וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת גלים שער, אמו של גיל-עד, נגד כתב האישום

בת גלים שער התייחסה לכתב האישום שהוגש נגד חוסאם אל-קוואסמה, אחד המעורבים הבולטים לחטיפה והרצח של בנה: "מדינת ישראל והעולם השפוי כולו מבינים שצריך לשים סוף לטרור"

מערכת וואלה!

בת גלים שער, אמו של גיל-עד – אשר נחטף ונרצח בגדה יחד עם נפתלי פרנקל ואיל יפרח – התייחסה היום (חמישי) להגשת כתב האישום נגד חוסאם אל-קוואסמה, תושב חברון בן 40, שפיקד מרחוק על ביצוע הפיגוע והיה שותף גם לקבורת השלושה. "כבר בימים הקשים שעברנו, לאחר שנודע לנו כי גיל-עד נחטף על ידי מחבלי חמאס, אמרנו שאנו סומכים על הממשלה ועל כוחות הביטחון. היום שוב אנחנו רואים שהמערכות לא שוקטות על שמריהן וכי מערכת האכיפה ניצבת כחומה בצורה גם כאשר צריך לבוא חשבון עם אלו שרוצים לפגוע בחיי אזרחי המדינה", אמרה בת אל.

"כתב האישום שהוגש היום נגד מי שהשתמש באדמתו שלו, כדי להרוותה בדם כשקבר בה את ילדינו, מעלה על נס, שוב, את הפער בין הגישה של מדינת ישראל לבין הגישה של אויביה – בעוד מדינת ישראל מבקשת להפריח את הארץ ואת אדמתה בהקמת ישובים ובשתילת עצים ופרחים המרצחים שמולנו משתמשים באדמה הזו כדי לטמון את גופות ילדינו. העם היהודי מקדש את החיים, ואילו המרצחים מקדשים את המוות".

לדבריה, "רוצחי הילדים, הנלעגים והבזויים מנצלים את החופש הדמוקרטי ואת אהבת האדם של העם שלנו, באופן שפל ובלתי מתקבל על הדעת. צריך לשים לזה קץ. דרך המחשבה המעוותת של אויבינו שונה לגמרי מהעקרונות והאמונות שמנחים אותנו ועלינו לזכור זאת מבלי להתבלבל כשאנו דנים בדרכים להתמודד מולם. מדינת ישראל והעולם השפוי כולו מבינים שצריך לשים סוף לטרור ולשכול".

רצח הנערים - כותרות נוספות:
חמאס מודה לראשונה: אחראים לרצח וחטיפת הנערים
צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים
בגוש עציון חזרו ללמוד בלי גיל-עד ונפתלי: "לא קל"

אופיר ובת גלים שער, הוריו של גיל-עד שער, סופדים לו, יוני 2014. טלי מאייר
בת גלים שער לצד בעלה, אופיר, בהלוויית בנם, בחודש יוני/טלי מאייר

הבוקר הותרו לפרסום פרטים מחקירתו של חוסאם אל-קוואסמה, שנעצר לפני כחודשיים בפעילות של כוחות מיחידת ימ"מ בשיתוף שירות הביטחון הכללי במקום מסתור במחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים. אל-קוואסמה הוא פעיל חמאס ותיק שהיה כלוא בישראל בין השנים 2002-1995. לפי הודאתו בפני אנשי השב"כ, הוא גייס בסיועו של אחיו מחמוד, פעיל חמאס היושב ברצועת עזה, סכום על סך 220 אלף שקלים לצורך ביצוע הפיגוע.

בכסף זה, שהגיע במעטפות מזומנים מהרצועה, נרכש כלי הרכב מסוג "יונדאי" ששימש את החוטפים בפועל, מרואן אל-קוואסמה, בן 30, ועאמר אבו עיישה, בן 32. כמו כן, הכסף שימש לרכישת שני רובים ושני אקדחים מידי פעיל חמאס מחברון עדנאן מחמד עזאת זרו, והם הועברו למרואן אל-קוואסמה טרם ביצוע הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הסתבכנו: במקום אחד, חטפנו והרגנו שלושה"

עוד עלה בחקירתו, כי לאחר רצח הנערים שלושת הנערים ושריפת כלי הרכב ששימש לחטיפתם מתחנת ההסעה בגוש עציון, הגיע מרואן אל-קוואסמה אל חוסאם והודה בפניו: "הסתבכנו: במקום אחד, חטפנו והרגנו שלושה". השניים נסעו יחד עם שלוש הגופות לחלקת אדמה באזור חלחול שמצפון לחברון, שאותה רכש חוסאם כמה חודשים קודם לכן, וקברו אותן שם. לאחר מכן סייע חוסאם למרואן אל- קוואסמה ולאבו עיישה, שבעת העברת הגופות נשאר בעיר חברון, להסתתר.

שני החוטפים הסתתרו תחילה בבור באדמה במרחב חברון. בשלב מסוים הגיע אל-קוואסמה לפגוש אותם והם סיפרו שנשברו מהישיבה במקום זה. אל-קוואסמה סייע להם פעם נוספת והסתיר אותם במסגד סמוך. זמן מה לאחר מכן הם נמלטו למקום לא ידוע. כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר השניים. "אנחנו מחכים שהם יעשו טעות", אמר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות שהם ינסו לברוח לירדן".

עוד במהדורה:

"מה אכפת לכם שילמדו לצדכם כמה ילדות חרדיות תמימות?" בית שמש סוערת בעקבות החלטת העירייה לשים חומת הפרדה בבית ספר חילוני בעיר והיום הפרשה אף הגיעה לבית המשפט. שיפי חריטן, עיתונאית חרדית, חושבת שהתקשורת והציבור החילוני מתעלמים מהקורבנות האמיתיים של הפרשה - עשרות ילדות חרדיות שנותרו ללא כיתות לימוד.

מכורים לגאדג'טים? יממה לאחר שקסדת המציאות המדומה של חברת סמסונג הוצגה בכנס אלקטרוניקה ביתית בברלין - היא נוחתת באולפן המהדורה. השימוש בקסדה אינו תחום רק למשחקי מחשב ומימוש הפנטזיות של הגיימרים: מהדמיות לסטודנטים של ניתוחים מורכבים ועד לסיורים וירטואליים בדירה שאתם רוצים לקנות, הכירו את הגאדג'ט התורן של סמסונג.

איש השבוע: את התואר השבועי מקדישה המהדורה לגולשים שבלעדיהם דאעש היה עוד ארגון טרור קיקיוני ותמונות העירום של ג'ניפר לורנס וקייט אפטון לא היו הופכות לפורנו רך להמונים. המהדורה ממליצה לכם להרים את האף מהסלולרי וללכת למצוא חיים - כאלו שהיו לכם לפני המצאת הסמארטפון.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, בשישי ובשבת ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully