וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מקווים לחידוש הפסקת האש בשעות הקרובות"

מחלקת המדינה ייחלה להצלחת השיחות בקהיר, ובהודעת הבית הלבן נמסר כי ארה"ב מודאגת מההתפתחויות: "מגנים את ירי הרקטות והפגיעה בחפים מפשע". צה"ל תקף 70 יעדים ברצועת עזה

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

- ארה"ב הביעה תקווה לחידוש הפסקת האש
- צה"ל תקף 70 יעדים ברצועת עזה
- הנציגים הפלסטינים בקהיר מתוסכלים מישראל
- יותר מ-60 רקטות נורו לישראל מהבוקר


דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, מארי הארף, הביעה אמש (שישי) תקווה כי השיחות שמתנהלות בקהיר יובילו לרגיעה בהקדם. "תקוותנו היא שהצדדים יסכימו על הארכת הפסקת האש בשעות הקרובות", אמרה הארף.

בעקבות המצב, קרא אמש הבית הלבן לישראל ולפלסטינים להמשיך את השיחות ולעשות כל מה שניתן על מנת למנוע פגיעה באזרחים. "ארצות הברית מאוד מודאגת מההתפתחויות היום בעזה", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט לכתבים. "אנחנו מגנים את חידוש ירי הרקטות ואנחנו מביעים דאגה לשלומם
ולביטחונם של האזרחים בשני צדי המתרס".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הטווח גדל: ירי לעבר באר שבע
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"
מו"מ תחת אש: סיסי לוחץ על חמאס

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע שהחליט לתקוף יעדי דאעש בעיראק. הבית הלבן, 8 באוגוסט 2014. רויטרס
"מגנים את ירי הרקטות והפגיעה בחפים מפשע", נמסר בהודעת הבית הלבן. הנשיא אובמה/רויטרס

חיל האוויר חידש אמש את תקיפותיו ברצועת עזה והפציץ מספר מטרות ברפיח ובחאן יונס שבדרום הרצועה. עד לשעות הערב המוקדמות תקף צה"ל 47 יעדים ברחבי הרצועה, ומשרד הבריאות בעזה מסר כי מאז פקיעת הפסקת האש, נהרגו חמישה בני אדם בתקיפות צה"ל ו-31 נוספים נפצעו. עוד נמסר, כי מאז תחילת המבצע נהרגו בעזה 1,898 בני אדם ו-9,837 נפצעו.

בתוך כך, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים בקהיר, שם נועדות משלחות פתח והפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה עם גורמי התיווך המצריים. עזאם אל-אחמד, שליח פתח לשיחות, אמר אמש כי "המשלחת שלנו נמצאת בקהיר זה שבוע, ועד כה לא שמענו את עמדתה של ישראל בנוגע לדרישה כלשהי מדרישות הפלסטינים". לדבריו, "איננו יודעים את העמדה הרשמית של הישראלים בנוגע לשום סעיף מהסעיפים שהצגנו. לא הוסכם על הארכת הרגיעה בשל כך, ובגלל לחץ הזמן".

מוקדם יותר יצאה מקהיר הודעה שלפיה הושגה התקדמות ניכרת במגעים בין חמאס לבין ישראל, ונמסר כי רוב המחלוקות העיקריות בין הצדדים נפתרו, מלבד נושאים שוליים. עם זאת, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התייחס לדיווחים על כך שהפלגים הפלסטיניים הכריזו על הפסקת אש בלתי רשמית עד השעה 20:00, ואמר: "אין התחייבות בלתי מוגבלת להפסקת אש. נגן על עמנו באמצעות כל מה שיש ברשותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעת רקטה בשדרות, אתמול/מערכת וואלה!, יניר יגנה

לראשונה מאז פקיעת הפסקת האש אתמול בבוקר, ירו ארגוני הטרור בעזה רקטות לעבר באר שבע, שתיים מהן יורטו בשמי נתיבות. אזעקות נשמעו גם במועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים ושדות נגב. מאז פגה הפסקת האש ב-8:00, נורו לעבר ישראל יותר מ-50 רקטות ופצצות מרגמה.

עשן מעל רפיח אחרי תקיפת צה"ל, עם קריסת הפסקת האש, 8 באוגוסט 2014. AP
עשן מיתמר ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל/AP

בשעות הבוקר והצהריים נורו מטחים לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. רקטה פגעה בבית בשדרות באירוע שבו לא היו פצועים, אולם אישה לקתה בחרדה. מוקדם יותר נפצעו שני בני אדם מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לתחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. מצבו של אחד מהם, מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז בן 71, מוגדר קל עד בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיו. בהמשך עבר ניתוח להוצאת רסיסים, והוא צפוי להשתחרר בתוך מספר ימים. מצבו של הפצוע השני, חייל צה"ל כבן 20, הוגדר קל. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפגיעות בפלג גופו התחתון. במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל גבר, בעת שרץ למרחב מוגן.

(עדכון ראשון: 23:13)

חיילים בשטחי הכינוס בגבול רצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
תושבי עזה חוזרים להריסות בתיהם: "כמו פגיעת צונאמי". רויטרס
הריסות ברצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully