וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מצטרף למאמצי הסיוע: פסיכיאטרים יצאו לנפאל

שלושה קציני רפואה יחברו לאנשי מד"א כדי לעזור בטיפול בנפגעים במפולת השלגים בהימלאיה, שהביאה למותם של שלושה ישראלים. מד"א ישלח שני פרמדיקים נוספים. משרד החוץ: "מאמצים להשיב הגופות במהרה"

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

שלושה קציני רפואה יצאו אמש (שישי) לנפאל על מנת לסייע לנפגעים ממפולת השלגים ברכס האנפורנה שבהרי ההימלאיה, שהביאה למותם של שלושה מטיילים ישראלים – אגם לוריא, תמר אריאל ונדב שהם. ראש מחלקת בריאות הנפש, ראש מדור פסיכיאטריה וראש ענף רפואה מבצעית בצה"ל יחברו למשלחת של מגן דוד אדום שהגיעה אתמול למדינה ושמחר אמורה להתרחב.

מנכ"ל מד"א אלי בין קיים אמש הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט להרחיב את המשלחת הרפואית שיצאה לאזור האסון. אתמול המריאו לנפאל רופא ופרמדיק ומחר יצטרפו אליהם שני פרמדיקים נוספים, שייקחו עמם תרופות מיוחדות לטיפול בכוויות קור אשר חסרות לצוותים המטפלים בפצועי האסון. חברי המשלחת הנמצאים שם מעניקים לנפגעים טיפול רפואי במידת הצורך, מסייעים בקשר עם הצוותים הרפואיים בבתי החולים המקומיים ובארץ והם ילוו את הפצועים בטיסתם לארץ ברגע שמצבם יאפשר זאת.

האסון בנפאל - כל הכותרות האחרונות
כך פועלים לחילוץ הישראלים שעדיין תקועים בהרים
הניצולים מהסופה מתאוששים: "ראו את חבריהם קופאים למוות"
השקט המתעתע בנפאל: נופים עוצרי נשימה, אך לא בלי סכנות

חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
צוותי חילוץ מפנים מטיילים מההימאליה, נפאל/רויטרס

"מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, מחויב להגיע לכל מקום בעולם שבו ישראלים זקוקים בדחיפות לטיפול רפואי מציל חיים - וכך עשינו גם הפעם", מסר בין. "התנאים באזור האסון אינם פשוטים וההיערכות בהתאם. כך, לדוגמה, מרגע שהבנו מאנשי המשלחת שיצאו ראשונים כי לצוותי הרפואה המקומיים חסרות תרופות לטיפול בכוויות קור פעלנו לשלוח את הציוד החסר בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב שהם, אגם לוריא ותמר אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הודיע משרד החוץ כי הוא עושה מאמצים להעביר את גופותיהם של ההרוגים הישראלים במפולת השלגים בהרי ההימלאיה מקטמנדו בהקדם. "שישה מהפצועים עדיין מאושפזים בבית חולים CIWACK בעיר", נמסר. "צוות השגרירות עומד עמם בקשר ויש אף רופאים ישראלים המסייעים בטיפול. היום התבצע פינוי מוסק שנוהל על ידי השגרירות של 19 מטיילים נוספים באזור. אנו נמצאים בקשר גם עם יתר המטיילים באזורים אחרים במדינה".

גורמים רשמיים בנפאל מסרו לרשת BBC כי אתמול, לראשונה מאז הסופה, הצליחו כוחות חילוץ להגיע למעבר תורונג לה, הנקודה הגבוהה יותר במסלול ברכס האנאפורנה. הם הצליחו להוציא מהאזור 40 בני אדם נוספים, שלושה מהם במצב קריטי. לא ידוע לפי שעה אם יש ישראלים בין המחולצים. בסך הכול הצליחו כוחות החילוץ להוציא יותר מ-200 בני אדם ממוקדים שונים במסלול בימים האחרונים. 29 בני אדם נהרגו, ובהם שלושה ישראלים – אגם לוריא בן ה-23, תמר אריאל בת ה-24 ונדב שהם בן ה-30. מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות כשיצליחו להגיע לאזורים הקשים ולחלץ גופות נוספות מן השלג.

(עדכון ראשון: 19:04)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: hbot@walla.com

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully