וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב הביטחוני: נדחתה עצרת השמאל בת"א

משטרת תל אביב הודיעה על ביטול האירוע הערב בשל הנחיות פיקוד העורף האוסרות על התקהלות של יותר מאלף איש. המארגנים: נקיים את האירוע במועד אחר

הפגנת השמאל בכיכר רבין , מבצע צוק איתן. דרור עינב
הפגנת השמאל בכיכר רבין, בחודש שעבר/דרור עינב

המשטרה הודיעה כי עצרת השמאל שתוכננה להתקיים הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב מבוטלת, בשל הוראות פיקוד העורף האוסרות על התכנסות של יותר מאלף איש בעיר. לדברי המארגנים, בהם המפלגות מרצ וחד"ש, "שלום עכשיו" ופורום משפחות שכולות, אלפים היו צפויים לפקוד את העצרת שכותרתה: "משנים כיוון לשלום, לא לדרך המלחמות, חייבים פתרון מדיני".

בהודעת שפרסמה דוברות משטרת תל אביב בשעות הצהריים נכתב כי האירוע בוטל עקב המצב הביטחוני. "בשל איום הרקטות ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, הוחלט שלא לקיים היום אירועים בהשתתפות קהל רב בשטח פתוח. לפיכך, בנסיבות אלו לא ניתן יהיה לקיים את אירוע המחאה שתוכנן להיערך בערב בכיכר רבין, למען בטחונו ושלומו של הציבור".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

הפגנת השמאל בכיכר רבין , מבצע צוק איתן. דרור עינב
"נתייצב למען הדמוקרטיה". ההפגנה בכיכר רבין, יולי 2014/דרור עינב

מטה העצרת פרסם כי האירוע נדחה למועד אחר. "ההיענות הגדולה לקריאתנו להפגין מוכיחה כי יש בישראל ציבור גדול התומך בשינוי כיוון, מתנגד לדרך המלחמות ודורש פריצה של מעגל הדמים באמצעות הידברות אמיתית עם הפלסטינים, כדי להגיע להסדר שלום שיבטיח עצמאות וצדק לשני העמים", נכתב בהודעה.

עוד נכתב בהודעה כי "יש בישראל ציבור גדול של אזרחים, יהודים וערבים, המוכנים להתייצב יחד נגד גלי הגזענות וההסתה ולמען הדמוקרטיה. את הקול הזה נמשיך להשמיע בכל דרך אפשרית". על ההודעה חתומים גם "לוחמים לשלום", "פורום ארגוני השלום", "המשמרת הצעירה" של מפלגת העבודה בתל אביב-יפו ו"קול אחר".

מלחמה בדרום - כותרות נוספות:
רקטות התפוצצו בעוטף עזה; הרוגים בתקיפות ברצועה
המו"מ נמשך תחת אש: מצרים לוחצת על חמאס
אחרי הביקורת: ראשי מועצות בדרום גיבו את יעלון

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לפני כשבועיים נערכה הפגנת שמאל בכיכר רבין בהשתתפות אלפי אנשים, חרף החשש הביטחוני. חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר באותה עצרת: "הפגנת מחנה השלום השמיעה את הקול האחר בדיון ציבורי שנשלט על ידי התלהמויות וקיצוניות. היא השמיעה את קולו של המחנה הגדול, המתנגד למלחמה המתמשכת שגובה מחיר יקר של סבל ודם".

לדבריו, "ציבור גדל והולך מבין היום שעוד סיבוב דמים בעזה לא יפתור שום דבר ושהדרך היחידה לעתיד ולביטחון היא בתהליך מדיני אמיתי, בפתיחה מיידית של הידברות עם ממשלת הפיוס הפלסטינית כנציגה המוסכמת של הגדה ורצועת עזה כאחד. הביטחון בארץ הזאת לא יושג בעוד הפצצות והפגזות, אלא רק בהסדר הוגן שיבטיח לשני העמים עצמאות וצדק".

מאז שעות הבוקר התפוצצו חמש רקטות במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול, לאחר לילה שקט. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף במהלך שעות הלילה והבוקר כ-40 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול מאה מאז אתמול בבוקר.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully