וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מפקד החוליה שחטפה את הנערים; הפעולה הוכוונה מעזה

הותר לפרסום: הימ"מ והשב"כ עצרו לאחרונה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים את חוסאם אל-קוואסמה, שהודה בחקירתו כי פיקד על החטיפה. ככל הנראה, הפקודה ניתנה מהנהגת חמאס בעזה ובחו"ל

צילום: עומר מירון, דו"צ רויטרס, עריכה: קשת סידי

כוחות מיחידת ימ"מ בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו לאחרונה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים את חוסאם אל-קוואסמה, מפקד החוליה שחטפה את שלושת הנערים הישראלים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח - ב-12 ביוני. כך הותר אתמול (שלישי) לפרסום. אל-קוואסמה נחקר והודה במיוחס לו.

חיילי צה"ל בפעילות מבצעית בחברון. 15 ביוני 2014. רויטרס
פקודת החטיפה ניתנה בהכוונת הנהגת חמאס בעזה ובחו"ל. לוחמי צה"ל בסריקות אחר החשודים בחטיפת הנערים בחברון/רויטרס

גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו לוואלה! חדשות כי לאל-קוואסמה, תושב חברון, יש אח פעיל חמאס, ששוחרר במהלך עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. לטענת הגורמים הפלסטיניים, אין ספק כי פקודת החטיפה ניתנה בהכוונת הנהגת חמאס בעזה ובחו"ל. קבוצת משוחררי שליט השוהה בעזה פועלת תחת חסותו של שר הפנים הפלסטיני לשעבר, פתחי חמאד. יחד עם בכיר חמאס באנקרה, סאלח אל-ערורי, הם אחראים לתכנון של עשרות ניסיונות פיגועים ברחבי הגדה.

רצח שלושת הנערים - סיקור מיוחד:
30 לרצח הנערים; ריבלין: "כאב עצום מפלח את לבנו"
ה-FBI: "ירו בנערים 10 פעמים עם משתיק קול"
החטופים שילמו בחייהם על השיחה למשטרה? | דעה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. צילום מסך
מצוד נרחב אחר השניים. קוואסמה ואבו עיישה/צילום מסך

לפני כחודש עצר כוח של יחידת מסתערבים בחברון את חוסאם דופש, פעיל חמאס בעברו, החשוד במעורבות בחטיפת ורציחת הנערים. עם זאת, שני החשודים האחרים במעורבות בחטיפת ורציחת שלושת הנערים – מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 - טרם נתפסו ומצוד נרחב מתנהל אחריהם.

השניים הם פעילי חמאס מרכזיים בגדה שבעבר היו כלואים בישראל. אל-קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו - שנחשב לפעיל חמאס - נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן". האזור בו אותרו גופות הנערים, מצפון לחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבועיים וחצי לאחר שנחטפו, ב-30 ביוני, אותרו בחלחול שמצפון לחברון גופותיהם של שלושת הנערים. במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר יחד עם אזרחים אותרו סימנים בקרקע, ואלה הצביעו על אפשרות של בור או חפירה תת-קרקעית. כמה ימים לפני כן נמצאו זוג משקפיים של אחד הנערים סמוך לזירה, ואלה סייעו לאתר את הגופות.

עם היוודע דבר מציאת הגופות, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי השלושה "נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות – לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים – לבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם". נתניהו הוסיף: "נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים, שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם ולא יראו אותם עוד". ראש הממשלה הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס: "החמאס אחראי – והחמאס ישלם. יהי זכרם של שלושת הבנים ברוך".

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il


(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully