וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוריה הרופאים של הקצינה שנפצעה לא משים ממיטתה"

22.10.2014 / 23:07

סרן אור בן יהודה, מ"פ בקרקל שנפצעה קל בגבול מצרים בהברחת סמים שהשתבשה, אושפזה בהדסה עין כרם בירושלים. בכניסה חיכו לה הוריה, העובדים כרופאים במקום, ובני משפחה נוספים

צלמים זמניים מורשים

שעות ספורות לאחר תקרית הירי בגבול מצרים, הגיעה סרן אור בן יהודה, מפקדת הפלוגה בגדוד קרקל שנפצעה היום (רביעי) מירי של מבריחים בעת שסיירו ליד גדר המערכת, לבית החולים הדסה עין כרם.

בן יהודה, שנפגעה ככל הנראה מטיל נ"ט שפצע אותה באורח קל, פונתה בתחילה לבית החולים סורוקה. כשהובאה להדסה ציפתה לה קבלת פנים חמה: בכניסה לבית החולים חיכו לה שני הוריה, המשמשים כרופאים בבית החולים, ובני משפחה נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים - מזוהה עם חמאס
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס את הנוסעים בתחנה
בנו של הנרצח בחיפה: "רצחו את אבא שלי מול העיניים"

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים שאליה פונתה הקצינה, סיפר הערב כי בן יהודה נפצעה קל בזרועה, אך כעת היא במצב יציב ו"לא נשקפת סכנה לחייה". לדבריו, "ההורים לוקחים חלק פעיל בטיפולה ולא משים ממיטתה כל העת".

סרן אור בן יהודה, קצינה מקרקל שנפצעה באירוע ירי בגבול ישראל-מצרים. אליה טל, עיתון במחנה, סריקה
"פעלה בקור רוח". סרן בן יהודה/סריקה, אליה טל, עיתון במחנה

"מדובר בקצינה מאוד מוערכת. היא חלק מהמחזור הראשון שבו השתתפו בנות לוחמות בגדוד גפן בבה"ד 1", אמרו היום גורמי צבא לוואלה! חדשות על בן יהודה. "היא מקצועית מאוד, ובמהלך קורס הקצינים הוכיחה שהיא יודעת לעקוף בסיבוב גם בנים לוחמים".

במהלך האירוע נפצעה בן יהודה מרסיסים בחלקי גופה, אך מצבה הוגדר קל. באירוע נפצע חייל נוסף באורח בינוני עד קשה. גורמי צבא סיפרו כי בן יהודה "פעלה בקור רוח, למרות המצב של הקשר בג'יפ". בתום חקירת האירוע קבעו גורמים במערכת הביטחון כי על בסיס המידע שנאסף, הרקע לאירוע הוא הברחת סמים אלימה שהשתבשה.

עוד באותו נושא

גורמי ביטחון: התקרית בגבול - הברחת סמים שהשתבשה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצועים מתקרית הירי בגבול מפונים לבית החולים סורוקה במסוק צבאית, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי התחקיר הראשוני, המבריחים, שהיו בסמוך לגדר המערכת וזיהו את הכוח הישראלי מתקרב, פתחו באש לעבר ג'יפ הסיור, שבו נסעו בן יהודה והקשר. בתקרית נורו ונהרגו בין שלושה לשישה מהמבריחים. גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב כי נסיבות התקרית עדיין נחקרות כדי להבין מי היו המבריחים בצד הישראלי.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, דיבר בשבחה של הקצינה. "פגשתי את אור לפני כמה חודשים בסיור עם הרמטכ"ל, באזור שנמצא בידיים שלה כבר תקופה ארוכה, ואיך לומר - היא אור. מפקדת מרשימה וכובשת שמיד נכנסה לכולנו ללב. מג"ד קרקל סיפר לי על קור הרוח שבו תפקדה אור במהלך האירוע, ובהעברת הדיווחים בעודה תחת אש ופצועה, ועל התפקוד שלה ושל הקשר שלה, שנפצע גם הוא. היא יצאה למסלול של החלמה ואנחנו נלך איתה יד ביד עד שתשוב לפקד על החיילים והחיילות המופלאים של קרקל", אמר.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מצרים אישרה כי האירוע היה ניסיון הברחה, אך לא כי מדובר בעסקת סמים. דובר משרד הפנים המצרי, האני עבד אל-לטיף, אמר: "כוחות הביטחון המצרים הפרושים בגבול שבין מצרים לישראל בלמו ניסיון הברחה גדול שהתפתח לעימותים עם קבוצת חמושים, והביא לפציעתם של שני חיילי צה"ל שהיו בקרבת המקום". הדובר הוסיף כי חילופי הירי "נמשכו מספר דקות, שאחריהם החמושים נמלטו מהמקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully