וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש השתלט על אזורים במחוז הכורדי בצפון

7.8.2014 / 19:04

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי ממשיכים להתקדם לעבר אזורים נוספים, כמעט באין מפריע, לאחר השתלטות על 15 ערים נוספות. "הלוחמים שאינם פוחדים ממוות" נכנעים למדינה האיסלאמית?

לוחמי דאעש במחסומים בחזאר, גבול כורדיסטאן. רויטרס
לוחם דאעש במחסום בגבול המחוז הכורדי, היום/רויטרס

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי דאעש השתלטו היום (חמישי) על מחסומים באזור המחוז הכורדי האוטונומי בצפון עיראק. הלוחמים הסונים התקדמו באופן משמעותי בימים האחרונים, חרף כוחות הצבא והמיליציות הכורדיות והשיעיות שלחמו בהם, והשתלטו על ערים רבות בצפון-מזרח המדינה.

אלפי עיראקים, רובם בני המיעוט היזידי, נמלטו מצפון-מערב המדינה לעבר הגבול הטורקי, בשל התקדמות דאעש. גורמים טורקים מסרו כי כ-150 יזידים כבר נאספו אמש מאזור הגבול ושוכנו במוסדות ממשלתיים במחוז סירנק, בדרום-מזרח טורקיה.

המשבר בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מחשש שיחוללו: שרידי סדאם חוסיין הוזזו במבצע חשאי
יום של קטל בעיראק: יותר ממאה נהרגו, אלפים במצור
האו"ם: ייתכן שדאעש מבצע פשעים נגד האנושות בעיראק

המיליציות הכורדיות, "פשמרגה" - "אלה שאינם פוחדים מהמוות" - הצליחו עד כה להרחיק את הלוחמים הסונים מצפון המדינה, ואף שיתפו פעולה באופן חריג למדי עם צבא עיראק. עם זאת, נדמה עתה שגם הם מתחילים להיכנע לסונים.

לוחמי צבא עיראק ומתנדבים מצפון לבגדד. רויטרס
לוחמי צבא עיראק ומתנדבים מצפון לבגדד, היום/רויטרס

"מי שיש לו דרכון חצה את הגבול, אולם אלפי בני אדם שאין להם מסמכים רשמיים מחכים בצד השני", אמר מושל סילופי שנמצאת באזור הגבול, סייפטין איידמיר. "אנחנו מקיימים דיונים עם המחוקקים האזוריים בנוגע למצב".

"המדינה האיסלאמית", בהנהגתו של אבו בכר אל-בגדאדי, רואה ביזידים, כורדים המאמינים בדת פרסית עתיקה, ככופרים וכ"עובדי השטן". רבים מהם שנלכדו במצור באזור הר סינג'ר שבאזור הכורדי, חולצו ביממה האחרונה, כך מסר דובר לשכת האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פליטים יזידים בגבול טורקיה. רויטרס
פליטים יזידים באזור הגבול הטורקי, היום/רויטרס

שר החוץ של טורקיה, אחמט דוואטאולו, הוסיף כי טורקיה מעבירה סיוע הומניטרי לעיראק באופן אינטנסיבי. "לפני יומיים, חבילת סיוע של הסוכנות הטורקית לניהול אסונות הועברה מהאוויר באמצעות מסוקים עיראקיים לסינג'ר", מסר דוואטאולו.

לפחות תשעה בני אדם נהרגו היום בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעיר הכורדית כירכוכ, שבצפון המדינה. הפיצוצים אירעו בסמוך למסגד שיעי, שבו שהו פליטים שברחו מאזור הקרבות בין כוחות כורדיים לבין לוחמי דאעש. 14 נוספים נהרגו באזור השיעי של בגדד מפיצוץ מכונית תופת.

לוחמי דאעש במחסומים בחזאר, גבול כורדיסטאן. רויטרס
לוחמי דאעש באזור המחוז הכורדי, היום/רויטרס

60 בני אדם נהרגו אתמול במתקפה אווירית של צבא עיראק על בית הכלא בעיר מוסול, השנייה בגודלה במדינה. המקום הפך עם ההשתלטות לבית דין הלכתי של דאעש, לאחר שכבשו את העיר, בצפון-מערב עיראק. דובר הממשלה מסר כי מרבית ההרוגים הם אנשי דאעש ששהו במקום. בבירה בגדאד, סדרת פיגועי מכונית תופת בשווקים הומי אדם הביאו למותם של 47 בני אדם. שלושה לוחמים שהתנדבו להצטרף ללחימה נגד דאעש נהרגו ממטען צד בדרכם מסמארה למוסול, וגופותיהם של שישה נוספים נמצאו בטאג'י, מצפון לבגדאד, כשהם אזוקים וירויים בראש ובחזה.

דאעש הצליח לכבוש 15 ערים נוספות במהלך סוף השבוע, כמו גם את הסכר הגדול במדינה, מאז החלה המתקפה האחרונה נגד הלוחמים הכורדים בצפון המדינה. קודם לכן דווח כי אלפי תושבים נוצרים נמלטו מאזור העיירה קרקוש, לאחר שלוחמי דאעש כבשו אותה מוקדם יותר. העיירה, בעלת האוכלוסייה הנוצרית הגדולה ביותר במדינה, נמצאת במרחק של 30 קילומטר מדרום-מזרח למוסול, שעליה השתלט הארגון הקיצוני בחודש יוני.

לוחמי צבא עיראק ומתנדבים מצפון לבגדד. רויטרס
לוחמי צבא עיראק ומתנדבים מצפון לבגדד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully