וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: "ישראל ניסתה להסתיר את יהדותו של סוטלוף"

הארגון טוען כי ישראל הסתירה את היותו של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג יהודי שאף חי תקופה מסוימת בישראל. לדברים צורף מכתב שנכתב לכאורה על ידי סוטלוף לאימו שבו האשים את אובמה ברצח

מערכת וואלה!

"המדינה היהודית ניסתה להסתיר את זהותו היהודית של סוטלוף": לטענת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ישראל, בשיתוף פעולה עם התקשורת העולמית, הסתירה את היותו של סטיבן סוטלוף, העיתונאי האמריקני שהוצא להורג בחודש שעבר, יהודי שאף חי תקופה מסוימת בישראל. המגזין "דאבק" מטעם דאעש, המתפרסם בשפה האנגלית, פרסם היום (ראשון) מכתב שנכתב לכאורה על ידי סוטלוף טרם הוצאתו להורג. בהקדמה למכתב מטעם דאעש, נכתב כי מותו של סוטלוף הוא "תוצאה של התוקפנות האמריקנית, לה אחראים כל אזרחי ארה"ב, מאחר שנבחריהם מייצגים אותם".

עוד בנושא
ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש
ארה”ב: 10 מיליון דולר למידע על רוצחי העיתונאים
”נחטפנו אחרי 20 דקות”: כך נפל סוטלוף בשבי דאעש

עיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"האיש הזה הוא יהודי ותושב המדינה היהודית". סרטון הוצאתו להורג של סוטלוף/צילום מסך, יוטיוב

המקרה של סוטלוף, לדבריהם, מפריך את הטענות של אלה המציגים את עצמם כעיתונאים מערביים או כעובדי סיוע. "הם ממש לא תמימים. האיש הזה הוא יהודי ותושב המדינה היהודית", נכתב. במכתב מנו אנשי דאעש את מערכות התקשורת השונות שבהן עבד סוטלוף, והדגישו את עבודתו בעיתונים "ג'רוזלם פוסט" ו"ג'רוזלם ריפורט". הם הוסיפו כי המלחמה נגד האיסלאם היא לא רק מלחמה צבאית ומודיעינית, אלא גם "מלחמה תקשורתית" ו"אין זה מפתיע שעשרות מעובדיה (עיתונאים) עבדו כדי להסתיר את זהותו היהודית של סוטלוף מהעולם טרם הוצאתו להורג. המבצע המודיעיני הזה בוצע בשיתוף פעולה עם המדינה היהודית והתקשורת. תנו לחלשי הלב להתעורר לפני שהם מגנים אותנו על מות אותם 'אזרחים תמימים'".

המכתב המצורף, שנכתב לכאורה על ידי סוטלוף או הוכתב לו, מופנה לאמו. "אימא, אין לי הרבה זמן וכנראה לא תהיה לי הזדמנות נוספת, אז אגיע ישר לנקודה", נפתח המכתב. על פי המכתב, אנשי הארגון ראו את הסרטון האחרון של אמו שבו התחננה לחוס על חייו, "אך זה לא מספיק כדי להציל אותי. למרות שנודע לי שהמתקפה האווירית בעיראק הושהתה, דבר שכרגע נותן לי מרחב נשימה תודה לאל, אני מאמין שזה לא מספיק אימא, כי החלטתו האחרונה של אובמה להטיס מזל"ט ריגול מעל סוריה במרחב האווירי של המדינה האיסלאמית רק מעצים ומרתיח את שובי אף יותר. זה מובן מאילו, כי ממשלת ארה"ב מפריעה שוב ושוב בענייני המדינה האיסלאמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף - מנאמה, בחריין - אוקטובר 2010. EPA, מערכת וואלה! NEWS
"אימא, אתה עדיין יכולה להציל את חיי". סוטלוף ב-2010/מערכת וואלה! NEWS, EPA

על פי המכתב, שוביו של סוטלוף ידעו שהוא עיתונאי, אך עובדה זו לא שינתה את עמדתם כלפיו: "האם המתקפות האוויריות של ארה"ב מבדילות בין חמושים ואלו שאינם חמושים?". על פי המכתב, "תחנונים לח'ליפות לחוס על חיי לא יעזרו גם. כפי שאת והעולם ראיתם בבירור בסרטון האחרון, המסר היה שחיי תלויים בהחלטתו הבאה של אובמה. אימא, בבקשה אל תתני לאובמה להרוג אותי. אל תתני לו להתחמק שוב מרצח. מה הממשלה שלנו לא מבינה? אל תתערבו בענייני הפנים והחוץ של המדינה האיסלאמית. הותירו אותם להילחם במלחמה שלהם".

"אימא, אתה עדיין יכולה להציל את חיי", נחתם המכתב, "ממש כמו משפחותיהם של שותפי הקודמים לתא, שאני בטוח שפגשת. לחצי על הממשלה שלנו לא להתערב בענייניהם של האנשים הללו. בקצב בו ממשל אובמה נע, זו יכולה להיות הפעם האחרונה שתשמעי ממני. בבקשה אל תתני לזה לקרות. הילחמי עבורי. אני אוהב אותך".

"מי שמקווה לפעולה כירורגית נקייה - עומד בפני הפתעה נוראית"

במקביל, פרסמה המדינה האיסלמית סרטון נוסף שבו מופיע העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי, שהעביר בעבר מסר דומה, שייתכן שהוכתב לו, הקורא למערב לא להתערב בענייניה של דאעש. "הם ערוכים לקרב", אומר קנטלי בסרטון. "יש להם שנים של ניסיון והם יודעים איך להחזיק מעמד ולשרוד. המשמעות היא שכל אחד שמקווה לפעולה כירורגית נקייה, בלי ללכלך ידיים, עומד בפני הפתעה נוראית".

לדבריו, מדיניותו של אובמה "המסתכמת בהפצצות מהאוויר" היא מתכון לכישלון משום שהציבור בארה"ב לא יאפשר שהייה ממושכת ויישום מדיניות שאליהם הם לא התחייבו במקור. "לדאעש לא אכפת אם אף אחד לא יתקוף אותם וגם לא אכפת להם אם כולם יתקפו אותם. הם סבלניים ולזמן אין משמעות מבחינתם", אמר קנטלי. "בניגוד אליהם, לאמריקה אין הרבה זמן והיא צריכה לסיים את הפעולה מהר ככל האפשר".

קנטלי טען בסרטון שעבור המדינה האיסלאמית, הם במצב של "win-win". "אם ההוצאות להורג יגרמו לציבור לזעוק ולדרוש שינוי מדיניות - זה ניצחון אדיר. אם הן יגרמו לממשלות לזרוק עוד פצצות, לבזבז מיליוני דולרים ולהחליש את המדינות שלנו - הרי שגם מדובר בניצחון", הוסיף קנטלי. "לפני חודש אובמה החל במתקפות האוויריות, מעניין כמה זמן הוא יצליח להימנע מ"כוחות על הקרקע". דאעש מחכים לכך בכיליון עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully