וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן לאדן הוטבע באוקיינוס באמצעות 140 קילו ברזל"

ליאון פנטה, שעמד בראש הסי-איי-איי בזמן המבצע לחיסול מנהיג אל-קאעדה לשעבר, חושף בספר חדש פרטים נוספים על הפרשה. "הוא היה עטוף בתכריכים לבנים והוקראו פסוקים בערבית"

חיסול בן לאדן: הפרטים ממשיכים להיחשף. רויטרס
גופתו הועברה במהירות לנושאת מטוסים באוקיינוס ההודי. אוסמה בן לאדן/רויטרס

גופתו של מנהיג ארגון אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן הוטבעה בקרקעית האוקיינוס באמצעות שלשלאות ברזל במשקל של 140 קילוגרמים – כך חושף בספר חדש שיצא לאור שלשום (חמישי) ליאון פנטה, מי שעמד בראש סוכנות הביון של ארצות הברית (CIA) בזמן שחוסל בשנת 2011 בפקיסטן הטרוריסט שהיה בזמנו האדם המבוקש ביותר בעולם.

פנטה, שמונה עם סיום תפקידו כראש ה-CIA לתפקיד שר ההגנה של ארצות הברית, גילה בספר, ששמו "מלחמות ראויות: זיכרונות במנהיגות במלחמה ובשלום", כי גופתו של בן לאדן הוטלה למים תוך זמן קצר לאחר חיסולו וכי היא הועברה על ידי כוח נחתים מוטס לנושאת המטוסים האמריקנית קרל וינסון, ששטה אז באוקיינוס ההודי.

לקריאה נוספת על חיסול אוסמה בן לאדן
גופתו של בן לאדן זכתה לטקס דתי לפני שהושלכה לים
קלינטון בערב פיגועי 11 בספטמבר: כמעט חיסלתי את בן לאדן
פנטה חשף בשוגג פרטים על חיסול בן לאדן
היחידה שחיסלה את בן לאדן נחשפת: "כמו בונד"

פאנטה: "יכולנו לתפוס את בן לאדן בלי עינויים". רויטרס
לא פירט על מקום קבורתו המדיוק של בן לאדן. שר ההגנה וראש ה-CIA לשעבר ליאון פנטה/רויטרס

"גופתו של בן לאדן הוכנה לקבורה על פי ההלכה האיסלאמית. הוא היה עטוף בתכריכים לבנים, הוקראו פסוקים בערבית ואז הוא הוכנס לשק שחור וגדול", כתב פנטה, שלא פירט על מקום קבורתו המדויק של מנהיג אל-קאעדה לשעבר, אך הוסיף כי "הכוחות האמריקנים לא בזבזו זמן בקבורתו בים".

בהמשך כתב פנטה: "140 קילו של שלשלאות ברזל הוכנסו לשק כדי להבטיח שהגופה תשקע. הגופה הארוזה הונחה על שולחן לבן בקצה הסיפון, וכשהשולחן הורם על מנת שהגופה תחליק ממנו, הוא נגרר יחד עמה למים בשל כובד משקלה. בזמן שהגופה שקעה במהירות, השולחן צף על פני המים".

בן לאדן, שנרדף במשך שנים רבות על ידי ארצות הברית בשל פיגועי ה-11 בספטמבר, חוסל במבצע חשאי ב-2 במאי 2011. כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב מיחידת "אריות הים" איתרו את בן לאדן במתחם מבוצר בעיר אבוטאבאד, שנמצאת כ-50 קילומטרים מצפון לאיסלאמאבאד, בירת פקיסטן.

(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully