וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הירי הבלתי פוסק: צה"ל תקף כ-60 יעדים ברצועה

במהלך היום שוגרו כ-30 רקטות לעבר ישראל, ובתגובה תקפו כוחות הצבא עשרות יעדים, בהם שני בתי מפקדים בחמאס ושבעה בורות שיגור. הפלסטינים מדווחים על לפחות חמישה הרוגים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כ-30 רקטות נורו במהלך היום (שבת) לעבר ישראל, ובתגובה הגביר צה"ל את פעילותו ברצועה: מאז שעות הלילה תקפו כוחות הצבא כ-60 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול יותר ממאה מאז אתמול בבוקר. בין השאר, כך לפי דובר צה"ל, הותקפו שני בתי מפקדים בחמאס, עשרה חדרי פיקוד, שני מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה ושבעה בורות שיגור.

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מטוסי חיל האוויר תקפו והרסו גם שלושה מסגדים ושני בתים ברצועה: שני מסגדים במחנה נוסיראת - שם דווח על שלושה הרוגים - ומסגד נוסף בשכונת זייתון בדרום העיר עזה, ובתים בשכונת א-צברה ובבית להיא. בשעות הבוקר המאוחרות דווח כי שני פלסטינים שרכבו על אופנוע במחנה הפליטים אל-מע'אזי במרכז רצועת עזה הותקפו ונהרגו. בנוסף, הופצצו כמה אזורים חקלאיים, בהם בג'בל א-ריס במזרח עזה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
דיווח: מהערב – הפסקת אש בלתי מוכרזת בין הצדדים
סיכול פיגוע הראווה מהים: כך חוסלו צוללני חמאס
בשל המצב הביטחוני: נדחתה עצרת השמאל בת"א

תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
הצבא מגביר את התקיפות. עשן מיתמר ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל, היום/רויטרס

בשל ירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר יישובי הדרום במהלך סוף השבוע, תקף בצהריים ראש מועצת אשכול, חיים ילין, את המשך שיגורי הרקטות לעבר הדרום. "לאחר חודש של מלחמה שופר משמעותית ביטחון התושבים עם נטרול איום המנהרות. יחד עם זאת, איום הטילים על עוטף עזה עדיין לא נוטרל", אמר ילין. "ילדינו ספונים בשעות אלו בבתיהם, בחדרים הממוגנים, במקום להתרוצץ בדשאים ולבלות בבריכות השחייה בחופש הגדול. ממשלת ישראל מחויבת גם היא לערכים אלו ואינה יכולה להתחמק ממחויבותה לשמירה על ביטחונם של תושביה".

לטענתו, "ראש הממשלה ושר הביטחון הבטיחו שלא יקבלו ירי על מדינת ישראל. זוהי אינה הבטחה פוליטית, זהו חוב מוסרי בסיסי של ממשלה כלפי תושביה במדינה דמוקרטית. הבטחה זו חייבת להיות ממומשת במלוא עוצמתה הצבאית והמדינית. תושבי אשכול ועוטף עזה לא ישתקו עד לסיום המערכה, שתכלול נטרול איום הטילים על יישובינו".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
חוזרים לדבר? חבר המשלחת הישראלית לקהיר, עמוס גלעד/בן קלמר

בתוך כך, נמשכים המאמצים המדיניים להביא להפסקת התוקפנות משני הצדדים, ולפעול למען גיבוש מתווה מוסכם להפסקת אש קבועה. גורם המעורה בפרטי השיחות שמתנהלות בקהיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושגה הסכמה בקרב המשלחת הפלסטינית, לפיה הדיון בנוגע להקמת נמל ברצועת עזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח. לדברי הגורם, פתח וחמאס הסכימו על הפרטים שנוגעים להפעלת המעבר, ועל כך שהוא ינוהל בידי הרשות הפלסטינית.

מקור דיפלומטי המעורה בשיחות במצרים אמר אחר הצהריים לסוכנות הידיעות רויטרס כי יידרשו לפחות עוד יומיים של משא ומתן לפני שאפשר יהיה להסכים על הפסקת אש נוספת. לפי הדיווח, נקודה שישראל מתעקשת עליה היא לקבל התחייבות שכל חומרי הבנייה שיישלחו לעזה לא ישמשו את חמאס בכריית מנהרות נוספות – כמו אלה שנחשפו בזמן הלחימה.

חמאס ממשיך לאיים

בין אם תושג הסכמה על הפסקת הירי הערב ובין אם לא, חמאס ממשיך לאיים כי ביכולתו להמשיך להילחם בישראל עוד זמן רב. גורמים בחמאס צוטטו היום בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כאומרים כי אם תוסיף ישראל לדחות את הדרישות שמציגים בפניה הפלסטינים, שיגור הרקטות יימשך. "המשלחת הפלסטינית בשיחות מסרה למתווכים המצרים כי במידה ותימשך הדחיינות הישראלית, היא תעזוב מחר את קהיר, מה שיאפשר לארגונים בשטח להרחיב את טווח הירי עד לתל אביב", מסרו הגורמים.

בכיר חמאס, מושיר אל-מצרי, אמר היום כי "ההתנגדות מוכנה למערכה ארוכה והיום היא מנהלת את הקרב בשלווה". הוא הוסיף כי על מדינות ערב "לפעול לסיכול התכניות הישראליות על ידי תמיכה בדרישות הפלסטיניות". לדבריו, "הדרך להגיע לרגיעה עוברת בהשגת דרישות ההתנגדות עליהן החליטה פה אחד המשלחת הפלסטינית לקהיר".

גם גורמים אחרים בארגון הטרור ניסו לגלות עמידה איתנה מול ישראל. באתר "פלסטין היום" צוטט אחד מדוברי חמאס, פאוזי ברהום, אומר: "אין חזרה לאחור. 'ההתנגדות' תמשיך בכל הכוח". לדבריו, "הולכת השולל וההתעקשות הישראלית לא מועילה לה. 'ההתנגדות' לא תוותר על שום דרישה מהדרישות הפלסטיניות להפסקת האש".

(עדכון ראשון: 16:13)

שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
עשרות רקטות נורו לעבר ישראל. שיגור רקטות מרצועת עזה/AP
מסגד במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה שנהרס בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
מסגד במחנה הפליטים נוסיראת שנהרס בתקיפת צה"ל/רויטרס
מסגד בשכונת זייתון בעזה שנפגע בתקיפת חיל האוויר. 9 באוגוסט 2014. AP
מסגד שנפגע בהפצצה במחנה הפליטים זייתון/AP
חייל נח בגבול הרצועה. רויטרס
חייל תופס תנומה בגבול הרצועה/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בקייפטאון, דרום אפריקה. 9 באוגוסט 2014. AP
הפגנה פרו-פלסטינית בקייפטאון, דרום אפריקה/AP
ירי ארטילרי לעזה מגבול הרצועה. יואב דודקביץ'
ירי של צה"ל לעבר יעדים ברצועה/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully