וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע ישראלי בנפאל: "המדריך נטש אותנו באמצע הדרך"

16.10.2014 / 16:11

הפצוע, שחולץ מהאזור מוכה האסון ברכס ההימלאיה, סיפר לכלי התקשורת המקומיים כי המדריך אמר "שאם נישאר במקום, נמות. הלכתי שעתיים, לא ראיתי כלום. הייתי רוצה להיות מישהו אחר, במקום אחר"

צילום: רויטרס, עומר מירון, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

אחד הישראלים שנפצע במפולת השלגים בהרי ההימלאיה בנפאל סיפר היום (חמישי) לכלי התקשורת המקומיים על הטראומה הקשה שעבר. "הייתי רוצה להיות מישהו אחר, הייתי רוצה להיות במקום אחר", אמר. לדבריו, המדריך שהוביל את הקבוצה שעמה הוא טייל בנפאל נטש אותם באמצע הדרך, עם תחילתן של סופות השלגים העזות. "הייתה במסלול שלנו חנות תה וכולה הייתה מלאה בשלג. הפורטרים (מדריכים) אמרו לנו שאם נישן בה – נמות", שחזר הפצוע את השעות הקשות. "הם אמרו שחייבים ללכת, למרות הסופה, אחרת כולנו נמות ביחד. אז המשכנו ללכת, ובערך ב-20:00 הוא עזב אותנו - קבוצה של יותר מ-20 בני אדם".

הוא המשיך וסיפר כי הקבוצה הבינה שצריך להמשיך הלאה ולא להתעכב בחיפושים אחר המדריך. "זה קשה, אבל חייבים להמשיך ולא לנסות למצוא עכשיו את האדם שנטש אותנו. המשכתי ללכת עד 22:00 בערך. אתה לא רואה כלום, הסופות מטורפות. אמרו לנו כשחזרנו שהיו שם בסביבות 20- מעלות".

עוד על אסון בהימלאיה:
האסון בנפאל: שלושה ישראלים נהרגו, חשש לחיי ישראלי נוסף
29 הרוגים במפולת השלגים בנפאל, בהם לפחות ישראלי אחד
אסון בהימאליה: "שני ישראלים בין ההרוגים בסופת שלגים"

חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
חילוץ מטיילים בנפאל/רויטרס

משרד החוץ אישר מוקדם יותר היום כי מלבד ההרוג הישראלי אשר אתמול ההודעה על מותו נמסרה למשפחתו, זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים והודעה נמסרה גם למשפחותיהם. אחד משמות ההרוגים הותר לפרסום - אגם לוריא, בן 23, מקיבוץ יפעת שבעמק זרעאל.

כמו כן, נמסר מהמשרד כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון. מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, אמר במהלך מסיבת עיתונאים של המשרד כי לפי שעה, ידוע למשרד גם על שבעה פצועים נוספים שאושפזו בבית החולים בקטמנדו. אולם נציגי חברת התיירות הישראלית "פליי איסט" טוענים כי מספר הפצועים הישראלים הוא כפול. כמו כן, הם טוענים, 117 מתוך 200 שהוגדרו נעדרים, חולצו עד כה.

בנוסף לכך, נוצר קשר עם 128 ישראלים ששוהים בנפאל, אך טרם חודש הקשר עם 135 ישראלים נוספים שנמצאים שם. עם זאת, בן שטרית הרגיע ואמר כי "זה לא אומר שהם בסכנת חיים, אלא שבגלל המצב במקום קיימות בעיות התקשרות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
פעולות החילוץ מאזור המפולת בנפאל/רויטרס

משרד החוץ הודיע כי לאור מורכבות האסון בנפאל, הוחלט לשלוח לתגבר את השגרירות בקטמנדו בדיפלומטים מנוסים משגרירות ניו דלהי, הודו. "שניים מהמשלחת הם ממשרד החוץ ואחד נוסף מצה"ל", הסביר בן שטרית. "השלושה נמצאים בשטח יחד עם הצוות הקטן שנמצא בקטמנדו בראשות השגריר, והם עושים עבודת קודש על מנת לאתר, לסייע ולבקר את הפצועים". לגבי משלחת חילוץ מורחבת מהארץ, אמר בן שטרית כי עדין אין צורך בכך וכי צוותי החילוץ בנפאל מבצעים עבודה טובה יחד עם מסוקי חילוץ וצוותים נרחבים.

על הטיפול בנושא מהארץ, הוסיף המנכ"ל כי "המטה בישראל מטפל במשפחות, מרגיע אותן ולצערנו צריך להודיע לחלקן על פציעה או על מוות. הפצועים בבתי חולים, השגרירות ביקרה אותם והמשפחות יצרו עמם קשר".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully