וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט המתעתע בנפאל: נופים עוצרי נשימה, אך לא בלי סכנות

17.10.2014 / 0:51

נתיב ההליכה בשמורת האנאפורנה שבהימלאיה, אחד מאתרי הטיולים היפים בעולם, נחשב נוח ובטיחותי. עם זאת, מדריך טיולים מסביר כי הגובה הרב, יחד עם סכנת מפולות השלגים, מציבים איום מתמיד על התרמילאים

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי
"הסכנה של המסלול הזה טמונה בעיקר בגובה שלו. בחמצן שהולך ופוחת, ובקור העז"

שמורת אנאפורנה שברכס הרי ההימאליה, שבה נהרגו שלשום שלושה מטיילים ישראלים ונפצעו עוד עשרות במפולת שלגים, נחשבת לאחד מאתרי הטרקים היפים בעולם בכלל והאהובים ביותר על תרמילאים ישראלים המטיילים בנפאל בפרט. המסלול עובר דרך נופים מתחלפים, מגוונים ועוצרי נשימה, הכוללים בין היתר יערות, כפרים, נהרות ופסגות חשופות המכוסות בשלג. בשל היותו אחת מהאטרקציות התיירותיות החשובות ביותר במדינה, הנתיב שבו הולכים המטיילים הוא נוח ובטיחותי. על אף שהוא רצוף בעליות וירידות רבות, מסלול העלייה אל פסגתו הוא הדרגתי וכך הוא מאפשר למטיילים להתאקלם לתנאי השטח ומזג האוויר. עם זאת, למרות האווירה הפסטורלית, המסלול עדיין טומן בחובו סכנות.

"הסכנה של המסלול הזה טמונה בעיקר בגובה שלו. בחמצן שהולך ופוחת ככל שעולים בגובה ובקור העז שגובר ככל שמתקדמים במסלול", הסביר אתמול (חמישי) לוואלה! חדשות בלרם (בלו) שהי, מנהל מחלקת נפאל בסוכנות הנסיעות "פלייאיסט". "סכנה נוספת טמונה במפולות השלגים שמתרחשות לפחות אחת לשנה במקומות שחוצים את גובה ה-3,800 מטר, כפי שקרה רק באפריל השנה באוורסט. הטרק הרגיל באנאפורנה נמשך שבעה ימים ומגיע עד לגובה זה. הטרק הארוך יותר, שבו קרה האסון הנוכחי, נמשך לפחות 14 ימים ומגיע לגובה של יותר מ-5,000 מטר". לדבריו, "לפני שממשיכים למסלול הזה, המטיילים חייבים לעשות מנוחה של יום אחד לפחות כדי לבדוק אם הם לא סובלים מקשיי נשימה ואם הם אכן מסוגלים להמשיך לטפס לגבהים שבהם החמצן ממשיך להידלדל".

מפולת השלגים בהימלאיה - כותרות נוספות:
ההרוגה השנייה בנפאל: נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל
פצוע ישראלי בנפאל: "המדריך נטש אותנו באמצע הדרך"
אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"

הרוגים ופצועים במפולת שלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה בנפאל. רויטרס
אנשי יחידת חילוץ נפאלית מפנים נפגעים משמורת האנאפורנה, אתמול/רויטרס

חודש אוקטובר נחשב לשיא עונת התיירות באנאפורנה. זאת, מכיוון שמזג האוויר השורר במקום נחשב לנוח ביותר ביחס ליתר חודשי השנה. "אני עשיתי את המסלול הקצר. המסלול לא מסוכן, הדרך היא מסומנת ומאוד נוחה. אתה עובר שדות חקלאיים, עוצר מדי פעם אצל משפחות שמוכרות לך קולה, מרק ועוד דברי מאכל", סיפר ערן רדמי, שטייל בעבר בשמורה. "אחרי שלושה ימים אנחנו הגענו לבקתה מדהימה. שתינו מרק, התחממנו ליד האח, התעוררנו בבוקר, ראינו את הזריחה המדהימה על ההרים המושלגים מסביב והתחלנו לחזור למטה".

עוד באותו נושא

ההרוגה השנייה בנפאל: נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל

לכתבה המלאה

"אסון מחריד"

מאות המטיילים שנלכדו במפולת השלגים שלשום בחרו אמנם להמשיך במסלול הארוך, אבל בזמן האסון הם היו בגובה של 4,200 מטר בלבד, והיו עדיין רחוקים מסופו. אלא שעל פי ההערכות, סופת הציקלון "הודהוד" שפקדה את הודו השפיעה על מזג האוויר וגרמה למפולת השלגים הקטלנית. "מספיק שיש שמש שממיסה את הקרחונים ורוח שמניעה אותם כדי ליצור מפולת שלג", אמר שהי. "עד היום היו הרבה מפולות שלגים בגבהים האלה, אבל רובן לא נגמרו בכזה אסון נורא ומחריד".

במפולת השלגים באנאפורנה נהרגו שלושה תרמילאים ישראלים: סרן תמר אריאל, קצינת בחיל האוויר בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון, נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון ואגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. ממשרד החוץ נמסר כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully