וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: ארה"ב, ישראל ובריטניה יצרו את דאעש

13.10.2014 / 16:44

המנהיג העליון של איראן האשים את מדינות המערב בניסיון לפלג בין השיעים לסונים באזור באמצעות הקמת "המדינה האיסלאמית". "היום דאעש פנו נגדם", הצהיר בנאום הראשון מאז נותח בחודש שעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"המערב מנסה להפריד בין מוסלמים וליצור עוינות בתירוצים שקריים". עלי חמינאי/מערכת וואלה, צילום מסך

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים היום (שני) את ארצות הברית, בריטניה וישראל ביצירת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הסוני, בנאומו הראשון מאז שעבר ניתוח בבלוטת הערמונית בחודש הקודם.

"אמריקה, הציונות ובמיוחד הממשלה הבריטית המרושעת שמומחית ביצירת פילוג באזור, הגבירו את מאמציהן לפלג בין שיעים וסונים", צוטט חמינאי באתר הרשמי שלו, בדברים שנשא לרגל חג שיעי. "הם יצרו את אל-קאעדה ואת דאעש על מנת להילחם ברפובליקה האסלאמית, אך היום הם (דאעש) פנו נגדם".

המנהיג העליון הוסיף כי "מבט זהיר ומעמיק על ההתפתחויות באזור חושף כי ארצות הברית ובעלות בריתה מנסות להפריד בין מוסלמים וליצור עוינות ביניהם בתירוצים שקריים של מלחמה בדאעש". חמינאי הדגיש כי "שיעים וסונים חייבים לדעת שכל פעולה או הערה אחד נגד השני מובילות לרגישות מוגברת ומלבות את הלהבות. זה ללא ספק יועיל לאויב המשותף של כל המוסלמים".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
דאעש: "ישראל ניסתה להסתיר את יהדותו של סוטלוף"
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"
"יחסי ארה"ב-קטאר מסכנים את הקואליציה נגד דאעש"

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – עיראק, ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
"יצרו את דאעש על מנת להילחם ברפובליקה האיסלאמית". לוחמי "המדינה האיסלאמית"/צילום מסך, יוטיוב

המתקפה של חמינאי על מדינות המערב ועל מלחמתן בדאעש, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, בעלות בריתה של איראן, הגיעה על רקע דיווחים קודמים שלפיהם ייתכן שיתוף פעולה צבאי בין טהראן לבין ארצות הברית במאבק ב"מדינה האיסלאמית", דיווחים שהוכחשו על ידי שני הצדדים. כמו כן, באיראן חוששים שחימוש המורדים המתונים בסוריה ואימונם בידי כוחות הקואליציה יובילו למפלתו של בעל בריתם, נשיא סוריה בשאר אסד.

בנוסף לכך, העמדה הקיצונית שנקט חמינאי הפוכה לרוח הפייסנית שניסה להפיח הנשיא חסן רוחאני ביחסים עם המערב. במהלך החודש הקודם, נפגש רוחאני עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, צעד שזכה לביקורת חריפה מצד הגורמים השמרניים ברפובליקה האיסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully