וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפלסטינים ידחו הפנייה לאו"ם למען יוזמת קרי

23.10.2014 / 11:40

מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי הנהגת הרשות מוכנה לדחות הצגת התכנית המדינית במועצת הביטחון עד סוף השנה, כדי לתת הזדמנות ליוזמה שמקדם שר החוץ

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
נותן הזדמנות למו"מ? אבו מאזן עם קרי/AP

האם ההנהגה הפלסטינית תדחה את הפנייה לאו"ם ותשוב לשולחן המשא ומתן? מקורות פלסטיניים מסרו היום (חמישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי למרות שהנהגת הרשות נחושה להציג את תכניתה המדינית במועצת הביטחון של האו"ם, בכוונתה לתת הזדמנות לשר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, להציג את יוזמת השלום שגיבש במהלך החודשיים הקרובים, עד סוף השנה הנוכחית.

לטענת המקורות הפלסטיניים, אם תשוב ההנהגה לשולחן המשא ומתן, הדבר יקרה רק לאחר שישראל תהיה מוכנה לשרטט את הגבולות המדויקים של המדינה הפלסטינית העתידית, אשר יהיו מבוססים על קווי 1967. לאחר מכן יוסיפו להתנהל שיחות בין הצדדים במשך חצי שנה, שבסופה צריכה להיפסק לחלוטין הבנייה בהתנחלויות.

תהליך השלום - עוד כותרות:
עריקאת מאיים: "נעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל"
שר החוץ הצרפתי: "נכיר בפלסטין - בלי קשר למשא ומתן"
האיחוד הרכיב "רשימה שחורה": יאסור כניסת מתנחלים

ציפי ליבני בטקס פרישה של השופטת עדנה ארבל, בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
מנסה להתניע את התהליך. לבני/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר התייחס שר החוץ קרי ליוזמת השלום שאותה הוא מקדם, ואמר: "יש התקדמות רצינית בנושא השלום ובפתרון שתי המדינות". הוא ציין כי וושינגטון מוכנה להוציא לפועל באופן מידי תכנית המבוססת על פתרון זה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"ארה"ב תטיל וטו על היוזמה הפלסטינית באו"ם"

לפני כשבועיים שוחח גורם אמריקני בכיר עם וואלה! חדשות ואמר כי גם ישראל שותפה למאמצים האמריקניים להתניע מחדש את תהליך השלום. לדבריו, השרה הממונה על המשא ומתן המדיני, ציפי לבני, דנה בפגישתה האחרונה עם השר קרי בוושינגטון באפשרויות החדשות שנוצרו באזור בעקבות ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב במהלך מבצע "צוק איתן", ובדרכים למנף אותן לכדי מהלך מדיני.

גורם אמריקני בכיר אמר אז לוואלה! חדשות כי קרי ולבני דנו באפשרויות החדשות שנוצרו באזור בעקבות ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב, ובדרכים למנף אותן לכדי מהלך מדיני, למרות הפסימיות בשני הצדדים. "אנחנו ממשיכים לחפש רעיונות ודרכי פעולה ברוח אמירתו של הנשיא אובמה שאמר כי הסטטוס-קוו לא יכול להימשך", הסביר הגורם האמריקני. עם זאת, הוא הבהיר כי אם אכן יתעקשו הפלסטינים להציג את יוזמתם באו"ם, ישנה סבירות גבוהה שארצות הברית תטיל עליה וטו, בעיקר בשל התנאי שהיא מציבה לכפות על ישראל תאריך יעד לנסיגה מהשטחים.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully