וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהר הבית: פלסטיני נפגע, כמה שוטרים נפצעו קל

5.11.2014 / 10:01

במלאת שבוע לניסיון לרצוח את פעיל הימין יהודה גליק, עלו עשרות מתפללים יהודים למתחם. בתגובה ירו פלסטינים זיקוקים בכינון ישיר ויידו אבנים, שוטרים הדפו אותם לתוך מסגד אל-אקצא

צילום: צילומי חובבים, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

מתוח בעיר העתיקה: מתפרעים פלסטינים החלו הבוקר (רביעי) בירי זיקוקים בכינון ישיר ויידוי אבנים לעבר כוחות משטרה בהר הבית. כמה שוטרים נפצעו קל. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות, ולפחות צעיר פלסטיני אחד נפצע מכך. לדברי הפלסטינים, הצעיר נפגע מירי כדור ספוג.

המהומות החלו לאחר שכמה עשרות מתפללים יהודים הגיעו לאזור הכותל המערבי במטרה לעלות להר הבית, לציון שבוע לניסיון הרצח של פעיל הימין יהודה גליק. לפי המשטרה, המתפרעים הקימו ביצורים בתוך מסגד אל-אקצא ששימשו אותם למסתור, ומאחוריהם הם נערכו לעימות אלים מול השוטרים. מהמשטרה נמסר כי כשכוח המשטרה נכנס לשטח הר הבית, רעולי הפנים המתפרעים נמלטו לתוכו, והחלו ליידות ממנו אבנים לעבר השוטרים, וכן ירו זיקוקים בכינון ישיר. הכוח נכנס לתוך המסגד, סגר את דלתותיו כשהפורעים בתוכו, ואיפשר לפתוח את המתחם למבקרים. למתחם הגיעה גם ח"כ חנין זועבי, שלאחר עימות מילולי עם השוטרים נכנס למתחם. בעקבות האירועים, נסגר הר הבית למבקרים, אך הוא נפתח כעבור זמן קצר.

מאוחר יותר עצרה המשטרה שומר ווקף לאחר שאיים על שוטר בשטח הר הבית בירושלים. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד. באירוע אחר, נעצרו שלושה צעירים ערבים בסמוך לרחוב רוקפלר, לאחר שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במקום.

לקריאה נוספת
בצל המתיחות בבירה: ח"כ פייגלין ביקר בהר הבית
המתיחות בירושלים בשיאה: "נחושים לפעול מול פורעי החוק"
נתניהו לחברי הכנסת: "לפעול להרגעת הרוחות בהר הבית"

לאחר ההתפרעויות בהר הבית, נובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות/חטיבת דובר המשטרה

"לא ניתן לניסיון ההתנקשות בשבוע בגליק לעצור את חזרת ישראל להר הבית", אומרים במטה ארגוני המקדש. "המחבל ירה ביהודה כדי לעצור את שיבת ישראל להר הבית ועל כל נעדר מההר יבואו רבים אחרים להמשיך ולהעצים את דרכו". אמיר הרשקוביץ מתנועת סטודנטים חילונים הפועלים למען הר הבית אמר: "אנחנו פה כי נושא הר הבית הרבה יותר עמוק מסתם דת. זה מאבק על ריבונות ישראלית על המקומות הקדושים לנו, על האופציה שלנו כישראלים לחיות כאן בארץ בלי אפליה".

אביב טטרסקי, תחקירן "עיר עמים" אמר: "אנחנו רואים את פעילי הר הבית ממשיכים לנצל את המתיחות כדי להגביר אותה ולהביא לשינוי בסטטוס קוו בהר הבית. התוצאה היא יותר ויותר אלימות בצד המוסלמי, שם גם מנצלים את המצב לרעה. הלחצים האלה חייבים להיפסק. המטרה היא הרי של תפילה. המטרה היא להוריד את כיפת הסלע ולסלק את המוסלמים מהר הבית".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
לאחר ההתפרעויות בהר הבית, נובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
המתפרעים נערכו והתבצרו במסגד עם כוורות זיקוקים/חטיבת דובר המשטרה

בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות במזרח ירושלים לשיא, והובילה לא פעם עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון. בשבוע שעבר נורה פעיל הימין הפועל לעליית יהודים להר הבית, יהודה גליק, על ידי מחבל פלסטיני, ונפצע באורח קשה. בתגובה לכך ניסו פעילים יהודים רבים לעלות להר הבית, שנסגר לסירוגין למבקרים יהודים. כמה חברי כנסת מהימין, בהם משה פייגלין ושולי מועלם, עלו בכל זאת אל המתחם, למרות שראש הממשלה נתניהו קרא לכל חברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות, ולגלות אחריות ואיפוק. דברים אלה של נתניהו זכו לתמיכה מצד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
מתוח בירושלים/רויטרס

אתמול נודע כי חל שיפור במצבו של גליק. בסוף השבוע הוא נותח בפעם הרביעית בבית החולים שערי צדק בירושלים, שבו הוא מאושפז. פרופסור פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים, אמר כי הוא מקווה שבימים הקרובים ניתן יהיה לנתק אותו ממכשיר ההנשמה ולהעירו.

(עדכון ראשון: 08:34)

לאחר ההתפרעויות בהר הבית, נובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
התפרעויות במתחם, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
לאחר ההתפרעויות בהר הבית, נובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
השוטרים פרצו בכוח למסגד וסגרו את דלתותיו. זירת המסגד הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully