וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות המונים ברחבי העולם: "להסיר את המצור מעזה"

המבצע בעזה הביא עשרות אלפים למחות נגד ישראל בפריז, בלונדון, בקייפ טאון, בברלין ואפילו בצנעא. "ישראל רוצחת, הפסיקו את הטבח", צעקו מפגינים. חבר פרלמנט צרפתי: "יש כובש ללא עונש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עשרות אלפים הפגינו אמש (שבת) בלונדון, פריז, ברלין, קייפ טאון, צנעא וערים נוספות ברחבי העולם במחאה נגד פעולות צה"ל ברצועת עזה ובקריאה להפסקת אש ארוכת טווח בלחימה בין צה"ל וחמאס. המפגינים בפריס קראו להפסקת "התוקפנות הישראלית" ולהסרת "המצור הבלתי-חוקי מהרצועה".

"לה מונד" הצרפתי דיווח כי המפגינים בבירה ובערים נוספות בצרפת, קראו: "ישראל רוצחת, (הנשיא פרנסואה) הולנד משתף פעולה". הם נשאו דגלים פלסטיניים ושלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הפסיקו את הטבח בעזה". זאת, על רקע חידוש הלחימה ושיחות הפסקת האש בקהיר.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בשל הירי הבלתי פוסק: צה"ל תקף כ-50 יעדים ברצועה
דיווח: הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח
בעוטף עזה מתוסכלים מהמצב: "אל תחזרו לקיבוץ"

אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
מפגינים בלונדון, היום/רויטרס

חבר הפרלמנט מטעם המפלגה הקומוניסטית, פרנסיס פרני, אשר מייצג את מחוז פריז, אמר כי יש צורך במאמץ בינלאומי משותף על מנת להגיע לשלום, ועל חברי הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל במטרה להביא להסרת המצור מרצועת עזה.

"יש מדינה תחת כיבוש, וכובש שנותר ללא עונש, למרות שכל החלטות האו"ם גינו את עמדתו", קרא פרני, "ישראל לא הולכת לעשות שלום, ולכן יש צורך בשינוי דעת הקהל ברחבי העולם". ההפגנות הסתיימו בשלום, לאחר שהפגנות דומות במהלך החודש האחרון הסתיימו בעימותים אלימים עם כוחות הביטחון.

בין המפגינים הצרפתיים, היו גם אזרחים ישראליים שהביעו תמיכה בפלסטינים ברצועת עזה. אחת המפגינות, יעל לרר, טענה כי זה "נורמלי לגמרי" שהיא ושותפיה יצטרפו למחאה. "יש לי הרבה חברים בעזה, הרבה מאוד. ביקרתי שם פעמים רבות בחיי, ואני חושבת שאני לא היחידה בקבוצה הזאת (שמפגינה). מה שרואים זה לא רק דברים תיאורטיים, אלו החיים האמיתיים, אלו אנשים אמיתיים, חברים אמיתיים שחיים שם ושסובלים שם".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נושא: מפגינים בצנעא, בירת תימן, נגד ישראל. רויטרס
המפגינים בצנעא נשאו העתקים של טילים/רויטרס

הפגנות קטנות יותר נערכו בערים מרסיי, שטרסבורג, ליל, ליון, דיז'ון, נאנט, אנז'ר, אורליאן, קאמפר, ואן ושאלון-אן-שמפניה. דובר האיגוד הפלסטיני במחוז ווקלוז, עבד אל-זהירי, אמר: "אנחנו רוצים שצרפת תעצור את ההסכמים המסחריים, הדיפלומטיים, הכלכליים והתרבותיים עם ישראל, שמבצעת אפרטהייד".

עשרות אלפים נאספו בלונדון, וקראו נגד "הטבח" בעזה ונגד העברת נשק לישראל. זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע, שרה במשרד החוץ של בריטניה התפטרה מתפקידה, בטענה כי ממשלתו של דיוויד קמרון נכשלה בגינוי המבצע הצבאי ברצועת עזה. השרה, סיידה ווארסי, אמרה בראיון כי היא "לא הייתה מסוגלת לעמוד מנגד, בשעה שהצבא הישראלי מבצע מעשים שהוגדרו על ידי מזכ"ל האו"ם כפשעים מוסריים".

בין המשתתפים, היו גם חברי הקהילה היהודית של העיר, שסיפרו כי יהודים נוספים תושבי העיר פחדו להגיע מחשש לגילויי אנטישמיות. דן רוזנברג, בן 43, סיפר: "מה שקורה בעזה מזעזע. מדובר בעונש קולקטיבי. אני לא יודע איך בני אדם יכולים לעמוד מנגד שעה שדבר כזה קורה".

"עם זאת, קשה פה", הוסיף רוזנברג, "ראינו אנטישמיות, ואנחנו מרגישים מאוימים ומפוחדים. אפילו פה, אני מרגיש לא בנוח. שומעים אנשים שטוענים שיהודים מנהלים את כלי התקשורת. הטענות האלה לא נעימות, גזעניות ונובעות מבורות".

הפגנה פרו-פלסטינית בקייפטאון, דרום אפריקה. 9 באוגוסט 2014. AP
אלפים הפגינו בקייפ טאון, דרום אפריקה/AP

הפגנה גדולה נערכה אתמול גם בבירת תימן, צנעא. אחד המפגינים טען בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי מדינו ערב לא עושות די על מנת לסייע לפלסטינים, וקרא למצרים לפתוח את מעבר הגבול הרפיח.

"יצאנו לרחובות על מנת להפגין סולידריות עם אחינו בעזה, אשר חיים תחת מצור והתעללות של הציונים, בשיתוף פעולה עם אחינו הערבים", אמר עבד אל-רחמן א-סלווי, "המסר שלנו היום למשטרים הערביים, ובמיוחד לאחינו במצרים, הוא לפתוח את המעברים לרצועת עזה".

אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
"לסיים את המתקפות הישראליות בעזה". ההפגנה בלונדון/רויטרס

עצומה בינלאומית "להגנת פלסטין", המפצירה בישראל לכבד את החלטות האו"ם, להסיר את המצור מרצועת עזה, ולסגת מהגדה המערבית ומזרח ירושלים, פורסמה היום, ועליה חתומים בין היתר נשיא קובה לשעבר, פידל קסטרו, ונשיא בוליביה, איבו מוראלס.

יוזמת העצומה היא "הרשת להגנה ולהומניות", ארגון המאגד עמותות וארגונים באמריקה הלטינית. גם האומן הארגנטינאי חתן פרס נובל לשלום אדולפו פרס אסקיבל, הרקדנית הקובנית קליסיה אלונסו והסופרת האמריקנית אליס ווקר נכללים ברשימת החותמים.

העצומה קוראת לממשלות העולם להפציר בישראל לכבד את החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 1967, הקוראת לישראל לסגת מהשטחים שנכבשו במהלך מלחמת ששת הימים. הפגנה אנטי-ישראלית נערכה אתמול בבוליביה בהשתתפות כ-3,000 בני אדם, שקראו אף להוסיף את ישראל לרשימת "המדינות הטרוריסטיות".

מדינות דרום אמריקה עמדו בחזית הדיפלומטית בתמיכה בפלסטינים, לאחר שממשלות ברזיל, צ'ילה, פרו ואקוודור השיבו את שגריריהן מישראל במהלך מבצע "צוק איתן". ונצואלה ובוליביה נקטו בצעד דומה בתחילת שנת 2009, לאחר מבצע "עופרת יצוקה".

העיתון הקובני "גראנמה" דיווח כי קסטרו האשים את ישראל ביישום "צורה חדשה של פאשיזם". ביקורות חריפות נגד ישראל נשמעו גם מנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, ומנשיא ונצואלה, ניקולס מאדורו. עם זאת, נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, דחה כל קריאה להחזרת הייצוג הדיפלומטי מתל אביב.

אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון/רויטרס

בתוך כך, משטר ישראל הודיעה אמש כי עצרת השמאל שתוכננה להתקיים היום בכיכר רבין בתל אביב מבוטלת, בשל הוראות פיקוד העורף האוסרות על התכנסות של יותר מאלף איש בעיר. לדברי המארגנים, בהם המפלגות מרצ וחד"ש, "שלום עכשיו" ופורום משפחות שכולות, אלפים היו צפויים לפקוד את העצרת שכותרתה: "משנים כיוון לשלום, לא לדרך המלחמות, חייבים פתרון מדיני".

בהודעת שפרסמה דוברות משטרת תל אביב בשעות הצהריים נכתב כי האירוע בוטל עקב המצב הביטחוני. "בשל איום הרקטות ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, הוחלט שלא לקיים היום אירועים בהשתתפות קהל רב בשטח פתוח. לפיכך, בנסיבות אלו לא ניתן יהיה לקיים את אירוע המחאה שתוכנן להיערך בערב בכיכר רבין, למען בטחונו ושלומו של הציבור".

(עדכון ראשון: 20:20)

אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון/רויטרס
אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון/רויטרס
נושא: מפגינים בצנעא, בירת תימן, נגד ישראל. רויטרס
ההפגנה בצנעא, היום/רויטרס
נושא: מפגינים בצנעא, בירת תימן, נגד ישראל. רויטרס
נושא: מפגינים בצנעא, בירת תימן, נגד ישראל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully