וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנעדרת בנפאל: "נטשו אותה, כעת מתפללים לנס"

18.10.2014 / 9:33

הבוקר חודשו החיפושים אחרי עשרות הנעדרים בסופת השלגים בהימלאיה, בהם הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אחיה: "המדריך עזב אותה, התחושה שלנו היא קשה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

(אמה של תמר אריאל על בתה שנהרגה באסון)

"אנחנו מתפללים כעת לנס": הבוקר (שבת) חודשו המאמצים לאתר מטיילים שמוגדרים עדיין נעדרים בעקבות סופת השלגים ברכס האנאפורנה שבנפאל. אחת מהם היא הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים, שטרם נוצר עמה קשר. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר אחיה, ליאור קורן, כי המשפחה עוקבת בדאגה רבה אחר החיפושים. "עדיין מחפשים את אחותי. היא נמצאת למעלה בשלג - באזור הגבוה יותר, מעל 5,000 מטר".

לדבריו, בהמשך צפויים להצטרף לפעולות בשטח גם המחלצים הישראלים, שכן עד כה היה האזור סגור וצבא נפאל היה זה שטיפל באסון באופן בלעדי. "יש נעדרים זרים, אבל מהישראלים היא הנעדרת היחידה", אמר, "ההרגשה היא קשה". קורן סיפר כי שמע עדויות מאנשים שהיו עם אחותו על כך שהמדריך שהיה לה פשוט ברח והותיר אותה לבדה. "היא ירדה עם התרמיל שלה למטה, אבל אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה כי הכל נמצא בשלב תחקור. ממה שהבנו הוא פשוט השאיר אותה למעלה. הלבד הזה כבד מאוד. הממשלה הנפאלית אמרה שהמטיילים לא לקחו מדריכים, אז כן, מתברר שכן. זה פשוט מכעיס".

גורם רשמי בנפאל אמר היום שמרבית המטיילים שנתקעו בשל סופת השלגים ברכס האנאפורנה חולצו והועברו למקום מבטחים. בסופה נהרגו לפחות 29 בני אדם – בהם שלושת הישראלים אגם לוריא, נדב שהם ותמר אריאל. הארון ובו גופתו של שהם יגיע הערב ארצה, וגופותיהם של שני ההרוגים האחרים יועברו לישראל בתחילת השבוע.

עוד על האסון בהימלאיה
האסון בנפאל: "נדב סחב את תמר - וקפא למוות"
הנווטת שנהרגה עמדה לקבל הצטיינות על חלקה ב"צוק איתן"
כך פועל משרד החוץ לאיתור מטיילים ישראלים בנפאל

הבוקר צפוי לנחות בקטמנדו בירת נפאל מטוס סיוע רפואי שיצא הלילה מישראל, וזאת על מנת לפנות הפצועים המאושפזים ולהשיבם ארצה. מדובר בסך הכול בשישה ישראלים פצועים שיוטסו אחרי שיתקבלו האישורים הרפואיים לכך. על המטוס ישנם שני רופאים, אחד מהם רופא יחידת טיפול נמרץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים ממסלול הטרק, שלשום/AP

עד כה חולצו מנתיב הטרק הפופולרי שבצפון נפאל יותר מ-200 מטיילים, חלקם באמצעות מסוקים. גורם ממשלתי בנפאל אמר כי עשרות עודם מצויים בבקתות ובנקודות מבודדות שונות לאורך המסלול וכי מזג האוויר שהתבהר והתייצב מסייע למאמצי החילוץ שהתחדשו הבוקר.

ימים אחרי האסון, עדיין מדווח על סיפורי הישרדות מפתיעים. "השמיים היו בהירים בתחילת השבוע", סיפר גומבו שפרה, אחד המדריכים הנפאליים שהיה עם קבוצת מטפסים גרמניים. "מזג האוויר השתנה בפתאומיות, ושלג החל לרדת. כמעט ולא היה ניתן לראות אף אחד – אפילו לא מישהו לפניך במרחק של מטר. הרוח נשבה כה מהר, והשלג היכה בפנים, כך שהראות ירדה למעשה לאפס. אחד העוזרים שלי, שהיה מאחור, נעלם. במשך לילה שלם הוא לא הופיע והבנו שהוא אבד בסערה. אלא שבבוקר למחרת לפתע ראינו אותו מדדה בשלג הכבד – זה היה נס שהוא נותר בחיים".

פצוע שפונה מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
אחד הנפגעים שפונה לטיפול/AP

נכון לשעה 10:00 בבוקר, 58 ישראלים מוגדרים מנותקי קשר, ונמשך המאמץ מול השגרירות בקטמנדו לסנכרן המידע המתקבל הן בעיר ובחפ"ק הקדמי במנאנג והן במרכז המצב. במנאנג, כפר הממוקם בגובה 3,500 מטרים, שמהווה נקודת התאקלמות ויציאה למסלול סובב אנאפורנה, ישנם לפחות 48 ישראלים.

במהלך היום ייעשה מאמץ לפנותם במסוקים לנקודה ממנה יש תחבורה. הפינוי יחל ב-10:30 ויימשך כמה שעות. מדובר בישראלים שאינם בסכנת חיים אך בשל הטראומה אינם מסוגלים להמשיך רגלית. ראש צוות החפ"ק של משרד החוץ במנאנג, חיים לוי, סיפר אמש כי עם נחיתת צוות החפ"ק הוקמה במהרה נקודה לרישום ודיווח מטיילים ישראלים בגסט-האוס "יטי". במקביל, נתלו דגלי ישראל ושלטים במקום על מנת שמטיילים יוכלו לזהותו. כמו כן, נערך סיור בעיירה והופצו מודעות על הגעת הצוות ומיקומו של החפ"ק. במקביל הודיע צה"ל כי ראש מחלקת בריאות הנפש, ראש מדור פסיכיאטריה וראש ענף רפואה מבצעית בצבא יחברו למשלחת של מגן דוד אדום שהגיעה אתמול למדינה על מנת לסייע למטיילים שחולצו מההר להתמודד עם הטראומה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully