וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטווח גדל: ירי לעבר באר שבע, שני יירוטים מעל נתיבות

יותר מ-50 רקטות ופצצות מרגמה נורו לשטח ישראל מאז פקעה הפסקת האש אתמול ב-8:00. פגיעה ישירה בשדרות, שני פצועים בשדות נגב. צה"ל תקף 47 יעדים: "5 הרוגים בעזה". השיחות בקהיר נמשכות: "התקדמות משמעותית"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

- יותר מ-50 רקטות נורו לישראל מ-8:00
- שני יירוטים בשמי נתיבות
- פגיעה בבית בשדרות, שני פצועים בשדות נגב
- חיל האוויר תקף בעזה: "5 הרוגים ו-31 פצועים"
-נמשכות השיחות בקהיר: "הושגו הבנות ברוב הנושאים"


הירי מתרחב: לראשונה מאז פקיעת הפסקת האש נשמעו אמש (שישי) אזעקות בבאר שבע לאחר ירי רקטות לעבר העיר. מערכת כיפת ברזל יירטה בשמי נתיבות שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה. אזעקות נשמעו גם במועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים ושדות נגב. מאז פגה הפסקת האש ב-8:00, נורו לעבר ישראל יותר מ-50 רקטות ופצצות מרגמה.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"
ראש עיריית שדרות תוקף: "יעלון כשל, הוא שר בלי ביטחון"
"הייתה הרגשה של שקט ושל כיף כמו פעם, עד הבוקר"

פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
יותר מ-50 רקטות מהבוקר. פגיעה בבית בשדרות/מערכת וואלה!, יניר יגנה

בשעות הבוקר והצהריים נורו מטחים לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. רקטה פגעה בבית בשדרות באירוע שבו לא היו פצועים, אולם אישה לקתה בחרדה. מוקדם יותר נפצעו שני בני אדם מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לתחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. מצבו של אחד מהם, מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז בן 71, מוגדר קל עד בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיו. מצבו של הפצוע השני, חייל צה"ל כבן 20, מוגדר קל. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפגיעות בפלג גופו התחתון. במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל גבר, בעת שרץ למרחב מוגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

במקביל, חיל האוויר חידש את תקיפותיו בעזה ותקף 47 יעדים ברצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי מאז פקיעת הפסקת האש, נהרגו חמישה בני אדם בתקיפות צה"ל ו-31 נוספים נפצעו. עוד נמסר, כי מאז תחילת המבצע נהרגו בעזה 1,898 בני אדם ו-9,837 נפצעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצרים הודיעה על "התקדמות משמעותית בשיחות". משעל, סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים בקהיר, שם נועדות משלחות ישראל, פתח והפלגים הפלסטיניים, בתיווך מצרי. גורמים מצריים טענו כי הושגה התקדמות ניכרת במגעים בין חמאס לבין ישראל. עוד נמסר, כי רוב המחלוקות העיקריות בין הצדדים נפתרו, מלבד נושאים שוליים. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התייחס לדיווחים על כך שהפלגים הפלסטיניים הכריזו על הפסקת אש בלתי רשמית עד השעה 20:00, ואמר: "אין התחייבות בלתי מוגבלת להפסקת אש. נגן על עמנו באמצעות כל מה שיש ברשותנו".

ביקורות חריפות על גנץ ויעלון

לאחר שחודש הירי מרצועת עזה, נשמעו ביקורות חריפות על מערכת הביטחון והעומדים בראשה - השר משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ. ראש העיר שדרות, אלון דוידי, תקף בחריפות את יעלון ואמר כי "הוא נכשל כישלון חרוץ בהשגת ביטחון לתושבי ישראל". דוידי הוסיף כי "חידוש הירי על ידי חמאס מבהיר לכל מי שעוד היה לו ספק כי חמאס לא מרגיש מובס, ואין לו שום פחד או הרתעה מצה"ל. הייתי מצפה מהשר להכות בחמאס שוק על ירך על כל ירי עלינו, עד אשר החמאס יצעק חמס, יוכרע באופן ברור ורק אז לצאת ולקיים משא ומתן מדיני".

את גנץ ביקר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שהאשים את הרמטכ"ל בחידוש הירי מעזה, בכך שביום שלישי קרא לתושבי עוטף עזה לשוב לבתיהם. "אני לא מצליח להבין מדוע היינו חייבים להודיע ולהראות לחמאס כי המבצע הסתיים מבחינתנו לפני שהפסקת האש התייצבה. ברור שזה הזמין אותם להביך אותנו הבוקר", צייץ דיסקין בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully