וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגוש עציון חזרו ללמוד בלי גיל-עד ונפתלי: "לא קל"

1.9.2014 / 15:30

תלמידי ישיבת מקור חיים בכפר עציון פתחו את שנת הלימודים ללא החברים שנחטפו ונרצחו. "הם חסרים", אמרו בני שכבתם של שער ופרנקל. השר בנט שביקר בישיבה אמר לתלמידים: הפכתם לסמל

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

תלמידי ישיבת מקור חיים בכפר עציון פתחו ביום רביעי האחרון, ראש חודש אלול, כמקובל בישיבות, את שנת הלימודים, לאחר שאיבדו בקיץ את חבריהם גיל-עד שער ונפתלי פרנקל שנחטפו ונרצחו על ידי חמאס. האירוע הטרגי שהכה בהם לקראת סוף שנת הלימודים שעברה ומציאת הגופות כשבועיים לאחר מכן, הותירו לא מעט פצעים פתוחים שטרם הגלידו. "בגלל שמצאו אותם אחרי שיצאנו לחופש יש הרבה דברים שלא הצלחנו עדיין לעבד אותם ולכן אנחנו מדברים הרבה", אמר אלקנה, בן שכבה של הנערים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
נתניהו הורה לשווק 2,500 דירות בגדה - והתחרט
גם בדרום חזרו ללימודים: "הילדים הם הרוח החיה מאחורינו"
משנה לפרקליט המדינה חשוד שדרס למוות בן 65 בחיפה

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
"חזרנו ברגשות מעורבים". נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

"הרגשות מאוד מעורבים", ציין אלקנה, תלמיד בישיבה. "מצד אחד יש שמחה לחזור, ומצד שני - הם חסרים. יש לנו גם שיחות עם הצוות כדי שהתלמידים יוכלו לפרוק את כל מה שיושב להם על הלב".

גם איתמר, בן שכבתם של השניים, תיאר את הקושי ואת התחושות המעורבים. "לא קל לחזור, אבל אנחנו שמחים לחזור לישיבה. האירוע הזה היה קשה עבור כולנו. התחושות מעורבות אבל אנחנו מנסים להמשיך הלאה וככה צריך להתנהל. מצד אחד לזכור ולשאול, אבל לשאוף תמיד להמשיך הלאה ולהתקדם".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיע הבוקר לישיבה בגוש עציון, ושוחח עם הנערים. "אתם, תלמידי מקור חיים, הייתם עד לפני חודשיים ישיבה 'רגילה', והיום אתם חוד החנית", אמר בנט. השר ביקש לחזק את תלמידי הישיבה, שהפכו לדבריו לסמל מאז שנחטפו ונרצחו חבריהם. "לכולכם נוסף משקל על הכתפיים, אתם מקור החיים של עם ישראל", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזירה באזור חברון שבה נמצאו שלוש הגופות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חושב שהמדינה ועם ישראל - חזרנו לעצמנו", הוסיף בנט. "במלחמת לבנון השנייה לא היינו במיטבנו, המפקדים לא הלכו תמיד בראש כמצופה, אני לא יודע להסביר מדוע זה קרה". אך לדבריו, במהלך מבצע "צוק איתן" הדברים השתנו. "בקיץ שחלף, עם כל האירועים הקשים, עם ישראל עלה למעלה והפך למאוחד, נחוש ומאמין. גם בצבא המפקדים הלכו בראש, הרוח הייתה לנוע קדימה ולהילחם כדי להגן על תושבי ישראל".

"בתקופה האחרונה עברנו שני אירועים קשים, רצח הנערים בגוש עציון, והטרור של חמאס בעוטף עזה. אתמול הממשלה קיבלה שתי החלטות: האחת משמעותה בנייה וחיזוק יישובי עוטף עזה, והשנייה היא חיזוק ובנייה בגוש עציון", אמר בנט והוסיף כי הבניה באה כתגובה לרצח הנערים.

שלשום הודיע דובר מתאם הפעולות בשטחים כי כ-4,000 דונם באזור גוש עציון סופחו כשטח המדינה, בהתאם להחלטת הממשלה על הצעד עם תום מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים. הלילה פרסמה ארצות הברית הצהרה אשר מגנה את ההחלטה. "אנו דורשים ממשלת ישראל לחזור בה מהצהרתה", נכתב.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully