וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: איראן דיווחה על ניתוח שעבר חמינאי

חמינאי נותח בלילה בבלוטת הערמונית ונמסר כי מצבו טוב. הדיווחים על בריאותו של המנהיג העליון בן ה-75 נחשבים לנדירים ביותר. ראש המועצה שעתידה לקבוע את מחליפו מצוי בתרדמת

נשיא איראן חסן רוחאני מבקר בבית החולים את המנהיג העליון עלי רוחאני אחרי שנותח – טהראן, ספטמבר 2014. לשכת המנהיג, אתר רשמי
נשיא איראן רוחאני מבקר את חמינאי בבית החולים, הבוקר/אתר רשמי, לשכת המנהיג

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נותח לפנות בוקר (שני) בבית חולים ציבורי בטהראן. כלי התקשורת במדינה, שאינם מפרסמים בדרך כלל דיווחים על מצב בריאותו, דיווחו כי חמינאי בן ה-75 נותח בבלוטת הערמונית.

סוכנויות הידיעות השונות באיראן דיווחו כי "ההליך השגרתי" עבר בהצלחה. לפני שנכנס לחדר הניתוח, ביקש חמינאי מבני עמו להתפלל למענו, אך הדגיש כי לא נשקפת לו סכנה.

לשכתו של חמינאי פרסמה תצלומים שבהם הוא נראה בחדר ההתאוששות בפיג'מת בית חולים. כמו כן פורסמו תצלומים של נשיא איראן, חסן רוחאני, שבא לבקרו ונושק לו במצחו. ייתכן שהתמונות נועדו להשתיק מראש שמועות שעלולות לצוץ בשל היעדרו של חמינאי, וגם להצביע על כך שבין חמינאי לרוחאני שוררת קרבה - בניגוד לדיווחים על יריבות בין מחנה השמרנים למחנה המתון.

חמינאי היה נשיא איראן במשך שמונה שנים לפני שמונה למנהיג העליון בשנת 1989. הוא היה יד ימינו של חומייני, שהוביל את איראן למהפכה האיסלאמית ב-1979 ושימש כמנהיג העליון במשך עשר שנים.

חדשות נוספות מהעולם
שלט בחנות באיסטנבול: "אין כניסה ליהודים הכלבים"
מטאוריט פגע בניקרגואה - ויצר מכתש בקוטר 12 מטר
"המחבל מבריסל תכנן פיגוע בפריז ביום הבסטיליה"

עלי חמינאי מבקר בבית החולים את ראש מועצת המומחים, האייתוללה מוחמד-רזא מהדוי כני, השוהה בתרדמת – טהראן, יוני 2014. לשכת המנהיג העליון, אתר רשמי
חמינאי מבקר את האייתוללה מוחמד-רזא מהדוי כני בבית החולים בחודש יוני./אתר רשמי, לשכת המנהיג העליון

בסוך השנה שעברה, דווח כי חמינאי לא נראה בפומבי במשך שלושה שבועות. לפי מסמכי ויקילקס שדלפו ב-2010, איש עסקים שהיה באיראן מסר למחלקת המדינה בוושינגטון כי חמינאי סובל מלוקמיה, וכי הסרטן "עלול להכניע אותו בתוך כמה חודשים". במסמך, שנכתב בידי דיפלומט אמריקני, נכתב כי נשיא איראן לשעבר עלי אכבר רפסנג'אני היה אחראי להפצת השמועה.

בחודש יוני לקה אחד מבכירי ההנהגה האיראנית בלבו. האייתוללה מוחמד-רזא מהדוי כני, בן 83, מאושפז מאז בתרדמת בבית חולים בטהראן, והמועצה מתכנסת ללא יושב הראש. מועצת המומחים היא אחד הגופים החשובים במשטר האיראני, ותפקידה העיקרי - והיחיד כמעט - הוא לקבוע את זהות המנהיג העליון במקרה של מותו, או החלפתו בשל "חוסר התאמה". מהדוי כני עומד בראש המועצה מאז שנת 2011, אז החליף את האשמי רפסנג'אני ש"התפטר" מן התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully