וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לחברי הכנסת: "לפעול להרגעת הרוחות בהר הבית"

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר הכנסת בעקבות הפרות הסדר בירושלים, וקרא לח"כים לגלות אחריות ואיפוק. ראש המנהל האזרחי לשעבר: "חבית חומר הנפץ של ירושלים בדרך להתפוצץ". היום ואתמול נמשכו הפרות הסדר

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ראש ההמשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (שבת) לאירועים האחרונים ולהפרות הסדר בירושלים וקרא לכל חברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות סביב נושא הר הבית ולגלות אחריות ואיפוק. נתניהו שוחח הערב עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנושא וביקש ממנו לפעול בנושא מול חברי הכנסת.

מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר המועצה לשלום ולביטחון ולשעבר ראש המנהל האזרחי, גדי זהר, למצב בירושלים באירוע "שבתרבות" ברמת השרון. "כוחות הביטחון עושים עבודה חשובה וטובה, אך אין בהם די כדי להבטיח את שלום ילדינו", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
האם ישראל מוכנה למכה הבאה של לוחמי הסייבר של חמאס?
בתום התפילות: צעירים זרקו אבנים וזיקוקים במזרח ירושלים
גנץ: "השקט שהושג בדרום עלול להיות מופר בין רגע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה לזכרו של רחבעם זאבי גנדי, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"עשינו את הצעד הזה כדי למנוע התפרעויות". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לדבריו, "כדי לחזק את ביטחון ישראל עלינו למנוע שינוי בסטטוס קוו בהר הבית בשיתוף פעולה עם ירדן והרשות הפלסטינית, ובמקביל לטפל במצוקות תושבי ירושלים הפלסטינים". זהר הוסיף כי "חבית חומר הנפץ של ירושלים בדרך להתפוצץ בדרך הגרועה מכול, ולפתוח אצלנו בחצר מלחמת דת עולמית. מה שנראה היום כמו אינתיפאדה חדשה וחיבור שנראה בלתי אפשרי בין פתח לחמאס עשוי לדרדר סכסוך לאומי לעימות דתי".

בתוך כך, ברחוב עין רוגל שבאבו טור במזרח ירושלים נופצו שמשות של ארבעה כלי רכב השייכים לתושבי השכונה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. ברחוב הגיא נורו זיקוקי די נור לעבר כוח משטרה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בנוסף, אלמונים יידו היום אבנים לעבר בית ברחוב נעמי שבמזרח ירושלים. למרפסת הבית נגרם נזק קל. לא היו נפגעים באירוע. כוח משטרה פתח בסריקות אחר חשודים. אתמול, יידו אלמונים אבנים לעבר רכב פרטי בסמוך למנהרת נעמי שמר בשכונת הר הצופים בירושלים. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לשמשה. כמו כן, בשכונת אבו תור חסמו כמה רעולי פנים את אחד הכבישים והחלו לירות זיקוקי די נור. כוח משטרה ומג"ב שהגיע למקום פיזר את רעולי הפנים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', סייר אתמול בעיר העתיקה בירושלים, והתייחס במהלך הסיור לסגירת מסגד אל-אקצה למתפללים ביום חמישי. "היה זה צעד נכון והייתי שותף לו", אמר. "ברגע שיש חשש להפרות סדר, גם מהקיצונים הימנים וגם מהתנועה האיסלאמית, זה מה שהיה צריך לעשות. עשינו את הצעד הזה כדי למנוע התפרעויות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
התפרעויות בכניסה להר הבית, השבוע/טלי מאייר

אהרונוביץ' שלל את האפשרות שתפרוץ אינתיפאדה ואמר: "הייתי בכמה אינתיפאדות וזה לא נראה לי כרגע". מנגד, השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, אמר אתמול: "אני מזהיר אותם (את הישראלים) מפני אינתיפאדה אמיתית שתגדיל את עצמתם של הפלסטינים באזור כולו".

לפי הדיווח באתר הפלסטיני "א-ריסאלה", המזוהה עם חמאס, טען סלאח כי "אווירת המלחמה בירושלים היא תוצאה של פשעי ישראל וההסלמה בעיר". לדבריו, "הכיבוש התאמן על הסוגים הגרועים ביותר של טרור ושל נאציזם". הוא הדגיש כי רציחתו של מועתז חיג'אזי, החשוד שניסה להתנקש השבוע בפעיל הימין יהודה גליק, "היא ההוכחה הגדולה ביותר כי הכיבוש מתנהג כמו הכובש הנאצי".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il
לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully