וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתו הרקדנית של סנודן חיה עמו: "זוגיות מאושרת"

סרט תיעודי חדש מעניק מבט נרחב לחייו של חושף סודות ה-NSA ומגלה כי החברה שלכאורה נטש חיה לצדו במוסקבה. סנודן מתפעל בסרט ממדליף חדש שהצליח לגנוב מאגרי נתונים מסווגים

יח"צ - חד פעמי

סרט תיעודי חדש העוסק במדליף סודות ה-NSA אדוארד סנודן, מגלה כי הוא אינו חי בסבל כפי שכמה פקידים בכירים בוושינגטון טוענים. בין היתר, נחשף כי חברתו הרקדנית של סנודן באה לרוסיה וחיה לצדו במוסקבה.

הסרט "CitizenFour" ("אזרח מספר ארבע"), בבימויה של לורה פויטרס, הוקרן ביום שישי בפסטיבל הסרטים בניו יורק. שם הסרט נובע מהכינוי שבו השתמש סנודן, כאשר פנה לראשונה לפויטרס וביקש להדליף את סודותיה של הסוכנות לביטחון לאומי. הסרט מעניק מבט נרחב לחייו של סנודן בגלות, ומתאר אותם כ"מלאים ומתגמלים". לדבריו, הוא חש גאווה מהדיון שנוצר בשל המסמכים שהדליף לתקשורת.

בשנה שעברה דווח כי סנודן עזב את חברתו מאז 2009 לינזי מילס, רקדנית עמה התגורר בהוואי במסגרת עבודתו ב-NSA. לכאורה, סנודן נטש אותה כאשר נמלט להונג קונג כדי להתראיין לעיתונאי גלן גרינוולד. אביה של מילס, ג'ונתן, אף אמר לכלי התקשורת כי סנודן "נטש את הבת מבלי לומר מילה אחת", ומבלי שהותיר לה פרוטה.

מסמכי סנודן וה-NSA - כותרות נוספות
מסמך: כך מסייעת ארה"ב ל-8200 במבצעים חשאיים
"ארה"ב מעבירה לישראל מודיעין על מיליוני אמריקנים"

אדוארד סנודן וחברתו לינדזי מילס מתוך הסרט CITIZENFOUR הסוקר את הדלפות ה-NSA – 2014. טוויטר, צילום מסך
אדוארד סנודן וחברתו לינדזי מילס במוסקבה/צילום מסך, טוויטר

ואולם, מתברר כי סנודן השלים עם חברתו - וייתכן שמעולם לא נטש אותה - וכי השניים חיים יחד מאז חודש יולי. לדברי גרינוולד, "סנודן זוכה כעת גם לזוגיות מאושרת עם חברתו האהובה, והדבר יערער לנצח את הטיעון המגוחך ולפיו חייו הם עגמומיים ואפלים".

הסרט גם מאשר את חשד הממשל האמריקני, ולפיו גרינוולד נעזר במדליף נוסף מתוך אחת מסוכנויות המודיעין בארה"ב. באחת הסצינות בסרט נראה גרינוולד בא למוסקבה, וסנודן מביע בפניו פליאה גדולה מכמות החומרים שהמדליף השני העביר.

גרינוולד, החושש מהאזנות, ממשיך את השיחה עם סנודן על פתק נייר. לפי ה"גרדיאן", השניים שוחחו על מספר האנשים שנמצאים ברשימת המעקב של סוכנויות המודיעין בארה"ב: מיליון ו-200 אלף בני אדם. סנודן אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי הבמאית פויטרס הקרינה בפניו את הסרט מראש. לדבריו, הוא מקווה שהקהל "לא יחשוב שהסרט עוסק בגבורה. זה למעשה סיפור על מה שאנשים רגילים יכולים לעשות בנסיבות יוצאות דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully