וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההברחה שהובילה לירי בגבול מצרים: נעצרו שני תושבי הנגב

23.10.2014 / 12:44

השניים נלכדו לאחר ששהו בצד הישראלי של הגדר בעת ניסיון ההברחה האלים. מעצרם של השניים, שאחד מהם נפצע ואושפז, הוארך. שיפור במצבם של הקצינה והחייל שנפצעו בתקרית

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שני חשודים נעצרו אתמול (רביעי) בגין מעורבות בתקרית הירי בגבול מצרים. אחד מהם הובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע. מעצרו הוארך בהסכמה עד ליום ראשון.

בתקרית נפצעו חייל ומפקדת פלוגה מגדוד קרקל, סרן אור בן יהודה. השניים נפגעו באירוע שלאחר תחקיר התברר כי היה למעשה סיכול ניסיון להברחת סמים. החשוד השני, שנפצע במהלך קרב היריות, אושפז בבית החולים סורוקה וגם הוא עצור על ידי המשטרה. מעצרו הוארך עד מחר. שני החשודים הם בדואים תושבי אזור הנגב, שנלכדו לאחר שהיו בצד הישראלי של גדר הגבול בעת האירוע. לדברי המשטרה, בקרוב צפויים מעצרים נוספים.

לטענת החשוד שמעצרו הוארך היום, הוא נקלע למקום והזמין סיוע רפואי לפצוע ירי שמצא. עורכי דינו, שלום פיניאה ואייל הדר, אמרו היום: "אין לו כל קשר להברחה". לדבריהם, הם מאמינים שהמשטרה "תעשה את עבודתה נאמנה ותשחרר את החשוד במהרה". בדיון אישר נציג המשטרה כי החשוד התקשר אתמול מהנייד שלו, מסר את פרטיו וסיפר על הפצוע. לטענת סנגורו, הוא אף סייע לבקשת המשטרה לתחקר את האירוע.

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס בירך על הפיגוע בירושלים: "מעשה גבורה"
ההתפרעויות בירושלים נמשכות: אבנים נזרקו על גן ילדים
דיווח: הפלסטינים ידחו הפנייה לאו"ם למען יוזמת קרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצועים מגבול מצרים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן יהודה נפצעה בתקרית מרסיסים בחלקי גופה, אך מצבה הוגדר קל. הקשר נפצע באורח בינוני עד קשה, והשניים פונו במסוק לבית החולים סורוקה. מבית החולים נמסר הבוקר כי נרשם שיפור במצבו של החייל, ששב להכרתו ונושם בכוחות עצמו. מצבו מוגדר כעת בינוני. כמה שעות לאחר אשפוזה בסורוקה, הועברה בן יהודה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם עובדים שני הוריה, רופאים במקצועם. היום נרשם שיפור במצבה לאחר שעברה ניתוח במהלך הלילה. היא מאושפזת כעת במחלקה האורתופדית ותישאר שם עוד כמה ימים.

גורמי צבא סיפרו אתמול כי בן יהודה "פעלה בקור רוח, למרות המצב של הקשר בג'יפ". לדבריהם, במהלך הסיור לאורך הגדר זיהתה הקצינה את ההתנהלות החשודה וירדה מהג'יפ, ואז נפתחה לעברה אש מרכב שהיה צמוד לגדר ולאחר מכן משני מוקדים נוספים. עקב התקרית הוקפץ אל האזור גם מפקד הגדוד, סגן-אלוף יניב פרידמן, ובסיוע כוחות נוספים הכוח פתח באש לעבר המבריחים. בסריקות שבוצעו בשטח אותרו אמצעי לחימה ורובי קלצ'ניקוב. בתקרית עצמה נורו ונהרגו בין שלושה לשישה מהמבריחים.

עוד באותו נושא

"הוריה הרופאים של הקצינה שנפצעה לא משים ממיטתה"

לכתבה המלאה
סרן אור בן יהודה, קצינה מקרקל שנפצעה באירוע ירי בגבול ישראל-מצרים. אליה טל, עיתון במחנה, סריקה
"פעלה בקור רוח". סרן בן יהודה/סריקה, אליה טל, עיתון במחנה

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מצרים אישרה שהאירוע היה ניסיון הברחה, אך לא כי מדובר בעסקת סמים. דובר משרד הפנים המצרי, האני עבד אל-לטיף, אמר: "כוחות הביטחון המצרים הפרושים בגבול שבין מצרים לישראל בלמו ניסיון הברחה גדול שהתפתח לעימותים עם קבוצת חמושים, והביא לפציעתם של שני חיילי צה"ל". הדובר הוסיף כי חילופי הירי "נמשכו מספר דקות, שאחריהם החמושים נמלטו מהמקום".

בהכנת הידיעה השתתפו מור שמעוני ויאיר אלטמן

תקרית ירי בגבול מצרים. אוקטובר 2014. שי מכלוף
זירת האירוע בגבול מצרים, אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully