וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 לרצח הנערים; ריבלין: "כאב עצום מפלח את לבנו"

30.7.2014 / 0:10

נשיא המדינה ספד לנפתלי, לאיל ולגיל-עד בטקס שנערך בירושלים בהשתתפות אנשי ציבור רבים. אביו של איל: "לבנו נקרע מגעגועים". ח"כ הרצוג: "מותם בישר את קרב הדמים שמנהלת המדינה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נואם בבית הכנסת הגדול בעצרת למלאת שלושים לשלושת הנערים החטופים. יולי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטקס אתמול בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אלפים השתתפו אמש (שלישי) באזכרה לציון 30 ימים למותם של שלושת הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. הטקס נערך בבית הכנסת הגדול בירושלים. מלבד משפחות הנרצחים נכחו באירוע נשיא המדינה ראובן ריבלין, חברי כנסת, הרבנים הראשיים לישראל, ראש עיריית ירושלים, מפקד פיקוד מרכז ואישים נוספים.

"הכאב שמפלח את לבנו הוא עצום", ספד להם הנשיא. "איבדנו את מיטב בנינו ואנחנו עדיין מאבדים אותם בעזה. אלה הם הצעירים הכי איכותיים שיש לנו, אך עלינו לזכור כי אל הנוער הזה פיללנו". נשיא המדינה הוסיף: "ניתן לראות בבירור את הזיקה העמוקה שבין חמאס עזה וחמאס חברון. אל מול הציניות של מהנדסי המוות של החמאס אנחנו חייבים להתעקש על החיים ועל המוסר של החיים".

אורי יפרח, אביו של איל, אמר: "לפני 48 ימים יצאנו למסע, שבתחילתו נחטפו איל, גלעד ונפתלי. כל העם התאחד והתפלל למען הנערים, וכולנו רצינו שיחזרו הביתה בשלום. לאחר חי ימים קיבלנו את הבשורה המרה. כל העם נאלם דום, כל העם שתק. כשקמנו מהשבעה, התחיל מבצע 'צוק איתן'. איל, מלאך טוב שלנו, לבנו נקרע אליך מגעגועים; לחיוך המלאכי שלך, לשמחת החיים שלך ולטוב לבך. אני ואימא הבטחנו לאחיך שנמשיך בדרכיך הטובות. יש בנו אהבה לקדוש ברוך הוא, לעם ישראל ולארץ ישראל. יש לנו אהבה והיא תנצח".

רצח הנערים - כל הכותרות
בלי תיעוד או עדים: 4 לוחמים נעצרו כי "הכו ערבי"
החסידים שקראו לבנם על שם 3 החטופים
ה-FBI: "ירו בנערים 10 פעמים עם משתיק קול"

עצרת במלאת 30 יום לרצח הנערים שנחטפו בבית הכנסת הגדול, ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
אלפים השתתפו באירוע/יואב דודקביץ'

"הרצח הנתעב היה קצה קרחון שחשף מכונת הרג מסוכנת", אמר יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג. "מותם היה אות מבשר לקרב דמים שמנהלת המדינה. אנחנו מגבים את צה"ל ואת הדרג המדיני. הנערים איחדו במותם ציבורים ואנשים רבים". ח"כ הרצוג פנה למשפחות: "אתם מגדלור נגד שנאת חינם, זו שהביאה עלינו את חורבן הבית. אנחנו צריכים לעמוד איתנים כנגד כל תופעת גזענות ולומר שהצד האחר של האחידות היא האיוולת וזו גם הדרישה של אנשים בים שרוצים למגר את הגזענות".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פנה למשפחות הנערים ואמר: "גם בדעתכם הקשה ראיתם את טובת העם לפני הכול. גם בדעתכם הקשה ראיתם את טובת העם לפני הכול, לעומת מחבלי חמאס, שמסוגלים לרצוח בדם קר ולירות רקטות על חפים מפשע. אין לי ספק שלפני שנכנסו למערכה, לא העריכו איזה עם אנחנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עצרת למלאת 30 יום לרצח הנערים שנחטפו בבית הכנסת הגדול, ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
רחלי פרנקל, אמו של נפתלי, אתמול/יואב דודקביץ'

רחלי פרנקל, אמו של נפתלי אמרה: "שבעה שבועות אנחנו מקבלים כל כך הרבה. אנחנו רוצים לחלוק זאת עם משפחות ההרוגים והפצועים (מהלחימה בעזה). את התודה אנחנו רוצים למסור לחיילים ששבועות רבים לא היו בבית ומהחיפושים עברו למבצע "צוק איתן". חציתי יום אחד את הכביש ואישה צעקה לי 'פרנקל, הבן שלך הציל את העם שלנו הוא לא רק הבן שלך הוא של כולנו'".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully