וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: ראשי מועצות בדרום גיבו את יעלון

9.8.2014 / 0:11

לאחר שראש העיר שדרות תקף בחריפות את התנהלות שר הביטחון, ראשי מועצות בעוטף עזה מבקשים לתמוך ולחזק את ידיו של יעלון. "במלחמה אין מקום להטחת האשמות, צריך לשמור על אחדות"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

לאחר ששר הביטחון, משה יעלון, ספג אתמול (שישי) ביקורת חריפה מצד ראש עיריית שדרות, ראשי המועצות האזוריות בדרום יוצאים כעת להגנתו. "תושבי שדות נגב מחזקים את ידיו של שר הביטחון", אמר הערב ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. "אנו סמוכים ובטוחים כי הוא ישיב את השקט לאזורנו ואת הביטחון לתושבי הדרום". עידאן הוסיף כי "אנו מתנערים מכל אמירה לא אחראית על פעילותו של שר הביטחון. בימים אלה של לחימה באויב, על כולנו להיות מאוחדים על מנת לשמור על החוסן הלאומי".

גם ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג?ג?, התייחס לביקורת על השר יעלון, וכן לחידוש ירי הרקטות אתמול בבוקר לעבר יישובי הדרום. "אין לי ספק שכל חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בוחנים כל העת את כל האפשרויות ופועלים מתוך שיקול דעת ושמירה מלאה על ביטחון אזרחי ישראל". לדברי חג'ג', "בזמן מלחמה יש למתן את הביקורת כלפי הממשלה ולהעניק תמיכה לממשלה ולצבא. אם יש למישהו השגות - שישמיע אותן בארבע עיניים".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צה"ל חידש תקיפותיו: חיל האוויר הפציץ בדרום הרצועה
מנכ"ל מכללת ספיר נפצע מרקטה: "אין לנו ספק שיתגבר"
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"

יום בחיי המועצה האזורית מרחבים בזמן מבצע "צוק איתן", 14 ביולי 2014. יותם רונן
"למתן את הביקורת כלפי הממשלה", ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', בחודש שעבר/יותם רונן

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הצטרף לשכניו ואמר כי "בשעת מלחמה, כמו זו שמתנהלת כעת באזורנו, אין מקום להטחת האשמות קשות בשר הביטחון". לדבריו, "גם אם יש חילוקי דעות לגיטימיים, הם יאמרו בפורום המתאים. אני סומך על המנהיגות המקצועית ומחזק את ידיה".

אתמול תקף ראש עיריית שדרות וחבר מרכז הליכוד, אלון דוידי, את התנהלותו של השר יעלון שלדבריו "נכשל כישלון חרוץ בהשגת ביטחון לתושבי ישראל". דוידי הוסיף כי "לצערי, יש לנו שר בלי ביטחון. חמאס לא מרגיש מובס, וגרוע מזה - אין לו פחד או הרתעה מצה"ל. זה מה שקורה כאשר שר הביטחון אינו מספק את הסחורה ואינו מביא ביטחון.

"לא ייתכן כי השר ידבר גבוהה גבוהה על האופן התקיף שבו תגיב ישראל אם חמאס יעז לחדש את הירי, אך כאשר הדבר קורה אנחנו עדים לתגובה רופסת", המשיך דוידי. "לא ברור גם מדוע הנחה יעלון את צה"ל לצאת מהרצועה ולשחרר אלפי חיילים לביתם, בעוד אנו נמצאים במצב של הפסקת אש. האויב ראה את המהלך הזה, פירש אותו כצעד של פחדנות, חידש את הירי - והביך אותנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
משה יעלון, אלון דוידי  עיריית שדרות. דייב בומוביץ', רוייטרס, עיבוד תמונה
"יש לנו שר בלי ביטחון". שר הביטחון משה יעלון וראש עיריית שדרות אלון דוידי/עיבוד תמונה, דייב בומוביץ', רוייטרס

לדברי דוידי, התנהלות יעלון גרמה לכך שהירי לעבר יישובי הדרום יימשך עוד שנים רבות. "לאן אצה הדרך לשר? האם הוא סיים את הלחימה חד-צדדית? איך אפשר להסביר התנהלות כזאת? כך לא משיגים הרתעה וגם לא ביטחון. להיפך, כך יוצרים מצב של תחושת ניצחון בצד השנים, והנצחת הירי עלינו לעוד שנים רבות. במצב כזה, נדמה שדבר לא הושג. הרס עצום של נדל"ן בעזה לא ממש מרתיע את חמאס ולא גורם לשום אפקט של מחשבה שנייה מצדם".

עשרות רקטות נורו אתמול משעות הבוקר לעבר יישובי הדרום. אחת מהן פגעה בצהריים ישירות בבית בשדרות, איש לא נפגע אך אישה אחת לקתה בחרדה ונזק נגרם למבנה. רקטה נוספת פגעה ישירות במבנה במועצה האזורית שדות נגב, גם שם איש לא נפגע אך נגרם נזק. מוקדם יותר נפצעו מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז, וחייל בן 20, מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לתחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. ד"ר פז נפצע באורח קל-בינוני, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נותח הערב. החייל נפצע באורח קל, ופונה גם כן לסורוקה.

(עדכון ראשון: 23:35)

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות, אתמול/מערכת וואלה!, יניר יגנה
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
הבית שנפגע בשדרות/מערכת וואלה!, יניר יגנה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול בחייל שנפג מרסיסי רקטה בשער הנגב, אתמול בבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully