וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בנפאל: שלושה ישראלים נהרגו, חשש לחיי ישראלי נוסף

במסיבת עיתונאים מסר מנכ"ל המשרד כי בנוסף לשלושת הרוגים יש שבעה פצועים ישראלים שמטופלים בקטמנדו, ועם 135 ישראלים טרם חודש הקשר. "זה לא אומר שהם בסכנת חיים, יש בעיות התקשרות"

צילום: עומר מירון, עירכה: יותם בן-דוד
חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
פעולות החילוץ בצד הנפאלי של הרי ההימלאיה/רויטרס

משרד החוץ אישר הבוקר (חמישי) כי מלבד ההרוג הישראלי אשר אתמול נמסרה על כך הודעה למשפחתו, זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים והודעה נמסרה גם למשפחותיהם. כמו כן, נמסר מהמשרד כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון. מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, אמר במהלך מסיבת עיתונאים של המשרד, כי לפי שעה, ידוע למשרד גם על שבעה פצועים נוספים שאושפזו בבית החולים בקטמנדו. אולם נציגי חברת התיירות הישראלית "פליי איסט" טוענים כי מספר הפצועים הישראלים הוא כפול. כמו כן, הם טוענים, 117 200 שהוגדרו נעדרים, חולצו עד כה.

כמו כן, נוצר קשר עם 128 ישראלים ששוהים בנפאל, אך טרם חודש הקשר עם 135 ישראלים נוספים שנמצאים שם. עם זאת, בן שטרית הרגיע ואמר כי "זה לא אומר שהם בסכנת חיים, אלא שבגלל המצב במקום קיימות בעיות התקשרות".

כוחות הצלה מקומיים בנפאל בחיפוש אחר ניצולים וגופות בהרי ההימלאיה, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
"הם ניסו לשכנע ישראלים אחרים שהיו שם לרדת מההר"/רויטרס, רויטרס

כמו כן, הודיע משרד החוץ כי לאור מורכבות האסון בנפאל, הוחלט לשלוח לתגבר את השגרירות בקטמנדו בדיפלומטים מנוסים משגרירות ניו דלהי, הודו. "שניים מהמשלחת הם ממשרד החוץ ואחד נוסף מצה"ל", הסביר בן שטרית. "השלושה נמצאים בשטח יחד עם הצוות הקטן שנמצא בקטמנדו בראשות השגריר, והם עושים עבודת קודש על מנת לאתר, לסייע ולבקר את הפצועים". לגבי משלחת חילוץ מורחבת מהארץ, אמר בן שטרית כי עדין אין צורך בכך וכי צוותי החילוץ בנפאל מבצעים עבודה טובה יחד עם מסוקי חילוץ וצוותים נרחבים.

עוד על האסון בהימאליה:
29 הרוגים במפולת השלגים בנפאל, בהם לפחות ישראלי אחד
אסון בהימאליה: "שני ישראלים בין ההרוגים בסופת שלגים"

חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
"המטה בישראל מטפל במשפחות". חילוץ המטיילים/רויטרס

על הטיפול בנושא מהארץ, הוסיף המנכ"ל כי "המטה בישראל מטפל במשפחות, מרגיע אותן ולצערנו צריך להודיע לחלקן על פציעה או על מוות. הפצועים בבתי חולים, השגרירות ביקרה אותם והמשפחות יצרו עמם קשר".

אביו של הצעיר ממרכז הארץ, שעל מותו דיווח אתמול משרד החוץ, שהה במוסקבה עם קבלת ההודעה. קונסול ישראל במוסקבה הגיע למקום בו שהה כשהוא מלווה ברופא על מנת לבשר לו את הבשורה המרה. הקונסול נשאר עם האב במשך הלילה, עד טיסתו לישראל. מחלקת ישראלים בחו"ל, חדר המצב ושגרירות ישראל בנפאל פועלים במתכונת חירום על מנת לאתר נעדרים נוספים מישראל שייתכן שנפגעו במפולת השלגים.

"ניסינו לשכנע ישראלים לרדת מההר, אבל הם סירבו"

עדי ובני משפחתה, תושבי המרכז, קיבלו הבוקר סוף סוף את שיחת הטלפון שלה חיכו מאז אתמול בשעות הבוקר, כשנודע להם על מפולת השלגים בהרי ההימלאיה – היכן שאחיה וגיסתה, איתי שוורץ וסימה כהן ממושב רינתיה שבמרכז הארץ, טיילו בירח הדבש שלהם. "הבוקר יצרו איתנו קשר", סיפרה בהתרגשות לוואלה! חדשות. "הם סיפרו שהיו במרחק של יומיים הליכה מהפסגה, ראו שמתחילה סופה קשה והחליטו שלא להמשיך במסלול".

לדבריה, השניים סיפרו לה כי ישראלים רבים בחרו שלא לרדת מההר למרות התנאים ומזג האוויר. "הם ניסו לשכנע ישראלים אחרים שהיו שם לרדת מההר – אבל הישראלים סירבו. הם ביקשו מהם פרטים מזהים כדי שיוכלו להעביר לשגרירות ליתר ביטחון, אבל הישראלים, לטענתם, סירבו גם לכך", אמרה. עדי סיפרה כי לבסוף הם ירדו לבד – ואז נודע להם על המפולת הגדולה.

האזור שבו אירעה מפולת השלגים

השניים לא יצרו קשר עם המשפחה בשל קשיי ההתקשרות במקום מאז אתמול. "בשיחת הטלפון הם נשמעו רגועים, אנחנו אלה שנמצאים בטראומה", אמרה עדי והוסיפה שהמשפחה ניסתה לאתר אותם מאתמול ללא הפסקה בדרכים הבסיסיות. הם יצרו קשר עם משרד החוץ ועם בית חב"ד בקטמנדו, אך מאחר שהשניים לא השאירו למשפחה את פרטי סוכנות הנסיעות, הם התקשרו לכל הסוכנויות של ישראלים בנפאל.

לדבריהם, הם עוסקים מאתמול בניסיונות ליצור קשר עם המשפחה ולעדכן אותם שהם במקום בטוח. "תודה לאל, אנחנו אחרי זה", אמרה עדי. "אני מקווה שעוד משפחות יקבלו בשורות טובות בהקדם". לדבריה, השניים לא מתכננים לקצר את הטיול בעקבות האסון שפקד את האזור שבו הם טיילו. היעד הבא שלהם היה צריך להיות תאילנד, והם החליטו שלא לוותר עליו.

באדורם בהאנדרי, מושל מחוז מוסאטנג, אשר הסופה פגעה קשות בשטחו, אמר הבוקר כי 29 בני אדם נהרגו במפולת השלגים שאירעה אתמול בהרי ההימלאיה.

הכפר מאנג בהרי ההימלאיה שבנפאל. פלייאיסט, ספק 500
הכפר מנאנג שבהרי ההימלאיה, נפאל/ספק 500, פלייאיסט

"מסוק צבאי אחד כבר יצא מבסיסו לכיוון האתר שנפגע ומסוקים אחרים יצטרפו אליו בהמשך", אמר בהאנדרי. צוות ההצלה ממקד את חיפושיו באזור תורונג לה שליד שמורת האנאפורנה, מעבר הרים בגובה של 5,416 מטר מעל פני הים.

אבי סובדי, מנהל סניף של חברת התיירות פלייאיסט בנפאל, סיפר כי הוא נפגש עם ארבעה ישראלים שחולצו מהסופה בבית החולים בקטמנדו. לדבריו, "מצבם טוב והם יצרו קשר עם משפחותיהם". הוא הוסיף כי גופת הישראלי שלמשפחתו נמסרה הודעה, הועברה לקטמנדו. כמו כן, הוא אמר כי ידוע על 15-10 ישראלים ששהו בוודאות באזור המפולת והם מוגדרים כנעדרים.

לדבריו של סובדי, הנפאלים המקומיים ניסו רבות לסייע לנפגעים. "נפאלי אחד הכניס 20 ישראלים לבית התה שלו, וכך הציל את חייהם", סיפר.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 10:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully