וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנווטת שנהרגה עמדה לקבל הצטיינות על חלקה ב"צוק איתן"

מפקד טייסת הקרב של סרן תמר אריאל, אחת משלושת ההרוגים הישראלים בסופת השלגים בנפאל, סיפר כי במהלך המבצע "היא פשוט הייתה נמרה. הראשונה לקפוץ על כל טיסה מבצעית". משפחתה: "קרה לנו אסון"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

בטייסת "העמק" שבה שירתה סרן תמר אריאל, נווטת הקרב שנהרגה במפולת השלגים בנפאל, קיבלו בכאב את הבשורה המרה על מותה. מפקד הטייסת, סגן-אלוף מתן, סיפר היום (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי מלבד היותה פורצת דרך, תמר הייתה אישיות מיוחדת בטייסת בפרט ובחיל האוויר בכלל. "לא עניין אותה שום דבר מלבד להיות מקצועית, וכך היא הייתה", סיפר סא"ל מתן, "היא הייתה חדורת מוטיבציה".

האסון בנפאל - כותרות נוספות:
אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"
כך פועלים לחילוץ הישראלים שעדיין תקועים בהרים
הניצולים מהסופה מתאוששים: "ראו את חבריהם קופאים למוות"

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
"הצליחה לעשות בשנתיים את מה שדתיים אחרים לא הצליחו לעשות בטייסת במשך שנים". סרן תמר אריאל/באדיבות המשפחה

תמר הייתה נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל, אך על פי סא"ל מתן היא לא הרגישה שזה מה שמגדיר אותה. "אנחנו באים מאותו רקע. אני חובש כיפה, ומהמקום הזה אני מבין את זה שהיא לא ביקשה להבליט את היותה דתייה. היא לא הרגישה שליחה או נציגה של הזרם הדתי", אמר. עם זאת, לדבריו, הסובבים אותה כיבדו את צביונה הדתי. "אי אפשר היה לספר לידה בדיחה גסה, ולא משום שהיא הייתה מעירה על כך, אלא משום שאנשים כיבדו אותה והעריכו אותה", סיפר. "תת-אלוף שטס בטייסת אמר לי שהיא הצליחה לעשות בשנתיים את מה שדתיים אחרים לא הצליחו לעשות בטייסת במשך שנים".

לדברי סא"ל מתן, קליטתה של תמר בטייסת הייתה חלקה מההתחלה. "כבר בקורס הטיס היה קונצנזוס בנוגע לרמת המקצועיות שלה, ל'חברמניות' שלה, וכבר אז היה ברור שכל הטייסות יריבו מי יקבל אותה. אני יכול לומר בצורה ברורה שאין אחד שלא אהב ואף העריץ אותה בגלל המקצועיות יוצאת הדופן שלה ובגלל האישיות שלה", אמר. הוא סיפר על השתתפותה במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון: "במשך 50 ימים היא פשוט הייתה נמרה. הראשונה לקפוץ על כל טיסה מבצעית. לא סיפרתי לה, אבל היא נבחרה למצטיינת הטייסת של המבצע כשביקשו ממני להמליץ על אחד מאנשי צוות אוויר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מנהיגה אמיתית - גם בשמיים וגם על הקרקע"

מפקד הטייסת הסביר כי אף שהיא הייתה דתייה, היו לתמר גם צדדים נוספים. "היה בה משהו מאוד שלם. מלבד היותה נווטת קרב מקצועת ביותר היא הייתה מתופפת מחוננת, גיטריסטית וחברה בלהקה", סיפר מפקד הטייסת. "זהו משהו שרבים לא יודעים עליה, אבל למרות היותה צנועה ונחבאת אל הכלים היא הייתה זו ששרה בלהקה. מנהיגה אמתית לא רק בשמים, אלא גם על הקרקע".

סא"ל מתן סיפר עוד כי באחד מן הימים הוא ניהל עם תמר שיחת נפש על העתיד ועל המניעים שלה להצטרף לקורס הטיס. "שאלתי אותה: 'על מה חשבת כשהצטרפת לקורס טיס? נשים בגילך כבר נשואות עם ילדים', והיא סיפרה שרצתה להגשים חלום, שהיא רוצה להיות מדריכה בבית הספר לטיסה. תחום החינוך ממש הניע אותה והיא ראתה בו את העתיד שלה", אמר. לדבריו, השיחה האחרונה שניהל עם תמר הייתה בנסיעת משותפת של השניים לפני החג. "היא סיפרה שהיא טסה בקרוב ואני שאלתי אותה לאן היא טסה, עם מי", סיפר. "כשקיבלתי הודעות בווטסאפ וקראתי בכלי התקשורת על האירוע בנפאל נדלקו לי כל הנורות האדומות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמר וחבריה לקורס הטיס מקבלים את הכנפיים ממפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, כשקיבל את הבשורה הקשה הוא מיד נסע לבית משפחת אריאל במשואות יצחק. "לאט לאט בנינו את התמונה שהפכה להיות הגרועה מכול", אמר. בשל היותו דתי, נשאר מפקד הטייסת ללון במהלך החג בבית המשפחה. אליו הצטרפו טייסים סדירים והקימו חמ"ל על מנת לנסות לסייע לאתר את גופתה ולהשיבה לישראל. "המציאות לא מכינה אותך לזה", הוסיף מפקדת הטייסת. "טייסת העמק חטפה אבידה קשה. תמר, שמעולם לא הסכימה להיכנס לקטגוריה של פורצת דרך או של מודל לחיקוי, קשרה את גורלה עם הטייסת, ובין הטייסת לבין משפחת אריאל נכרתה ברית דמים לעד".

"זו משפחה אחת גדולה", הוסיפו גורמים בחיל האוויר. "אנשי הצוות של תמר מחבקים את משפחת אריאל, ויש לציין כי מדובר במשפחה מדהימה. מסייעים בכל מה שניתן ולא עוזבים אותם לרגע. זה רק מעיד על הקרבה של הצוות ומה שהם עוברים יחד. זו ערבות הדדית אמיתית".

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
מתופפת מחוננת, גיטריסטית וחברה בלהקה. אריאל/באדיבות המשפחה

גם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הגיע לבית משפחת אריאל כדי לנחם את בני המשפחה. "היא הייתה לוחמת מיוחדת וביקשה שלא התייחסו אליה כך", אמר אשל במהלך ביקורו.

גופתה של תמר צפויה לעבור שתי תחנות בדרכה לישראל. גורמים המצויים בפרטים מעריכים כי הלווייתה תתקיים ביום ראשון בערב או ביום שני בבוקר, מאחר שעשויים לחול עיכובים בטיסות המובילות את ארונה.

"הנכדה הכי מיוחדת"

בני משפחתה של תמר סיפרו היום לוואלה! חדשות כי היא דיברה איתם בפעם האחרונה במוצאי חג הסוכות באמצעות אפליקציית הווטסאפ. "היא נסעה עם שני חברים שלה והודיעה לנו שהיא הולכת לטיול של שבועיים. לא דאגתי בכלל, היא אמרה שיש מזג אוויר נפלא, שהכול בסדר ושהיא תיצור איתנו קשר ביום שישי", סיפרה אמה של תמר, ענת אריאל. "קיבלנו את ההודעה מאחד החברים שהיה איתה לפני ההודעה הרשמית. הוא שומר עליה עד עכשיו ולא עוזב אותה". על בתה היא סיפרה: "היא הייתה מיוחדת ומוארת. אנחנו נרצה לזכור אותה כאחת שהספיקה לעשות הרבה ב-25 שנותיה.

סבה של תמר, אריה אריאל, אמר כי את האהבה למדינה היא קיבלה מהבית. "תמר קיבלה מאתנו את ההכרה שאנחנו צריכים לתת למדינה ולא כל היום לחשוב מה המדינה יכולה לתת לנו", אמר אריאל בן ה-86. "כשחזרנו ארצה הייתי ארבע שנים חבר קיבוץ עין צורים ואז עברנו למשואות יצחק. יש לי נכדים בכל היחידות המיוחדות. החינוך שתמר קיבלה, בשיחות השבת ובשיחות הרגילות, היה שאנחנו צריכים להתגייס ולתת את מה שאנחנו יכולים למדינה".

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
"זו הייתה זכות להיות סבא שלה". אריאל/באדיבות המשפחה

לדבריו, סיפר לנכדתו פעמים רבות על שירותו את המדינה. "היינו מדברים על איך חיינו בגוש עציון בתקופת המצור. לא כל כך ידעתי לאיזה אזור בנפאל היא הולכת. היא אמרה שזה מקום בטוח ושכולם מטיילים שם".

הסב השני, אדי טוכמן, סיפר כי תמר הייתה אחת מעשר נכדיו. "תמיד יש אחד מיוחד", הוסיף. "גם האחרים יודעים את זה. תמר הייתה מאוד מיוחדת. תמיד באה ודואגת. אנחנו בשוק טוטאלי. לא מאמינים שדבר כזה קרה לנו. היא הצליחה בקורס טיס אחרי תאונה שהייתה לה. ישנה חצי שנה עם חגורה והשתתפה ב'צוק איתן'. היא אישה מושלמת. ניגנה בגיטרה ותופים. זו הייתה זכות להיות סבא שלה, אך אלוהים לקח אותה טרם הזמן. שוחחתי איתה אחרי ראש השנה, אמרנו שלום. אשתי אמרה לה 'שמרי על עצמך. אל תעשי דברים משוגעים'. קרה לנו אסון".

אחיה, אסף, סיפר כי תמר הייתה "בחורה מאוד יוזמת, הייתה מאוד אחראית, כל דבר שהיא הייתה מתכננת, תמיד הלכה עם אנשים טובים". אח נוסף של תמר נמצא בשלהי קורס הטיס ואח אחר התקבל לקורס, אך עדיין לא החל אותו.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
יניר יגנה - Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully