וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ נמשך תחת אש: מצרים לוחצת על חמאס

בחמאס ממשיכים לאיים על ישראל בזירה הצבאית ומבטיחים "הפתעות", אולם בזירה הדיפלומטית נראה שיש התקדמות במו"מ בקהיר. "כל האפשרויות פתוחות בפני ההתנגדות"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

במהלך יום האתמול (שישי), מאז הסתיימה הפסקת האש הזמנית, הגיעו דיווחים סותרים מקהיר באשר להבנות בין משלחות ישראל והפלסטינים, והשגת הפסקת אש נוספת. מחד, הצהרות לוחמניות של גורמים שונים בחמאס, ומנגד טענות מצריות שלפיהן המשא ומתן מתקדם ועומד לקראת סיום.

"אין התחייבות בלתי מוגבלת להפסקת אש", אמר אתמול אחר הצהריים סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, בהתייחסו לדיווח הבלתי-מאומת על הפסקת אש החל מ-20:00 בערב. "נגן על עמנו באמצעות כל מה שיש ברשותנו", הוסיף. בכיר חמאס מושיר אל-מצרי הוסיף: "יש לנו מוח יצירתי. האויב ייראה דבר שהוא לא ראה בשום קרב".

מלחמה בדרום | כותרות אחרונות
טווח הירי גדל: אזעקות בבאר שבע, שני יירוטים מעל נתיבות
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"
צפו: חיל האוויר חוזר לתקוף יעדים ברצועת עזה

דובר הזרוע הצבאי של החמאס מדבר במסיבת עיתונאים בעזה, יולי 2014. רויטרס
מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס במסיבת עיתונאים/רויטרס

בנוגע למו"מ - דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר בהצהרה לעיתונות שפורסמה בסוכנות הידיעות "ספא" כי המשלחת הפלסטינית קיבלה שלשום את מסמך ההבנות עם ישראל מידי המודיעין המצרי בראשות מוחמד א-תהאמי. אבו זהרי ציין שהמסמך לא עסק בדרישות הבסיסיות של חמאס שכוללות בין היתר הקמת נמל ושדה תעופה, הרחבת אזור דיג, שחרור אסירי עסקת שליט, ושכמובן לא הזכיר אף סימן ברור לסיום המצור על הרצועה.

לפי אבו זוהרי, המסמך הכיל מתן הקלות במעבר ארז וכרם שלום אך הוא הדגיש כי שני המחסומים הללו עובדים ממילא בצורה נורמלית. הוא הדגיש כי לא התקבלה אף תשובה ישראלית בנוגע לדרישות הפלסטיניות. "כל האפשרויות פתוחות בפני ההתנגדות ובפני המשלחת הפלסטינית הנמצאת בקהיר". עם זאת, הדגיש אבו זוהרי כי "הדלת עדיין פתוחה לשיחות".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
חאלד משעל/רויטרס

גורמים המעורים במו"מ במצרים אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי משלחות ישראל והפלסטינים לשיחות "הסכימו כמעט על כל הנקודות המרכזיות שדורשות פתרון" במהלך המגעים הבלתי-ישירים. לדבריהם, נותר רק מספר מצומצם של נקודות עליהן יש מחלוקת. "יש הסכמה על רוב הנושאים שמדאיגים את הפלסטינים".

בינתיים, בקהיר נמשך המו"מ של הנציגים המצרים עם המשלחת הפלסטינית ונציגי חמאס. המצרים מפעילים לחץ כבד על חמאס להסכים להפסקת אש נוספת לכמה ימים. "יש גורמים בינלאומיים שרוצים להגיע לרגיעה, וגם הצדדים רוצים להגיע לרגיעה", אמר אחד מבכירי חמאס.

ילד פלסטיני ישן בבית ספר של האו"ם בעיר עזה. אוגוסט 2014. AP
ילדה פלסטינית במתקן או"ם ברצועה/AP

דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הפציר אתמול במשלחת הפלסטינית לשיחות שלא להאריך את הפסקת האש. "אנו מוכנים להצית את המערכה מחדש ולהפוך את הטנקים של צה"ל לצעצועים", איים אבו עוביידה, במסיבת עיתונאים שכינס בעזה. לדבריו, הכוחות בשטח מוכנים להמשך המערכה. "נפתה את צה"ל במלחמה קרקעית רחבה ונגרום לו לאלפי הרוגים ומאות אסירים במקרה שלא ייכנע לדרישותינו".

משרד הבריאות בעזה מסר כי מאז שהסתיימה הפסקת האש נהרגו ברצועה חמישה אנשים ונפצעו כ-31 אחרים. מאז תחילת המבצע נהרגו 1,898 ונפצעו 9,837 אחרים.

(עדכון ראשון 19:39)

פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה בבית בשדרות/מערכת וואלה!, יניר יגנה
אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
אזעקה באשקלון, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully