וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה

תרמיאלים מעידים כי בעל בית התה שבו שהתה קבוצת ישראלים שכנע אותם לצאת לדרך למרות מזג האוויר הקשה. את גופותיהם של שלושה ההרוגים מצאו חבריהם למחרת בטווח של 500 מטר זה מזה. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

עדויות של מטיילים ששרדו במפולת השלגים הקטלנית שהכתה את רכס האנאפורנה בהרי ההימלאיה בנאפל סייעו להתחקות אחר המסלול שאותו עברו תמר אריאל, נדב שהם ואגם לוריא ושממנו לא חזרו. מוקד היציאה לטרק אראונד אנאפורנה היא העיר פוקרה. לא הרחק ממנה מתחילה צעדה של כשבועיים במסלול סיבובי. המטיילים ישנים בכפרים הממוקמים לאורך הדרך, במטרה להגיע בערך ביום העשירי למעבר תורונג לה – אוכף בין שני הרים והנקודה הגבוהה במסלול – ולחצות אותו.

בלילה שלפני האסון ישנו המטיילים הישראלים באזור הכפר תורונג פדי והיו בדרכם לכפר מוקטינט. לפנות בוקר הם החלו לטפס וכבר אז הבחינו במזג האוויר הקשה. לאחר כמה שעות הליכה, לפנות הצהריים, הם הגיעו לבית התה הנמצא פחות או יותר באמצע המעבר. בשלב זה, על פי עדויות הניצולים, בעל בית התה שכנע את המטיילים ללכת אחריו כדי להינצל וכך עשו.

עוד על האסון בנפאל:
פצוע ששב מנפאל: "במסוק החילוץ חשבו שאני גופה ועזבו"
הפצועים מהאסון בנפאל נחתו: "לרובם מצפה שיקום ארוך"
משפחת הנעדרת בנפאל: "נטשו אותה, כעת מתפללים לנס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוגים: נדב שהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

כקילומטר וחצי לאחר היציאה מבית התה כבר איבדו המטיילים את דרכם בסופה. גופותיהם של אריאל ושל שהם נמצאו לא רחוק זו מזו קבורות בשלג, ולפי עדויות הוא סחב אותה. גופתו של לוריא נמצאה במרחק מה מהם, הכול ברדיוס של כ-500. כפי הנראה השלושה בילו את הלילה בחוץ, מתו מהיפותרמיה וחבריהם, שיצאו מבית התה בבוקר שלמחרת, מצאו את גופותיהם. הנעדרת מיכל צ'רקסקי טרם אותרה.

אייל מגנוס, מחברת מגנוס איתור וחילוץ, הסביר כי הסופה הייתה חריגה מאוד לעונה והפתיעה אפילו את המקומיים. "זה אזור מאוד מטויל ולכן מדובר באירוע מאוד חריג", הוא הסביר. "המקומיים עצמם הופתעו והובילו את המטיילים לתוך הצרה מבלי לדעת שמדובר בתנאים קיצוניים כל כך". מגנוס סיפר על כמה אמצעים שיכולים לעזור למטיילים הנקלעים לתנאי מזג אוויר קיצוניים שכאלה. מלבד תקשורת לוויינית, שיכולה לסייע להזעיק עזרה ולהביא לחילוץ מהר, הוא דיבר גם על אמצעים יותר זולים. "לטרק בתנאים קשים מומלץ לקחת שמיכת מילוט וכרית חימום", אמר.

עוד באותו נושא

פצוע ששב מנפאל: "במסוק החילוץ חשבו שאני גופה ועזבו"

לכתבה המלאה
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים בנפאל/AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. רויטרס
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/רויטרס
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/AP

עוד במהדורה:

מזגזג סדרתי: יותר משלוש פעמים זו כבר כנראה תופעה - שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שוב פלט בסוף השבוע אמירה שהכעיסה את ישראל, זכה למטח של ביקורת ואז במחלקת המדינה הכחישו וטענו שישראל הוציאה את אמירותיו מהקשרן. אחרי פליטת הפה על מדינת אפרטהייד וה"פוף", הפעם קשר קרי בין ההתגייסות לדאע"ש למדיניות הישראלית במשא ומתן עם הפלסטינים. כתבנו המדיני, אמיר תיבון, על מה שנראה כמו שיטת קרי: פולט, חוטף ומכחיש.

הצלחה ישראלית בהוליווד: בעוד הסרט "גט" מקווה לזכות במועמדות לסרט הזר הטוב ביותר באוסקר ובכך לקבל הכרה בינלאומית, ישראלים אחרים זוכים להצלחה המיוחלת בהוליווד. בין גל גדות שהוחתמה על סרט נוסף וצמד במאים שהוחתמו לעשות רימייק ב"סוני", נראה שהדרך לתהילה לא מחייבת פסלון מוזהב.

סוף סוף היורה כאן: למרות שבמהלך סוכות ירד גשם ברוב חלקי הארץ, היום אפשר להכריז רשמית על היורה. משעות הצהריים ובעיקר בערב צפוי להגיע רשמית הגשם הראשון ולשטוף את רוב חלקי הארץ. במקביל נרשמת ירידה חדה בטמפרטורות של יותר מחמש מעלות בין שבת לשני. חזאי ערוץ 10, טל שמאי, עם התחזית המלאה לשבוע סתווי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully