וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בנפאל: "נדב סחב את תמר - וקפא למוות"

18.10.2014 / 0:10

שלמה שהם, שאחיינו היה אחד משלושת ההרוגים הישראלים במפולת השלגים בהימאליה, סיפר כי נדב היה "איש מדהים, שלא השאיר אף אחד בשטח". לדבריו, חיי מטיילים ניצלו בזכותו, עד ש"אפסו כוחותיו"

צילום: רויטרס, עומר מירון, ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

"נדב תמיד היה הראשון לעזור בכל מקום שהוא היה בו. גם בצבא וגם בחיים האזרחיים" - כך סיפר אתמול (שישי) לוואלה! חדשות שלמה שהם, דודו של נדב שהם, בן 30 ממצפה הושעיה שבגליל התחתון. נדב הוא אחד משלושת ההרוגים במפולת השלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה בנפאל. לדברי שלמה, שעות לפני שנספה באסון, עסק אחיינו בחילוץ של סרן תמר אריאל שנהרגה גם היא, ושל מטיילים נוספים, שאת חלקם הציל מסכנת מוות.

"הוא היה איש מדהים שלא רב עם אף אחד, בעל כישורים מיוחדים ומהנדס מצוין. הוא האדם האחרון שהיית חושש שיקרה לו דבר כזה בטרק", הוסיף שהם. "הוא היה מצויד 'פיקס' וידע בדיוק מה הוא עושה. אבל הייתה לו עוד תכונה שאפיינה אותו: הוא לא היה משאיר אף אחד בשטח. הוא סחב את תמר הנווטת, וגם עזר לאחרים, עד שבסופו של דבר אפסו כוחותיו והוא קפא למוות".

האסון בנפאל - כותרות אחרונות:
אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"
הנווטת שנהרגה באסון בהימלאיה עמדה לקבל הצטיינות על חלקה ב"צוק איתן"
צה"ל מצטרף למאמצי הסיוע: פסיכיאטרים יצאו לנפאל

נדב שהם, שנהרג במפולת השלגים באנפאורנה שבנפאל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"הוא היה מהנדס מבריק". נדב שהם/צילום מסך, מתוך פייסבוק

"הוא התעקש לעזור לחבר שנשאר מאחור ולא יכול היה ללכת", המשיך שלמה. "הוא לא עזב אותו עד שהצליח לסדר לו מקום נוח ללא רוח. אחר כך החבר התאושש קצת וירד למטה, והוא ראה אנשים באים לכיוונו עם פנסים. הוא היה בטוח שנדב ביניהם, חשב שהוא בא להציל אותו, אבל הם אמרו לו שנדב כבר לא בחיים".

נדב שהם היה בן לוותיקי מצפה הושעיה שבו התגורר והשלישי מבין ארבעה אחים. הוא למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. אחרי הצבא למד הנדסת מכונות. נדב היה פעיל והתנדב בעמותות חסד רבות. "נדב היה ילד טוב שיצא לטיול לפני כשבועיים והיה אמור לחזור בשבוע הבא", נמסר אתמול מהמשפחה. "הוא היה בקשר עם הוריו עד לפני כחמישה ימים".

נדב, מהנדס במקצועו, עבד בחברת מזור רובוטיקה, שהקים אביו פרופ' משה שהם. החברה עסקה בפיתוח רובוטים לצרכים רפואיים, בהם רובוט שמבצע ניתוחי גב. "נדב היה מהנדס מבריק, שהתברך ביכולת טכנית ויכולת המצאה, אבל בעיקר בלב ענק", אמר דודו. "ככה הוא היה בנוי, זה היה הדי-אן-איי שלו - לחשוב על אחרים לפני שחשב על עצמו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
חילוץ מטיילים מאזור האסון בנפאל, השבוע/רויטרס

משרד החוץ הודיע אתמול כי הוא עושה מאמצים להעביר את גופותיהם של שלושת ההרוגים הישראלים במפולת השלגים - נדב שהם, תמר אריאל ואגם לוריא - בהקדם. "שישה מהפצועים עדיין מאושפזים בבית חולים CIWACK בעיר", נמסר. "צוות השגרירות עומד עמם בקשר ויש אף רופאים ישראלים המסייעים בטיפול. היום התבצע פינוי מוסק שנוהל על ידי השגרירות של 19 מטיילים נוספים באזור. אנו נמצאים בקשר גם עם יתר המטיילים באזורים אחרים במדינה". באסון נהרגו 29 בני אדם, שלושה מהם ישראלים.

גורמים רשמיים בנפאל מסרו לרשת BBC כי אתמול, לראשונה מאז הסופה, הצליחו כוחות חילוץ להגיע למעבר תורונג לה, הנקודה הגבוהה יותר במסלול ברכס האנאפורנה. הם הצליחו להוציא מהאזור 40 בני אדם נוספים, שלושה מהם במצב קריטי. לא ידוע לפי שעה אם יש ישראלים בין המחולצים. בסך הכול הצליחו כוחות החילוץ להוציא יותר מ-200 בני אדם ממוקדים שונים במסלול בימים האחרונים. מניין ההרוגים, שעומד כרגע כאמור על 29, צפוי עוד לעלות כשיצליחו להגיע לאזורים הקשים ולחלץ גופות נוספות מן השלג.

(עדכון ראשון: 20:38)

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

חילוץ מטיילים באסון מפולת השלגים בנפאל, 15 באוקטובר 2014. רויטרס
מניין ההרוגים צפוי לעלות. חילוץ מטיילים בנפאל, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully