלסקה נערכה הצבעה על חוק דומה, אך התוצאות טרם התקבלו.

החוק מתיר לאזרחים מגיל 21 ומעלה להחזיק במריחואנה בכמות קטנה (של עד 57 גרם) לשם צריכה אישית, ולגדל שישה עציצים בבית, אך לא למכור את הסם בצורה מסחרית. ב-2012 אושר בקולורדו ובמדינת וושינגטון חוק המתיר קניית מריחואנה בבתי עסק מורשים.

בוושינגטון, החוק עשוי ליצור חיכוך רב בין המשטרה המקומית לבין הקונגרס, שעתה יהיה בשליטה מוחלטת של הרפובליקנים, שכן המחוקקים השמרנים מתנגדים ללגליזציה. עם זאת, מועצת העיר וושינגטון הודיעה כי תזדרז להגיש הצעה לקונגרס, שבמסגרתה תבקש גם למכור את הסם בתחומי בירת ארה"ב.

תומך בלגלזיציה של מריחואנה רפואית – פלורידה, אוקטובר 2014. AP
פעיל למען מריחואנה רפואית בפלורידה, בחודש שעבר/AP

ברקע ההסכמה הגוברת בארה"ב לשימוש במריחואנה למטרות הנאה, הבוחרים בפלורידה דווקא דחו את הצעת החוק לשימוש בסם למטרות רפואיות. רק 58% מהתושבים תמכו בחוק, שלא זכה ב-60% הדרושים כדי לעבור.

באופן מסקרן, אחד המתנגדים הגדולים ביותר לחוק היה אדם שאינו מתגורר בפלורידה: איל הקזינו האמריקני-יהודי שלדון אדלסון, מו"ל "ישראל היום" ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא תרם ארבעה מיליון דולרים לארגון Drug Free Florida, שהוקם כדי לסכל את החוק. התרומות של אדלסון היוו כ-84% מהתרומות שאסף הארגון.

אדלסון, בן 81, הקים בארץ מרפאה למחקר ולטיפול בנפגעי סמים במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) בת"א. אדלסון ורעייתו, ד"ר מרים אדלסון, אף מימנו ב-2013 מחקר שבוצע באוניברסיטת תל-אביב ובמכון ויצמן, ושגילה כי טיפול במריחואנה רפואית יכול להקל על סבלם של חולי טרשת נפוצה.

לקריאה נוספת: תבוסה לדמוקרטים בבחירות לקונגרס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלדון אדלסון במלון ונישיאן. לאס וגאס, 29 במרץ 2014. GettyImages
מו"ל ישראל היום, שלדון אדלסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully