וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת ענק מכה בהודו, 400 אלף פונו מבתיהם

הציקלון "הודהוד" הגיע למדינות אנדרה פראדש ואודישה וזורע הרס עם רוחות במהירות של יותר מ-200 קמ"ש. 6 בני אדם נהרגו. ביפן מתכוננים להגעת סופת הטייפון וונגפונג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כ-400 אלף תושבים פונו מבתיהם בדרום הודו עם הגעתה של סופת הציקלון "הודהוד" אל חופי תת-היבשת. הסופה מוגדרת "חמורה מאוד", ולפחות שישה בני אדם נהרגו היום (ראשון) בשיטפונות וברוחות העזות. בין ההרוגים, אדם אחד שקיר התמוטט על מכוניתו, ועוד שניים שנלכדו תחת עצים נופלים.

הציקלון, הנע במפרץ בנגל ונושב במהירות של 205 קמ"ש, גורם לגשמי זעף במדינת אנדרה פראדש ובמדינת אודישה הסמוכה. החזאים צופים כי הגאות תגרום לגלים בגובה שני מטרים, שעלולים להציף כפרים שלמים במקומות הנמוכים. כ-2,000 בני שבט במדינת אודישה מסרבים לעזוב את בתיהם. הרשויות חוששות לחייהם ומנהלות מו"מ עם ראשי השבט כדי לשכנע את התושבים לעבור לבתי מחסה.

ציקלון הודהוד – הודו, 12 באוקטובר 2014. AP
ממתינים להגעת הציקלון, אמש בחוף הים אודישה/AP

בהודו מעריכים כי הסופה תזרע הרס לאורך רצועת חוף של 300 ק"מ באנדרה פראדש ובאודישה. בשתי המדינות כבר נגרמו נזקים כבדים, והרוחות עקרו ממקומם מאות עצים וקווי החשמל נותקו. הרשויות הקימו מעל 350 בתי מחסה כדי לאכלס את המפונים. הצבא הציב ארבע ספינות קרב ועשרה מסוקים בכוננות כדי לחלץ תושבים שעלולים להיסחף למים. למרות שלהודו יש ניסיון רע בהתמודדות עם אסונות טבע בשנה שעברה, הצליחו הרשויות בהודו להתמודד עם סופת הציקלון "פיילין", שהוערכה כחמורה ביותר ב-15 השנים האחרונות.

בתוך כך, סופת הטייפון "וונגפונג" ממשיכה לעשות את דרכה לטוקיו. 35 בני אדם נפצעו מנזקי הסופה, הנושבת במהירות 180 ק"מ. 150 אלף בני אדם פונו מבתיהם באי קיושו. השירות המטאורולוגי של יפן צופה שהסופה אמנם תיחלש בהדרגה אך תגיע לבירה ביום שלישי, ופרסם אזהרה מפני מפולות ורוחות עזות. בבסיס חיל האוויר האמריקני באוקינאווה נהרגו בשבוע שעבר שלושה חיילים שנסחפו לים בשל הרוח העזה.

חדשות נוספות מהעולם
חברתו הרקדנית של סנודן חיה עמו: "זוגיות מאושרת"
עונש מוות לחברי כת שרצחו "אישה שטן" במקדונלדס
"בן לאדן הוטבע באוקיינוס באמצעות 140 קילו ברזל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ציקלון הודהוד – הודו, 12 באוקטובר 2014. רויטרס
תושב מדינת אודישה מונע מאשתו להיסחף לים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully