וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעים חטפו ורצחו עשרות סונים בעיראק כנקמה בדאעש

דוח של אמנסטי מגלה שלוחמי המיליציות הנתמכים על-ידי הממשלה בבגדאד מנצלים את אווירת ההפקרות במדינה כדי לבצע פשעי מלחמה ולחטוף את בני העדה היריבה. "חזרנו 8 שנים אחורה"

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
לוחמים במדי צבא עיראק בקרב נגד דאעש, לפני כשבועיים/AP

הזוועות שעושה ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזורי הלחימה בעיראק ובסוריה כבר תועדו, אך לפי דוח חדש של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל", גם הלוחמים השיעים, אחראים לפשעי מלחמה. לפי הדוח, מיליציות הפועלים בתמיכת הרשויות בבגדאד, אחראיות לחטיפה מאורגנת ולרצח של אזרחים סונים רבים בחודשים האחרונים, ככל הנראה כנקמה על פעולות דאעש.

הדוח מתייחס למתקפות באזור הערים בגדאד, סמארה וכירכוכ בחודשים אוגוסט וספטמבר. לפי הנתונים, עשרות גופות בלתי מזוהות נמצאו, כשידיהן אזוקות ועם פצעי ירי בראש, מה שמצביע על הוצאה להורג.

מלחמה בעיראק - עוד בוואלה! חדשות:
"דם הג'יהאד": דאעש חושף מחנה אימונים בעיראק
הקרב על כובאני: "הכורדים בלמו את התקדמות דאעש"
מתקרבים לבגדאד: דאעש חדרו לפרבר של בירת עיראק

כוחות ביטחון עיראקיים וכוחות השבטים הסונים בלחימה מול דאעש באזור העיר רמאדי, עיראק. רויטרס
חברי המיליציות השיעיות בעיר רמאדי/רויטרס

בנוסף לעשרות ההרוגים, רבים אחרים נותרו נעדרים וגורלם טרם התברר. גופותיהם של 170 גברים סונים נמצאו בסמארה, מצפון לבגדאד. על פי הדוח, יותר מ-30 מהם נחטפו מבתיהם ב-6 ביוני, ולאחר מכן נורו. "מסע ההרג הזה הוא ככל הנראה נקמה על תקיפת דאעש בעיר ביום שלפני כן", נמסר בדוח.

הדוח מציין כי כוחן של המיליציות השיעיות, בהן עסאיב אהל אל-חק, גדודי בדר, צבא מהדי וגדודי חיזבאללה העיראקיים, גדל בהתמדה מאז חודש יוני, כאשר עיראק התקשה לבלום את התקדמות לוחמי "המדינה האיסלאמית" בצפון המדינה ובמערבה.

"עשרות אלפי חמושים, לבושים במדי צבא אך פועלים ללא כל מסגרת חוקית וללא כל פיקוח פיקודי" לוחמים כעת בעיראק, לפי "אמנסטי". גורם ממשלתי העריך כי המיליציות "חוטפות בעיקר סונים, כי ניתן בקלות לתייג את הקורבנות כטרוריסטים, ואף אחד לא יעשה דבר לגבי זה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיידר עבאדי, סגן יו"ר הפרלמנט בעיראק שמונה על ידי הנשיא להחליף את ראש הממשלה נורי אל-מאליכי. 15 ביולי 2014. AP
ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי/AP

גורם נוסף אמר שגברים סונים מוגדרים "טרוריסטים או תומכי טרור" בשל מקום מגוריהם, בעוד אחרים נהרגו "מתוך נקמה עיוורת". לדבריו, "אני חושש שאנחנו חוזרים למצב שהיה לפני שבע או שמונה שנים, כשהתנהגות כזאת הייתה נפוצה מאוד".

בין היתר, החמושים אף דרשו כופר עבור חלק מהחטופים ולעתים הרגו את השבויים שבידם גם לאחר העברת התשלום. לפי הדוח, חברי המיליציות מנצלים את "אווירת ההפקרות" השוררת במדינה, אך מצוינת בו קריאה ברורה לממשלה בבגדאד לקחת את האחריות על מעשיהם.

דונטלה רוברה, יועצת בכירה ל"אמנסטי" הבהירה: "ממשלת עיראק, בתמיכתה למיליציות שממבצעות מעשים מזוויעים כאלה, נותנת יד לפשעי מלחמה, ומתדלקת מעגל מסוכן של אלימות עדתית. הממשלה החדשה חייבת לפעול עכשיו על מנת לבסס את שלטון החוק, גם בקרב המיליציות".

(עדכון ראשון: 14.10.14, 18:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully