וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת המחבל: "ראה את הדם בהר הבית - והחליט להיות שהיד"

רעייתו של איברהים עכארי סיפרה כי הוא גמר בלבו לבצע את פיגוע הדריסה בירושלים בעקבות המהומות שאירעו באותו בוקר, שבמהלכן נפצע צעיר פלסטיני. "הוא קיבל את ההחלטה אחרי שראה את חילול מסגד אל-אקצא"

צילום: סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, סוכנות תצפית, עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

רעייתו של איברהים עכארי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים, סיפרה אמש (רביעי) כי החלטתו לבצע פיגוע נבעה מהאירועים האחרונים בבירה. "מאז הבוקר הוא עקב אחרי מה שקורה במסגד אל-אקצא", אמרה בראיון לערוץ הטלוויזיה הפלסטיני "קודס". "כשראה את הדם, הפצועים והחילול,
מיהר לצאת ולהפוך עצמו לאחד השהידים והגיבורים".

אתמול בבוקר נרשמו עימותים בהר הבית לאחר שכמה עשרות מתפללים יהודים הגיעו לאזור הכותל המערבי במטרה לעלות להר הבית, לציון שבוע לניסיון הרצח של פעיל הימין יהודה גליק. מתפרעים פלסטינים ירו זיקוקים וזרקו אבנים לעבר כוחות משטרה במקום. כמה שוטרים נפצעו קל. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות, ולפחות צעיר פלסטיני אחד נפצע מכך. לדברי הפלסטינים, הצעיר נפגע מירי כדור ספוג.

עוד על הפיגוע בירושלים:
הקצין שחיסל את המחבל: "כל לוחם היה פועל בדיוק כך"
אחד מהפצועים קשה טרם זוהה
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל איברהים עכארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות פיגוע הדריסה - השני בתוך שבוע - הוצבו אמש מחסומי בטון סביב תחנות הרכבת בגבעת המבתר שבצפון-מזרח ירושלים ובגבעת התחמושת. זאת, במטרה להגן על הנוסעים. בהמשך הערב הניחה המשטרה מחסומי בטון נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מחסומי בטון שמוצבים בסמוך לתחנות ההסעה של הרכבת הקלה למניעת כניסת רכב לשטח המתנת הנוסעים לרכבת. דוברות משטרת ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
מחסומי הבטון בירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ירושלים

עכארי, פעיל חמאס, התגורר בשכונת שועפאט שבמזרח העיר. הוא אחיו של מוסא עכארי - שהיה חלק מהחוליה שחטפה ורצחה את שוטר משמר הגבול ניסים טולדנו ב-1992. באוקטובר 2011 שוחרר מוסא עכארי מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט.

בשבוע שעבר שיתף איברהים עכארי בעמוד הפייסבוק שלו קטע וידאו קצר מדבריו של מועתז חיג'אזי, המחבל שניסה להתנקש בחייו של פעיל הימין יהודה גליק. לפני כן כתב בפייסבוק: "אלמוני ניסה להתנקש בחייו של בכיר המתנחלים יהודה גליק, שנהג לפרוץ להר הבית מדי יום ביומו". בתגובות שהובאו לסטטוס בירכו חבריו על ניסיון החיסול: "בעזרת אללה, המתנחל הנפשע הזה לא יצליח לעמוד שוב על רגליו ולא יצליח להיכנס להר הבית".

(עדכון ראשון: 20:33)

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע, אתמול/טלי מאייר

עכארי נהג בצהריים בכלי רכב מסחרי בירושלים. תחילה, הוא פגע בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא עכארי מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

בפיגוע נרצח פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון. 11 בני אדם נוספים נפצעו. פצוע אנוש ופצוע קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם, שניים נוספים שנפצעו קשה פונו לבית החולים שערי צדק כמו גם אחד בינוני ואחד קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפזים שלושה פצועים קל. שני פצועים קל שאושפזו בהדסה הר הצופים שוחררו.

משפחתו של ג'דעאן אסעד קצין מג"ב מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים. שלומי גבאי
סוכת האבלים בבית משפחת אסעד בבית ג'ן, אמש/שלומי גבאי
קצין מג"ב ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים. באדיבות המשפחה
ג'דעאן אסעד עם בנו/באדיבות המשפחה
רפ"ק ח', לוחם מג"ב שחיסל את המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, 5 בנובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
לוחם מג"ב שחיסל את המחבל, בזירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully