וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פועל משרד החוץ לאיתור מטיילים ישראלים בנפאל

18.10.2014 / 0:01

הקמת חפ"ק, רישום ותשאול של מטיילים, הצבת דגלי ישראל והפצת מודעות: אנשי המשרד עובדים מסביב לשעון על מנת ליצור קשר עם הישראלים במדינה. 48 מנותקי קשר נמצאו, מאמצים לאיתור 68 נוספים

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

מאז אירעה מפולת השלגים בנפאל ביום רביעי, פועלים אנשי משרד החוץ מסביב לשעון על מנת לאתר ישראלים נוספים במדינה. בשלב זה, הצליחו נציגי המשרד במדינה ליצור קשר עם 48 מהמטיילים שהוגדרו מנותקי קשר. מאמצים לאתר 68 מנותקי קשר נוספים נמשכים. מלבד שלושת ההרוגים נדב שהם, אגם לוריא ותמר אריאל, מאושפזים עדיין שישה פצועים ישראלים בבית החולים בבירה קטמנדו. החיפושים אחר הנעדרת מיכל גילי צ'רקסקי גם כן נמשכים.

ראש צוות החפ"ק של משרד החוץ במנאנג, חיים לוי, סיפר כי עם נחיתת צוות החפ"ק הוקמה במהרה נקודת משרד החוץ לרישום ודיווח מטיילים ישראלים בגסט-האוס "יטי". במקביל, נתלו דגלי ישראל ושלטים במקום על מנת שמטיילים יוכלו לזהותו. כמו כן, נערך סיור בעיירה והופצו מודעות על הגעת הצוות ומיקומו של החפ"ק.

מפולת השלגים הקטלנית בהימאליה - כותרות אחרונות
האסון בנפאל: "נדב סחב את תמר - וקפא למוות"
הנווטת שנהרגה עמדה לקבל הצטיינות על חלקה ב"צוק איתן"
צה"ל מצטרף למאמצי הסיוע: פסיכיאטרים יצאו לנפאל

שלט ליצירת קשר עם שגרירות ישראל בנפאל בעקבות מפולת השלגים בהימלאיה. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
שלט ודגל שהוצב בנפאל/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ

לדבריו, זמן קצר לאחר הקמת החפ"ק, החלו להתקבץ במקום מטיילים ישראלים. הצוות החל לרשום אותם ולאסוף מהם מידע רלוונטי לגבי מטיילים נוספים. הוא הוסיף כי בעקבות תחקור המטיילים התקבלה רשימה של מטיילים אחרים אשר איתם נותק הקשר לפי העדויות ואשר מופיעים כמנותקי קשר.

"ניכר היה כי ההגעה הייתה מלווה בתחושת הקלה משמעותית במיוחד בקרב המטיילים שחולצו מההר ועברו את אירועי הסופה", תיאר לוי. הוא סיפר כי הפצועים הם נפגעי הלם וחרדה "כתוצאה מאירועי הסופה והשהות הארוכה בהר בתנאים סביבתיים קשים". בין הנפגעים, גם שני מטיילים שסובלים מעיוורון חלקי בעקבות השתקפות השמש החזקה בשלג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב שהם, אגם לוריא ותמר אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית חב"ד בקטמנדו, נפאל. באדיבות בית חב"ד קטמנדו, מערכת וואלה! NEWS
בית חב"ד בקטמנדו, נפאל, אמש/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית חב"ד קטמנדו

אתמול הודיע משרד החוץ כי הוא עושה מאמצים להעביר את גופותיהם של ההרוגים הישראלים במפולת השלגים בהרי ההימלאיה מקטמנדו בהקדם. במקביל הודיע צה"ל כי ראש מחלקת בריאות הנפש, ראש מדור פסיכיאטריה וראש ענף רפואה מבצעית בצבא יחברו למשלחת של מגן דוד אדום שהגיעה אתמול למדינה על מנת לסייע למטיילים שחולצו מההר להתמודד עם הטראומה.

מנכ"ל מד"א אלי בין קיים אמש הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט להרחיב את המשלחת הרפואית שיצאה לאזור האסון. שלשום המריאו לנפאל רופא ופרמדיק והיום יצטרפו אליהם שני פרמדיקים נוספים, שייקחו עמם תרופות מיוחדות לטיפול בכוויות קור אשר חסרות לצוותים המטפלים בפצועי האסון. חברי המשלחת הנמצאים שם מעניקים לנפגעים טיפול רפואי במידת הצורך, מסייעים בקשר עם הצוותים הרפואיים בבתי החולים המקומיים ובארץ והם ילוו את הפצועים בטיסתם לארץ ברגע שמצבם יאפשר זאת.

(עדכון ראשון: 21:52)

לפניות לכתבת : danayark@walla.com

מיכל גילי צ'רקסקי, מטיילת ישראלית הנעדרת במפולת השלגים בנפאל. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
הנעדרת מיכל גילי צ'רקסקי/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully