וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"

16.10.2014 / 15:33

אגם לוריא בן ה-23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל הוא אחד משלושת הישראלים שנהרגו במפולת השלגים בהימלאיה. "הוא היה בחור אחראי שלא לקח סיכונים מיותרים", סיפר חבר שטייל עמו

צילום: עומר מירון, עירכה: יותם בן-דוד

אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, הוא אחד משלושת ההרוגים הישראלים במפולת השלגים בנפאל - כך הותר לפרסום בצהריים (חמישי). הוא הותיר אחריו אם ושני אחים גדולים.

חברו של לוריא, בועז רנד, אשר טייל עמו במזרח הרחוק עד לפני כשלושה חודשים, סיפר כי כשהחל פינוי המטיילים מאזור האסון, ביקש לוריא שיפנו אותו אחרון. "הוא הוא התנדב להיות בין המפונים האחרונים וייתכן שיכול היה להציל את חייו", אמר. "התנהגות זו כל כך מאפיינת את אופיו של אגם. תמיד הוא התחשב בחברים שלו, סייע, ייעץ, ויתר, גילה אכפתיות ושם את הזולת לפניו. הוא היה חבר אמיתי מכל הלב".

עוד בוואלה! חדשות על האסון בנפאל:
29 הרוגים במפולת השלגים בנפאל, בהם שלושה ישראלים
האסון בנפאל: שלושה ישראלים נהרגו, חשש לחיי ישראלי נוסף
אסון בהימאליה: "שני ישראלים בין ההרוגים בסופת שלגים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגם לוריא בעת טיולו בנפאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רנד ולוריא הכירו כששירתו יחד בצבא ותכננו לטייל ביחד. רנד שהשתחרר מוקדם יותר טייל באוסטרליה והם קבעו לטייל ביחד במזרח הרחוק. בחודש מאי האחרון נפגשו השניים בתאילנד וטיילו בה, ואחר כך המשיכו לטייל עד חודש יולי האחרון בקמבודיה ובוויטנאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
פינוי המטיילים שנלקעו למפולת השלגים/רויטרס

רנד שב לישראל ולוריא המשיך לטייל בהודו. "שמרנו על קשר ולפני שבועיים הוא סיפר שהוא ממשיך בדרכו לנפאל. נותרנו בקשר עד לפני כמה ימים, כשיצא לטרק האחרון שלו", סיפר רנד. לדבריו, "בכל טיול שעשינו וכשהתלבטנו באיזה מסלול ולאן ללכת הוא אמר שנעשה מה שיעשה אותי מאושר. זה כל כך אפיין אותו". רנד ציין כי "אגם היה בחור מאד אחראי שלא לקח סיכונים מיותרים".

חבריו של אגם לוריא, שנהרג בנפאל, בקיבוץ יפעת, 16 באוקטובר 2014. ערן גילווארג
חבריו של אגם בקיבוץ יפעת, היום/ערן גילווארג

רונית מרקוביץ'-וולפין, המחנכת של אגם בכתות י'-י"ב בתיכון "העמק המערבי יפעת", סיפרה כי "אגם היה מהאנשים הכי מדהימים שפגשתי בחיי. הוא היה מנהיג אמיתי, כבר מגיל 15 ידע להביע את דעתו בצורה יפה, איכותית ומכבדת. צפיתי, וגם אמרתי לו את זה, שיגיע לגדולות". היא הוסיפה כי "ניכר באגם שקיבל חינוך מיוחד; היה סקרן, אחראי, סוחף עם לב רחב, מוקף חברים ותמיד דאג לאחרים. ידע לכוון למטרות ולהגשים אותן. מותו הוא אובדן גדול וגורם לכאב עמוק".

"הוא היה אדם מדהים שחשש לצאת לטיול הגדול, אבל היה מאושר. שם הוא מצא את האושר שלו", סיפר חברו של לוריא נוי עינב. "אין אנשים כמוהו, כולם התאהבו בו. כל מי שפגש אותו נדבק ולא רצה לעזוב, רצו להיות בקרבתו. הוא זהב טהור. הבנו שהוא היה שם והם ניסו לרדת למטה כשהבינו שסופה מתקרבת. קיווינו שנשמע ממנו אחרי כמה ימים שבהם אולי ירש לאיזה כפר סמוך. לא תיארנו לנו שככה זה ייגמר".

רכס ההימלאיה, נפאל. Paula Bronstein, GettyImages
רכס ההימלאיה/GettyImages, Paula Bronstein

משרד החוץ אישר מוקדם יותר היום כי מלבד לוריא זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים והודעה נמסרה גם למשפחותיהם. כמו כן, נמסר מהמשרד כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון. מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, אמר במהלך מסיבת עיתונאים של המשרד כי לפי שעה, ידוע למשרד גם על שבעה פצועים ישראלים נוספים שאושפזו בבית החולים בקטמנדו. אולם נציגי חברת התיירות הישראלית "פליי איסט" טוענים כי מספר הפצועים הישראלים הוא כפול. כמו כן, הם טוענים, 117 מתוך 200 שהוגדרו נעדרים, חולצו עד כה.

עד כה נוצר קשר עם 128 ישראלים ששוהים בנפאל, אך טרם חודש הקשר עם 135 ישראלים נוספים שנמצאים שם. עם זאת, בן שטרית הרגיע ואמר כי "זה לא אומר שהם בסכנת חיים, אלא שבגלל המצב במקום קיימות בעיות התקשרות".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

חבריו של אגם לוריא, שנהרג בנפאל, בקיבוץ יפעת, 16 באוקטובר 2014. ערן גילווארג
"הוא היה סקרן, אחראי, סוחף עם לב רחב ומוקף חברים ". חבריו של אגם, היום/ערן גילווארג
חבריו של אגם לוריא, שנהרג בנפאל, בקיבוץ יפעת, 16 באוקטובר 2014. ערן גילווארג
"אגם היה מנהיג אמיתי. צפיתי שיגיע לגדולות". קיבוץ יפעת, היום/ערן גילווארג
חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
"אגם היה מהאנשים הכי מדהימים שפגשתי בחיי". פינוי המטיילים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully