וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בהימאליה: "שני ישראלים בין ההרוגים בסופת שלגים"

לפחות 17 בני אדם נהרגו במפולת וארבעה מטיילים ישראלים חולצו מההר באזור הנפאלי של הרכס. במשרד החוץ בודקים את האירוע. יותר ממאה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים

רכס ההימלאיה, נפאל. Paula Bronstein, GettyImages
הרי ההימאליה/GettyImages, Paula Bronstein

לפחות 17 בני אדם נהרגו במפולת שלגים בהרי ההימלאיה בנפאל – כך דווח היום (רביעי) בכלי התקשורת בעולם. לדבריו של גאנש ראי, קצין משטרה מקומי האחראי על פעולות החילוץ, מתוך 17 הגופות שחולצו יש גם שני ישראלים, אזרח פולין, אזרח ויאטנם ושמונה נפאלים. בדבריו לסוכנות הידיעות הצרפתית, אמר ראי כי היה שלג כבד בסביבה שבה נמצאו הגופות במחוז מוסטנג, וכי נערמו באזור יותר מ-91 סנטימטרים של שלג. חמש גופות נוספות, נמצאו בכפר מנאנג.

מוקדם יותר דווח כי בין ההרוגים שלושה תיירים ישראלים, אך הדיווח סוייג לאחר מכן. 27 מטיילים חולצו לאחר שמזג האוויר התבהר, בהם ארבעה ישראלים. ממשרד החוץ נמסר כי הם מכירים את האירוע ועומדים בקשר עם השגרירות, חברות הטיולים והרשויות. "אנחנו יודעים שיש שם ישראלים, אנחנו יודעים שחלקם יצאו בשלום אבל לא ידוע לנו על הרוגים", נמסר מחדר המצב של המשרד.

מזג האוויר השתפר בשעות האחרונות ומאפשר לצוותי החילוץ להגיע ללכודים. רבים מהתיירים חוזרים גם בכוחות עצמם, אמר דונדרה למיצ'ין, מהמשטרה המקומית. מהרשויות נמסר כי כמאה בני אדם נוספים נעדרים לפי שעה. להערכת הרשויות, המפולת אירעה בעקבות ציקלון הודהוד, שהגיע השבוע לתת-היבשת ההודית.

מטיילים באנאפורנה. AP
אלפים מגיעים לאזור בחודש אוקטובר מטיילים באנאפורנה/AP

ראי הוסיף כי עדיין לא נוצר קשר עם יותר ממאה תיירים אחרים במחוז מוסטנג, שם אירעה הסופה. מלבד הישראלים, חולצו חמישה מטיילים פולנים וארבעה גרמנים.

168 תיירים נרשמו לטרק במוסטנג, מהם 107 טרם יצרו קשר. "הקליטה לא כל כך טובה ולכן לא הצלחנו ליצור קשר עם הנעדרים, אבל אנחנו מקווים למצוא אותם מאוחר יותר היום", הוסיף ראי. אלפים מגיעים לטייל באזור אנאפורנה לאורך חודש אוקטובר, כאשר תנאי מזג אוויר נחשבים נוחים לטיולים. עם זאת, מחוז מוסטנג הוכה בשלג כבד במיוחד השבוע.

חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, סיפר כי בעקבות סופת השלגים "200 ישראלים נקלעו למצוקה, רובם נמצאים במקום בטוח, ויש עדיין כמה שמחפשים אחריהם". הוא הוסיף: "הורים רבים מתקשרים אלינו מהארץ כדי לנסות לבדוק אם יש בידנו מידע על יקיריהם. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חדר המצב של משרד החוץ ומעבירים אליו את כל המידע הנחוץ שיש לנו. אנחנו מקווים שהאירוע יסתיים בכך ולא בבשורות גרועות יותר".

חיליק מגנוס, מומחה לאיתור ולחילוץ מטיילים, סיפר על השתלשלות האירועים. "שתי קבוצות הגיעו יחד לבית תה במקום גבוה, יותר 5,000 מטרים מגובה פני הים. קבוצה אחת החליטה שהיא נשארת ללון שם בשל תנאי מזג האוויר וקבוצה שנייה החליטה להמשיך לנקודה הבאה, במרחק ארבע שעות משם. זהו מאמץ גדול מאוד ומי שהלך נקלע למפולת. הקבוצה השנייה, שהתחילה ללכת רק בבוקר, ראתה את תוצאות המפולת והמשיכה להזעיק עזרה. חברי הקבוצה הזעיקו את רשויות החירום, שעוסק בשעה זו בחילוץ ובהעברה של הנפגעים. חלק מהאנשים נמצאים בטראומה", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האזור בו אירעה מפולת השלגים

בשבוע שעבר נהרגו שני מטיילים ישראלים בני 22 בתאונת רפטינג בנהר אפורימק שבדרום פרו. כמה ימים לאחר התאונה חולצו גופותיהם מהנהר. הרפטינג בנהר אפורימק נחשב פופולרי מאוד בקרב מטיילים, ובפרט בקרב מטיילים ישראלים. בחלק מהקטעים בנהר ישנם סלעים רבים, וקטעים אלה נחשבים למסוכנים במיוחד בעת נפילה.

ראש משטרת התיירות של קוסקו, ג'ונבל זרקדה, העריך כי הסירה שבה שטו המטיילים הישראלים לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. בדיווח בכלי תקשורת במדינה, אמר זרקדה כי סירת הרפטינג בה שטו המטיילים הייתה מיועדת לשישה בני אדם בלבד, אולם בפועל שהו עליה שמונה בני אדם. לדבריו, ישנה אפשרות שעובדה זו הובילה להתהפכות הסירה.

ביום התאונה חולצו שישה מבין שמונת הישראלים שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

(עדכון ראשון 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully