וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בירושלים בשיאה: "נחושים לפעול מול פורעי החוק"

2.11.2014 / 7:03

במהלך היום ניסו תושבי מזרח העיר לפגוע בכוחות הביטחון. בין היתר, הושלך מטען צינור מאולתר לעבר השוטרים. מנגד, נופצו שמשות כלי רכב בשכונת אבו טור. בינתיים, מצבו של יהודה גליק מוסיף להשתפר

צילום: גדעון צנטנר עריכה: קשת סידי

(עצרת תפילה לשלומו של יהודה גליק, אמש)

ארבעה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק – והמתיחות בירושלים בשיאה. גם אמש (שבת) נמשכו ניסיונות מצד תושבי מזרח העיר הערבים לפגוע באנשי כוחות הביטחון. משטרת ירושלים עצרה במהלך סוף השבוע 17 מפרי סדר ברחבי העיר. חלקם נעצרו במהלך הפרות הסדר וחלקם נעצרו בבתיהם על ידי כוח משטרה ומג"ב. מהמשטרה נמסר כי מאז ה-22 באוקטובר נעצרו 111 מפרי סדר וצפויים מעצרים נוספים. מנגד, הושחתו כלי רכב באחת השכונות הערביות. פעילי ימין, בהם גם חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד) מתכננים לעלות היום להר הבית ולערוך שם תפילה.

מטען צינור מאולתר הושלך אתמול לעבר כוח של משטרה ומשמר הגבול בסמוך למסגד בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים והתפוצץ. באירוע לא היו נפגעים, אך במשטרת ירושלים אמרו כי הם רואים את האירוע בחומרה. "המשטרה תפעל בכל האמצעים, תניח ידה על משליכי המטען ותדאג למצות את מלוא חומרת הדין עמם", הוסיפו. ברחוב הגיא שבעיר העתיקה נורו זיקוקים לעבר כוח משטרה. גם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עוד בוואלה! חדשות:
פרס בעצרת לציון רצח רבין: "מי שנואש מהשלום - הזוי"
פרסום ראשון: מצוד אחר עצור שנמלט בבאר יעקב
עצרת תפילה לשלומו של גליק: "אנחנו בסוג של חושך"

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
שוטרי מג"ב במזרח ירושלים, אתמול/טלי מאייר

במקביל, אלמונים ניפצו שמשות של ארבעה כלי רכב ברחוב עין רוגל, בשכונת אבו טור שבמזרח ירושלים. המשטרה פתחה בחקירה. מוקדם יותר זרקו אלמונים אבנים לעבר בית ברחוב נעמי שבמזרח ירושלים. למרפסת הבית נגרם נזק קל. לא היו נפגעים באירוע. כוח משטרה פתח בסריקות אחר חשודים.

"נשיב את השקט לתושבים"

גורם במשטרת ירושלים אמר בעקבות האירועים כי "הכוחות הפועלים בעיר ירושלים, שוטרים, לוחמי מג"ב, לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות, ימשיכו בפעילותם הנחושה והבלתי מתפשרת אל מול פורעי החוק והסדר, בשילוב גורמי אכיפה אזרחית ומשטרתית להגברת הביטחון והשבת השקט לתושבים".

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
שוטרים בעיר העתיקה, שלשום/טלי מאייר

ראש ההמשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לאירועים האחרונים ולהפרות הסדר בירושלים וקרא לכל חברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות סביב נושא הר הבית ולגלות אחריות ואיפוק. נתניהו שוחח הערב עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנושא וביקש ממנו לפעול בנושא מול חברי הכנסת.

כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
שוטר מג"ב ליד ביתו של המחבל שירה ביהודה גליק/נועם מושקוביץ

אתמול בערב נערכה עצרת תפילה לשלומו של גליק בכיכר ספרא בעיר. בעצרת, שבה השתתפו כ-200 בני אדם, נכח גם ח"כ פייגלין. "מכיוון שההר נפתח ביום שישי האחרון אז הוא פתוח ולכן מחר ב-8 בבוקר בכוונתי לעלות אל ההר ואני מזמין את מי שרוצה לבוא ולעלות", אמר. "רק אמירה ברורה של ממשלת ישראל שתורה על חלוקה של ההר לפי זמנים לתפילה כמו שנעשה במערת המכפלה תאפשר לשקט לשוב".

מבית החולים שערי צדק שבו מאושפז גליק נמסר אתמול כי חל שיפור קל נוסף במצבו. הוא נמצא עדיין במצב קשה, מורדם ומונשם, אך אם מצבו ימשיך להשתפר הוא צפוי לעבור מחרתיים ניתוח נוסף.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 22:37)

כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully