וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגה השנייה בנפאל: נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל

הותר לפרסום: סרן תמר אריאל, קצינה בחיל האוויר בת 24 ממשואות יצחק, נהרגה יחד עם אגם לוריא ונדב שהם במפולת השלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה. חשש לחיי ישראלי נוסף

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

סרן תמר אריאל, קצינת צה"ל בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון, ונדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון, הם שני הישראלים הנוספים שנהרגו במפולת השלגים ברכס האנאפורנה בהרי ההימלאיה שבנפאל – כך הותר אמש (חמישי) לפרסום. מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף: אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. כמו כן, ממשרד החוץ נמסר כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון.

תמר אריאל נחשבת לקצינה פורצת דרך בצה"ל, וזאת בשל העובדה כי היא נווטת הקרב הדתייה הראשונה בתולדות הצבא. בני משפחתה סיפרו כי היא טסה לנפאל לפני ראש השנה והייתה אמורה לחזור ביום שלישי הקרוב לישראל. הוריה שוחחו עמה בפעם האחרונה במוצאי יום הכיפורים, והיא סיפרה להם שהיא יוצאת לטרק האנאפרונה. במפולת השלגים שבה היא נהרגה ניצל אחד משני אנשי הקבע בחיל האוויר שטסו עמה. הוא הבחין בהיעדרותה וניהל מהשטח את מאמצי האיתור. הוא יצר קשר טלפוני עם הצבא, עם הנספח הצבאי של צה"ל בהודו ועם משרד החוץ עד אשר אותרה גופתה.

אסון בהימלאיה - כותרות נוספות:
אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"
פצוע ישראלי בנפאל: "המדריך נטש אותנו באמצע הדרך"
שלושה ישראלים נהרגו, חשש לחיי ישראלי נוסף

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
תמר אריאל במהלך הטיול במזרח הרחוק/באדיבות המשפחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמר אריאל בזמן קבלת כנפי טיס/מערכת וואלה!, צילום מסך
סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
תמר עם סרבל הטיסה/באדיבות המשפחה

"התחושות קשות", סיפר שרגא וילק, קרוב משפחתה של תמר. "היום בבוקר התבשרנו על הבשורה המרה. אתמול אחר הצהריים, כשהחלו להתפרסם הדיווחים על המפולות, התחלנו לדאוג. כבר אז הבנו שהמצב לא טוב. לצערנו, הגיעה בשורה קודם דרך המטיילים ואז דרך המשטרה".

תמר גדלה בבית דתי מהזרם הציוני-לאומי. היא למדה באולפנה ביישוב אבן שמואל שליד קריית גת, ולאחר מכן התנדבה לשירות לאומי. בתום שנתיים היא יצאה לקורס טיס. במהלך הקורס היא חוותה פציעה קלה. במהלך הטיסה הראשונה שלה במטוס "עפרוני" ביולי 2010, היא נטשה אותו בעת הנחיתה. לפי ממצאי התחקיר, היא פעלה לפי הנהלים, ובהחלטתה קרת הרוח הצילה את חייה.

נדב שהם, שנהרג במפולת השלגים באנפאורנה שבנפאל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
נדב שהם/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בתום תהליך שיקום שארך כמה חודשים איפשר לה מפקד חיל האוויר דאז, עידו נחושתן, לשוב לקורס. בשנת 2012 היא סיימה בהצלחה את קורס מספר 165 במגמת קרב. בתום הטקס התעקש שר הביטחון דאז, אהוד ברק, לפגוש באופן אישי את הנווטת הדתייה הראשונה. ברק שיבח אותה ואת בני משפחתה על האופן שבו בחרה להתנדב ולתרום לצבא ולחברה.

בתום הקורס שובצה תמר שובצה כנווטת קרב ב"טייסת העמק", מטוסי "ברק" (F-16D). בחיל מגדירים אותה קצינה איכותית ומקצועית. כמה אנשי צוות אוויר ציינו כי למרות שיכלה לשרת שנתיים בלבד במסגרת שירות לאומי, בחרה להתנדב בסופו לקורס טיס. במהלך תקופת שירותה השתתפה תמר בשורת אימונים מורכבים ובפעילויות מבצעיות רבות של חיל האוויר, בהם מבצע "צוק איתן". היא הותירה אחריה זוג הורים וחמישה אחים.

נדב שהם היה בן לוותיקי היישוב שבו התגורר והשלישי מבין ארבעה אחים. הוא למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. אחרי הצבא למד הנדסת מכונות. נדב היה פעיל והתנדב בעמותות חסד רבות. חבריו מספרים שהיה הראשון להתנדב ולעזור לכל אחד. מהמשפחה נמסר כי "נדב היה ילד טוב שיצא לטיול לפני כשבועיים והיה אמור לחזור בשבוע הבא. הוא היה בקשר עם הוריו עד לפני כחמישה ימים".

(עדכון ראשון :19:15)

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully