וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם הג'יהאד": דאעש חושף מחנה אימונים בעיראק

בסרטון שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" נראים חייהם של הלוחמים הצעירים במדבריות המדינה, שמתאמנים בקרב מגע, בהפעלת נשק ובפינוי פצועים. במקביל, כבש הארגון בסיס אסטרטגי של צבא עיראק

אתר רשמי

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (ראשון) סרטון תעמולה חדשה, שמתעד את החיים במחנה אימונים של מגויסים צעירים של הארגון במדבריות של צפון עיראק. הסרטון, שאורכו שש דקות ושפורסם תחת הכותרת "דם הג'יהאד", פורסם על רקע התקיפות הרבות של כוחות הקואליציה נגד מחנות "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה.

בסרטון ניתן לראות את הציוד שהצליחו להשיג לוחמי הארגון הקיצוני שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. בין היתר נראים אוהלים המסומנים בתווית "ארצות הברית". כמו כן, נושאים המדריכים הצבאיים והלוחמים נשק, בהם רובי קלשניקוב, מטולי RPG ומכונות ירייה.

המגויסים, הלבושים בברדסים לבנים ומסודרים בשורות, נבחנים בקרבות מגע. כוח רצונם ונחישותם נבחנים כשהם עומדים בשורות וסופגים בעיטות לבטנם מצדם של המדריכים. אחד הלוחמים מפגין את מיומנותו בפירוק נשקו האישי ובהרכבתו, כשאחרים לומדים כיצד לפנות פצועים משדה הקרב תחת אש. בסוף הסרטון נראה איש דת מוסלמי שמטיף ללוחמים על צדקת דרכו של הארגון ומעודד אותם להילחם.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
חמינאי: ארה"ב, ישראל ובריטניה יצרו את דאעש
דאעש: "ישראל ניסתה להסתיר את יהדותו של סוטלוף"
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"

טנק של דאעש בסוריה. טוויטר, צילום מסך
"לוחמי דאעש השתלטו על חמישה טנקים ועל שלושה כלי רכב משוריינים". טנק של הארגון בסוריה/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, נמשכת הלחימה של הארגון בחזיתות השונות בעיראק ובסוריה. במחוז אנבאר, שבמערב עיראק, השתלטו לוחמי דאעש על החלקים האחרונים של העיר הית, שאת מרביתה כבשו לפני כשבועיים. כוחות של צבא עיראק נסוגו הבוקר מבסיס סמוך לעיר בתום קרבות עזים עם "המדינה האיסלאמית".

הבסיס, שאותו בזזו לוחמי הארגון הסוני הקיצוני לפני שהעלו אותו באש, היה אחד מהמאחזים האחרונים של הממשלה השיעית במחוז הסוני, שחולש על דרכים ראשיות באזור. צבא עיראק עדיין שולט בבסיס עין אל-אסד שנמצא אף הוא במחוז, שממנו מצליחים הכוחות להגן על בירת המחוז רמאדי ועל סכר חדית'ה האסטרטגי.

גורמי ביטחון עיראקיים מסרו שהם השתלטו על שלושה כלי רכב משוריינים ועל לפחות חמישה טנקים. כמו כן, מהאו"ם נמסר כי כ-180 אלף תושבים נעקרו מבתיהם בעקבות הלחימה העזה במחוז האסטרטגי, הסמוך לבירה בגדאד, מאז תחילת החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפצצות אמריקניות בעיר הסורית-כורדית כובאני – 12 באוקטובר 2014. AP
פטריות עשן מיתמרות מכובאני לאחר הפצצות כוחות הקואליציה, היום/AP

במקביל, נמשכים ביתר שאת הקרבות העזים בעיר כובאני, שבצפון סוריה, בין לוחמי דאעש לבין הכוחות הכורדיים המגנים על העיר האסטרטגית השוכנת בסמוך לגבול עם טורקיה. לוחם ב"יחידות ההגנה של העם" (YPG), המיליציה הכורדית בסוריה, סיפר לרשת CNN כי הקרבות היום התמקדו במעבר הגבול הראשי עם טורקיה.

"אם דאעש ישתלטו עליו, זה נגמר", אמר הלוחם. הוא הוסיף כי גם הבוקר הצליחו הכוחות להדוף ניסיון של לוחמי "המדינה האיסלאמית" להתקדם בעיר, אך הדגיש כי יהיה זה "בלתי אפשרי" להמשיך ולהחזיק בעמדותיהם אם התנאים הנוכחיים לא ישתנו. הכורדים דורשים מטורקיה לאפשר למתנדבים להגיע לעיר הנצורה, אך אנקרה עדיין מסרבת לדרישה זו.

כמו כן, נמשכו ההפצצות האוויריות של כוחות הקואליציה על יעדי דאעש בסמוך לכובאני. צבא ארצות הברית מסר כי הכוחות ביצעו ארבע תקיפות אוויריות נגד מטרות של האיסלאמיסטים הסונים בדרום-מערב העיר, ושלוש בצפון-מזרחה. "מטוסי קרב של ערב הסעודית השתתפו בתקיפות וכולם חזרו בשלום לבסיסם", נמסר בהצהרה של הצבא האמריקני.

(פרסום ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully