וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה לשעבר חשף פרטים על חיסול בן לאדן

11.12.2013 / 8:56

ליאון פנטה נשא נאום חסוי על חיסול בן לאדן בפני אנשי CIA, אלא שבמעמד נכח גם אזרח "ללא סיווג", במאי סרטי המתח מארק בול, שביים סרט על הפעולה. "לא היה לי מושג שהוא שם"

פרשה מהסרטים: שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית, ליאון פנטה, חשף בשוגג פרטים מסווגים באזני התסריטאי ובמאי הקולנוע מארק בול, כך עולה ממסמכים שנחשפו היום (רביעי). פנטה טען באמצעות דוברו כי לא ידע שבול נוכח בעת שנאם במטה ה-CIA בעקבות חיסולו של בן לאדן, בזמן שכיהן כראש סוכנות הביון האמריקנית.

המסמכים שחשפו את המחדל הותרו לפרסום בעקבות עתירה משפטית והם עוסקים בחקירה פנימית של ה-CIA על חלקה של הסוכנות בסרט "כוננות עם שחר". "לא היה לי מושג שאותו אדם נמצא בקהל", אמר פנטה בהצהרה שמסר. "גם היום, לא הייתי מזהה אותו אילו היה נכנס לחדר". דוברו ג'רמי באש אמר כי פנטה הניח שכל הנוכחים בחדר היו בעלי הסיווג הביטחוני הנדרש כדי לשמוע את הנאום.

עוד על חיסול בן לאדן:
בזמן החיסול: הנשיא אובמה שיחק קלפים
היחידה שחיסלה נחשפת: "כמו בונד"
פנטה: לא היינו צריכים עינויים כדי להגיע לבן לאדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאום סייע לתחקיר לסרט? מתוך צילומי הסרט "כוננות עם שחר" שמבוסס על חיסול בן לאדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הפרטים שחשף פנטה, שמו של מפקד הכוח שפעל בשטח בעת החיסול. גם כעת, חלקים נרחבים מהנאום חסויים. דובר ה-CIA דין בויד אמר כי מאז התקרית המביכה התחדדו הנהלים בסוכנות באשר ל"אינטרקציה עם תעשיית הבידור, לאחר ביקורת פנימית נרחבת". הוא אמר כי הסוכנות שומרת כעת על תיעוד מדוקדק של בקשות ושאלות מכיוון מתעשיית הבידור וכן הוציאה מדריך אודות הקשרים בינה לבין התעשייה. הבמאי מארק בול לא התייחס לחשיפת הפרשה.

ארה"ב: "על פקיסטן לתת לנו גישה לנשותיו של בן לאדן". רויטרס
מהווה השראה לתעשיית הבידור. בן לאדן/רויטרס

בקיץ האחרון נגרמה עוד מבוכה לממשל האמריקני כאשר מי שהיה עוזרו האישי של אובמה חשף בראיון שנערך עמו באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס כיצד העביר הנשיא ברק אובמה את הזמן במהלך יום החיסול ב-1 במאי 2011: הוא שיחק קלפים. העוזר, רג'י לאב, סיפר כי בזמן הפשיטה, שארכה כמעט ארבע שעות והועברה בשידור ישיר לחדר המצב, העדיף אובמה לשהות בחדר האוכל הפרטי של הבית הלבן בקומה העליונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully