וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז נסוגה: ארה"ב הפציצה מהאוויר בעיראק

8.8.2014 / 18:15

שעות אחרי שאובמה הודיע כי אישר לתקוף את דאעש כדי למנוע רצח עם ולהגן על אמריקנים, הפציצו מטוסי קרב עמדת ארטילריה ליד אירביל, בירת האוטונומיה הכורדית בצפון עיראק

מטוס קרב F\A 18 של חיל האוויר האמריקני. AP
שני מטוסים מסוג F/A-18 fighter הפציצו עמדה של דאעש ליד אירביל, בצפון עיראק/AP

הפנטגון הודיע אחר הצהריים (שישי) כי מטוסי קרב של חיל האוויר האמריקני תקפו היום כוחות ארטילריה של דאעש ("המדינה האיסלאמית") שפעלו נגד הכוחות הכורדיים המגנים על העיר אירביל, בירתה של כורדיסטן העיראקית, אוטונומיה חלקית בצפון המדינה.

דובר הפנטגון, אדמירל ג'ון קירבלי, אמר כי שני מטוסים מסוג F/A-18 fighter, שהמריאו מנושאת המטוסים "ג'ורג' וו. בוש", הפציצו עמדת ארטילריה ניידת ליד אירביל. לדבריו, המורדים הסונים הקיצונים מדאעש, שהצליחו לכבוש בשבועות האחרונים שטחים נרחבים בצפון עיראק ובסוריה, עשו שימוש במצבור הנשק להפגיז את הכוחות הכורדיים המגנים על אירביל, שבה נמצאת קונסוליה אמריקנית. בשבועות האחרונים אף פעול בעיר מרכז צבאי משותף לארצות הברית ולכוחות המקומיים.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
עיראק: דאעש השתלט על אזורים במחוז הכורדי בצפון
מחשש שיחוללו: שרידי סדאם חוסיין הוזזו במבצע חשאי
יום של קטל בעיראק: יותר ממאה נהרגו, אלפים במצור

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע שהחליט לתקוף יעדי דאעש בעיראק. הבית הלבן, 8 באוגוסט 2014. רויטרס
אישר לתקוף בעיראק כדי להגן על המיעוטים הנרדפים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהודעתו הלילה/רויטרס

"ההחלטה לתקוף התקבלה על ידי הפיקוד העליון של ארצות הברית מכוח הסמכות המוענקת לו על ידי מפקד הצבא", אמר קירבי. הוא ציין כי התקיפה התרחשה מעט לפני השעה 14:00 בצהריים (שעון עיראק). לפי גורמי צבא רשמיים, מטוסי הקרב המריאו למשימה מנושאת המטוסים ג'ורג' בוש.

התקיפה אירעה שעות מספר אחרי שהנשיא ברק אובמה הודיע כי אישר לתקוף בעיראק כדי להגן על המיעוטים הנרדפים על ידי דאעש ולמנוע "מעשה אפשרי של רצח עם" ברבבות יזידים, בני דת מקומית עתיקה שנמלטו להר סנג'יר במדבר מאימת החמושים הסונים שרואים בהם עובדי השטן. הנשיא האמריקני ציין גם כי הדבר ייעשה אם יתעורר חשש לשלומם של אמריקנים השוהים באזור. הלילה נודע גם כי וושינגטון החלה להצניח חבילות סיוע ואספקה באזור ממטוסיה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כוח פשמרגה כורדי נלחם בדאעש בעיר מחמור  בפרברי נינוה, ליד אירביל. עיראק, 7 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק של כוחות הפשמרגה הכורדיים ליד אירביל, היום/רויטרס

הפעולה בעיראק באה כשנתיים וחצי אחרי שאובמה הסיג את כל כוחות הצבא מהמדינה המסוכסכת בדצמבר 2011, ובכך שם קץ למלחמה עקובה מדם שהחלה בפלישה ב-2003 שעליה הורה קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש הבן. בעוד שאובמה הבהיר באופן נחרץ כי ארצות הברית לא תנקוט פעולה צבאית קרקעית בעיראק פעם נוספת, מאז חודש יוני הוא הורה להציב כ-700 חיילים במדינה במטרה להגן על אנשי הסגל הדיפלומטי ועל מתקנים ולעמוד על נקודות החוזק והתורפה של צבא עיראק, שחלק ניכר ממנו התפורר עם התעצמותו של דאעש. כמו כן, ביוני העבירה ארצות הברית חלק מאנשי הסגל שהיו מוצבים בשגרירות בבגדאד לערים אירביל ובצרה וכן לעמאן בירתה ירדן מחשש שלוחמי המדינה האסלאמית יצליחו לכבוש את הבירה העיראקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully