וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הכריזה על שם המבצע נגד דאעש: "נחישות טבועה"

ביומיים האחרונים הותקפו 23 מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה, 18 מהן בעיר הכורדית כובאני. אובמה: "המבצע יהיה ארוך טווח, כולנו מאוחדים במטרתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בתום פגישתו עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב: "נגביר את שיתוף הפעולה נגד דאעש"

צבא ארצות הברית הודיע אתמול (רביעי) כי תקף ביומיים הקודמים האחרונה 23 מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. 18 מהן התמקדו באזור העיר הכורדית הנצורה כובאני, הנמצאת בגבול עם טורקיה, שם מתרחשים בשבועות האחרונים קרבות עזים בין הלוחמים הכורדים לאנשי הארגון.

במהלך התקיפות בכובאני נפגעו 16 מבנים שנכבשו על ידי דאעש ונהרסו מוצבים נוספים באזור. נוסף על כך, במהלך ארבע תקיפות באזור עיר הנפט באיג'י שבעיראק הושמדו האמר, מכונת ארטילריה, מכונת ירייה ומבנה ששימש את הארגון. במתקפה נוספת ליד סכר חדית'ה הושמד כלי רכב משוריין.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש בשלישי עם 21 רמטכ"לים ממדינות הקואליציה העולמית נגד דאעש על מנת לדון באסטרטגיית התקיפה בכובאני ובמחוז אנבאר שבעיראק. "התקיפות האוויריות של הקואליציה יימשכו בשני האזורים הללו", אמר אובמה, והוסיף כי המבצע יהיה "ארוך טווח". לדבריו, "כמו בכל מבצע צבאי, יהיו ימים של התקדמות ויהיו ימים של נסיגה. כולנו מאוחדים במטרה שלנו".

ביום שני ביצע חיל האוויר האמריקני 21 תקיפות נגד יעדי דאעש בסוריה. על פי הפנטגון, סדרת התקיפות הייתה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה, מאז שהחלו התקיפות האוויריות בחודש שעבר, והיא היוותה גורם מכריע בהאטת התקדמות הארגון באזור כובאני.

לקריאה נוספת:
שיעים חטפו ורצחו עשרות סונים בעיראק כנקמה בדאעש
"דם הג'יהאד": דאעש חושף מחנה אימונים בעיראק
חמינאי: ארה"ב, ישראל ובריטניה יצרו את דאעש

הפצצות אמריקניות בעיר הסורית-כורדית כובאני – 12 באוקטובר 2014. AP
"כולנו מאוחדים במטרתנו". הפצצות אמריקניות בעיר הכורדית כובאני שבצפון סוריה, שלשום/AP

בתוך כך, הודיע אתמול גורם רשמי בצבא ארצות הברית כי המבצע הצבאי של הקואליציה העולמית נגד דאעש בעיראק ובסוריה ייקרא "נחישות טבועה" (Inherent Resolve). המבצע, שהחל בתחילת אוגוסט כאשר צבא ארה"ב תקף יעדים של "המדינה האיסלאמית" בעיראק, לראשונה מאז הנסיגה מהמדינה המסוכסכת ב-2011. חודש לאחר מכן החל חיל האוויר של ארצות הברית, בשיתוף עם מדינות נוספות, לתקוף יעדים של הארגון בסוריה. זאת, לאחר שאובמה התחייב לחסל את מנהיגי דאעש, שמהווה לדבריו איום על מדינות המערב.

בין המדינות החברות בקואליציה ניתן למנות את אוסטרליה, בריטניה, צרפת, גרמניה, הולנד, דנמרק, בלגיה וקנדה, וכן כמה מדינות ערביות: איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, בחריין, ירדן, קטאר. בעוד שחלק מהמדינות, כמו ירדן ובריטניה, משתתפות בתקיפות האוויריות עצמן, חלקן, כמו איטליה, מסתפקות בלחמש את הלוחמים הכורדים באזורי הקרבות ולאפשר המראה של מטוסי תקיפה משטחן.

ביום שני מסר גורם אמריקני כי טורקיה תאפשר למטוסי הקואליציה להשתמש בבסיסיה ובשטחה האווירי כדי לתקוף מטרות דאעש, אולם מאוחר יותר הכחישה טורקיה דיווח זה ואמרה כי השיחות בנושא "עדיין נמשכות".

קרי נפגש עם לברוב לדון בדאעש: "נגביר את שיתוף הפעולה"

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נפגש שלשום עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ואמר כי שתי המדינות הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה המודיעיני כחלק מהמלחמה נגד דאעש.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במהלך פגישתם בפריז, 14 באוקטובר 2014. רויטרס
לברוב וקרי, אתמול/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס בתום הפגישה, התייחס קרי גם לתפקידה של טורקיה בקואליציה העולמית נגד דאעש והבהיר כי "אין חילוקי דעות" בין וושינגטון לאנקרה בנוגע לאסטרטגיה נגד הארגון. הוא הוסיף כי טורקיה תגדיר את תפקידה במאמץ העולמי "בהתאם ללוח הזמנים שלה".

במקביל, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר שלשום כי השפעת התקיפות האוויריות האמריקנית באזור עיר הגבול הסורית כובאני מוגבלת ולא תביא להכרעה ללא סיוע קרקעי של לוחמים מארגוני האופוזיציה הסורים.

(עדכון ראשון: 20:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully