וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים

18.8.2014 / 6:39

כוחות הנדסה מיוחדים בשיתוף מג"ב הרסו בחברון את ביתו של מפקד חוליית החטיפה, חוסאם אל-קוואסמה, ושל אחד החוטפים, עאמר אבו איישה. כמו כן, נאטם ביתו של מרוואן אל-קוואסמה, מעורב נוסף בפעולה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

כוחות מיוחדים של חיל ההנדסה, בשיתוף כוחות הנדסה של אוגדת יהודה ושומרון ומשמר הגבול, הרסו הלילה (שני) בחברון את בתיהם של חוסאם אל-קוואסמה ועאמר אבו איישה, שניים מהאחראים לחטיפה ולרצח שלושת הנערים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. נוסף על כך, הכוחות, שפעלו בהתאם להחלטת אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, אטמו והוציאו מכלל שימוש את ביתו של מעורב נוסף בפעולה, מרוואן אל-קוואסמה.

צה"ל הרס את ביתם של האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים בחברון. חטיבת דובר המשטרה
הריסת ביתם של חוטפי הנערים, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

"הריסת בתי מחבלים מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ושותפיהם, כי ישנו מחיר אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "כוחות הביטחון - צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, ממשיכים במאמץ החיפושים אחר החוטפים. צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על-מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים להם ולהרתיע מביצועם של פיגועים נוספים".

רצח הנערים - סיקור מיוחד:
גורש בעסקת שליט לעזה - ותכנן חטיפת הנערים
נעצר מפקד החוליה שחטפה את הנערים; הפעולה הוכוונה מעזה
30 לרצח הנערים; ריבלין: "כאב עצום מפלח את לבנו"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
מצוד נרחב אחר השניים. קוואסמה ואבו עיישה/רויטרס

לפני כשבועיים וחצי הותר לפרסום כי כוחות מיחידת ימ"מ בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים את חוסאם אל-קוואסמה, שנחשב למפקד החוליה שחטפה את שלושת הנערים. אל-קוואסמה נחקר והודה במיוחס לו. גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו לוואלה! חדשות כי לאל-קוואסמה, תושב חברון, יש אח פעיל חמאס, ששוחרר במהלך עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. לטענת הגורמים הפלסטיניים, אין ספק כי פקודת החטיפה ניתנה בהכוונת הנהגת חמאס בעזה ובחו"ל. קבוצת משוחררי שליט השוהה בעזה פועלת תחת חסותו של שר הפנים הפלסטיני לשעבר, פתחי חמאד. יחד עם בכיר חמאס באנקרה, סאלח אל-ערורי, הם אחראים לתכנון של עשרות ניסיונות פיגועים ברחבי הגדה.

מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 טרם נתפסו ומצוד נרחב מתנהל אחריהם. השניים הם פעילי חמאס מרכזיים בגדה שבעבר היו כלואים בישראל. אל-קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו - שנחשב לפעיל חמאס - נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

גופותיהם של הנערים אותרו כשבועיים וחצי לאחר שנחטפו, ב-30 ביוני, בחלחול שמצפון לחברון. במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר יחד עם אזרחים אותרו סימנים בקרקע, ואלה הצביעו על אפשרות של בור או חפירה תת-קרקעית. כמה ימים לפני כן נמצאו זוג משקפיים של אחד הנערים סמוך לזירה, ואלה סייעו לאתר את הגופות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully