וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על כובאני: "הכורדים בלמו את התקדמות דאעש"

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הכוחות הכורדיים סיכלו ניסיון של לוחמי הארגון לנוע אל מרכז העיר שבגבול טורקיה: "לדאעש יש 5,000 לוחמים, לנו פחות מחצי". בעיראק חוששים מנפילת מחוז סמוך לבגדאד

רויטרס

הלוחמים הכורדים בכובאני הצליחו להדוף את התקדמותם של לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתוך מרכז העיר שבצפון סוריה – כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הצרפתית על בסיס דיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם. ניסיון ההתקדמות בתוך העיר האסטרטגית הסמוכה לגבול עם טורקיה נעשה לאחר שאמש השתלטו לוחמי הארגון הקיצוני על מפקדות הכוחות הכורדיים בכובאני ועל כמחצית משטחה של העיר.

הארגון הסורי, שמקום מושבו בבריטניה, מסר כי המתקפה הכושלת של דאעש ארכה כשעה וחצי, ובמהלכה יחידות "קומנדו" כורדיות הצליחו להסתנן אל מעבר לקווי לוחמי "המדינה האיסלאמית" ולפגוע בהם. כמו כן, נמסר כי כוחות הקואליציה ביצעו מוקדם יותר שתי תקיפות אוויריות נגד יעדי "המדינה האיסלאמית" בדרום כובאני ובמזרחה. אתמול הזהיר השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, כי כ-700 בני אדם, רובם קשישים, עדיין נצורים בעיר המכותרת מזה כשלושה שבועות. הוא קרא לממשלת טורקיה לאפשר למתנדבים להיכנס לסוריה על מנת להגן על העיר מפני לוחמי "המדינה האיסלאמית".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
"יחסי ארצות הברית-קטאר מסכנים הקואליציה נגד דאעש"
סוכנות הביון בצרפת: נערה יהודיה הצטרפה לדאעש
טורקיה: 14 מפגינים כורדים נהרגו בעימות עם המשטרה

לוחמי "המדינה האיסלאמית" נלחמים ברחובות נגד הכורדים. רויטרס, צילום מסך
כ-700 בני אדם, רובם קשישים, עדיין נצורים בעיר. לוחמי דאעש בכובאני, אתמול/צילום מסך, רויטרס

אתמול סיפר אבו איברהים, מפקד ב"צבא סוריה החופשי" (הזרוע הצבאית של ארגון האופוזיציה העיקרי בסוריה), לסקיי ניוז כי מספר לוחמי דאעש באזור העיר עומד על כ-5,000 ואילו סדר הגודל של כוחותיו ושל הכוחות הכורדיים הוא פחות מחצי ממספר זה. אבו איברהים, שלחם בעיר על מנת לסייע בהעברת לוחמים פצועים לטורקיה, הוסיף כי התחמושת של מגני העיר הולכת ואוזלת.

"טורקיה צריכה לפתוח את הגבול כדי שנוכל להשיג תחמושת", אמר אבו איברהים, שהצהיר כי הוא מתכנן להסתנן שוב לכובאני, על אף שהשלטונות הטורקיים מנסים למנוע ממתנדבים לחצות את הגבול לסוריה. "אם הדברים יימשכו כך, ייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להילחם בסכינים. נעדיף למות מאשר לוותר על אדמתנו".

אבו אל-מג'יד, לוחם נוסף שהתראיין סיפר כי הכוחות הלוחמים בדאעש סובלים לא רק מנחיתות מספרית, אלא גם באיכות הנשק. "לנו יש RPG, מכונות ירייה ורובים. להם יש טנקים, תותחים ונשק כבד". נוסף על כך, טען אבו ג'ראח, פעיל ב"צבא סוריה החופשי" כי "התקיפות האוויריות של כוחות הקואליציה כמעט שלא משפיעות, משום שהן לא מכוונות נגד קו החזית של 'המדינה האיסלאמית"'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עשן מיתמר בכובאני, לאחר תקיפות של הקואליציה מטרות של דאעש, 10 באוקטובר 2014. רויטרס
"התקיפות האוויריות לא פוגעות בקווי החזית של דאעש". עשן מיתמר מכובאני, אתמול/רויטרס

בתוך כך בעיראק, הזהירו גורמים בכירים כי מחוז אנבאר שבמערב המדינה, סמוך לבירה בגדאד, עלול ליפול לידי דאעש "בתוך ימים". לוחמי הארגון תוקפים את בירת המחוז, רמאדי, והצליחו להשתלט על כמה בסיסים צבאיים באזור. גורם אמריקני רשמי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המצב במחוז "שברירי" וברשת BBC דווח כי מועצת המחוז הפצירה בממשלה לדרוש סיוע צבאי דחוף לאזור בדמות כוחות קרקעיים של צבא ארצות הברית.

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
לוחמים עיראקיים בקרבות עם לוחמי דאעש בעיראק, בחודש שעבר/AP

כיבוש המחוז יהווה הישג אסטרטגי לדאעש, משום שבו נמצא סכר חדיתה, הסכר השני בגודלו במדינה. יתרה מכך, השתלטות על המחוז תעניק ל"מדינה האיסלאמית" רצף טריטוריאלי גדול בין סוריה לבין עיראק וכך יוכל הארגון לייצב את קווי אספקת הנשק שלו ולבצע מתקפות על הבירה.

אתמול דווח ברשת CBS כי לוחמי דאעש חדרו לאבו גרייב, פרבר של בגדאד וכי הם נמצאים במרחק של כ-13 קילומטרים בלבד משדה התעופה הבינלאומי של העיר. החשש הגדול בעיראק הוא מפגיעה של דאעש במטוסים, לאחר שמשרד ההגנה אישר כי הארגון מחזיק בטילי כתף נגד-מטוסים. עם זאת, כוחות הביטחון טוענים כי לא נשקפת סכנה לבירה בשלב זה, שם מוצבים כ-60 חיילים שלהם מסייעים 12 צוותים של יועצים אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully