וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בירך על רצח התינוקת בירושלים: "מעשה גבורה"

ארגוני הטרור שיבחו את המחבל שדרס למוות תינוקת ופצע 7 נוספים. חמאס: "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש". הג'יהאד האיסלאמי: "זכותנו להגן על עצמנו". בתוך כך, נמשכת ההיערכות המשטרתית המוגברת בבירה

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

ארגוני הטרור הפלסטיניים שיבחו היום (חמישי) את פעולתו של המחבל עבד אל-רחמן שלודי, שדרס אתמול למוות תינוקת בת שלושה חודשים ופצע שבעה בני אדם נוספים בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. איסמעיל הניה, ראש ממשלת חמאס לשעבר ברצועת עזה, כינה אותו "שהיד". בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא מעשה גבורה ותגובה טבעית לפשעי הכיבוש בקרב עמנו והמקומות הקדושים לנו".

בתגובה שפרסמה לפיגוע ברדיו אל-קודס, הבהירה תנועת הג'יהאד האיסלאמי כי "זוהי זכותם של בני העם הפלסטיני להגן על עצמם ועל המקומות הקדושים להם לאור הפגיעות המתמשכות של ישראל בקרבם". מנהיגי התנועה דרשו "לפעול בגדה באמצעות התנגדות ולסיים את התיאום הביטחוני עם ישראל". נוסף על כך, הם בירכו את תושבי מזרח ירושלים "העומדים באומץ מול פשעיה של ישראל".

גם ברשות הגיבו לפיגוע, ודחו את הביקורת שהופנתה לעבר היו"ר אבו מזן בישראל בנוגע להסתה מצדו בתקופה האחרונה. "ההסלמה הישראלית והמשך הכיבוש הם הסיבה האמיתית לכל האלימות המתרחשת, בין אם בפלסטין ובין אם באזור", אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה. "ישראל הפכה להיות דחויה בכל העולם, וכי מדינות העולם קוראות להכרה במדינה פלסטינית".

פיגוע דריסה בבירה - כותרות אחרונות:
ההתפרעויות בירושלים נמשכות: אבנים נזרקו על גן ילדים
חיה התינוקת נטמנה: "אלוהים החליט להקריב אותה"
מאז רצח אבו חדיר, ירושלים היא חבית נפץ שיצאה משליטה | פרשנות

המחבל עבד אל-רחמן שלודי על רקע זירת הפיגוע בירושלים. כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו, עיבוד תמונה
המחבל על רקע המכונית באמצעותה ביצע את הפיגוע/עיבוד תמונה, כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו

אמש נודע כי המחבל שביצע את הפיגוע הקשה הוא תושב סילוואן שבמזרח ירושלים, בן 21, אשר היה מזוהה עם תנועת חמאס ואף נעצר בעבר על ידי ישראל בגין מעורבות בהפרות סדר. יתרה מכך, מקורות פלסטיניים מסרו כי שלודי הוא בן אחותו של מוחי א-דין א-שריף, שנחשב בעבר לראש הזרוע הצבאית של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לנהוג בנחישות כלפי גורמים קיצוניים"

בתוך כך, נמשכת ההיערכות המיוחדת של המשטרה ברחובות ירושלים, על רקע הימשכות הפרות הסדר בעיר במהלך הבוקר שלאחר הפיגוע. פלוגות משטרה ושוטרי משמר הגבול מתגברים את הכוחות בעיר. כמו כן, הוגברה נוכחות המשטרה והסיורים בנקודות החיכוך הבולטות במרכז הבירה ובצירי התנועה הראשיים. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ציין כי "תגבור הכוחות במחוז ירושלים ימשך ככל שיידרש על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לכלל תושבי ירושלים".

לדבריו, "המשימה הינה לאומית ומשטרת ישראל תפעל עם כלל גופי הביטחון וגורמי האכיפה על מנת לטפל ולתת מענה מבצעי וחקירתי מול מפרי החוק והסדר".
המפכ"ל הנחה את סגל הפיקוד "לפעול להידברות עם כל המגזרים כדי למנוע הסתה, ולנהוג בנחישות כלפי גורמים קיצוניים שמעוניינים להתסיס את האווירה". כמו כן, הנחה דנינו את מחוז ירושלים "לפעול מול הפרקליטות והתביעה המשטרתית על מנת לדרוש החמרה בענישה לרבות ענישה כלכלית קשה נגד מיידי האבנים ובני משפחותיהם".

בבתי החולים בבירה עדיין מאושפזים ארבעה פצועים מהפיגוע. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזת אישה ומצבה מוגדר קשה. היא עברה במהלך הלילה ניתוח בראשה. בבית החולים מאושפזות שתי נשים נוספות, שמצבן מוגדר קל. בבית החולים שערי צדק מאושפזת אישה שמצבה מוגדר בינוני. בלילה הובאה למנוחות בבית העלמין הר המנוחות הרוגה היחידה בדריסה: התינוקת בת השלושה חודשים חיה זיסל ברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully